Schotland accommodatie > Schotland vakantiehuisjes

Onze huisjes 2013 - Glen Orchy en Glenmoriston

<< < (2/4) > >>

Fiona:
Mooi verslag en erg leuk geschreven. Ik moest even googelen wat " UK Mega Event" is, maar dat heeft met geocachen te maken las ik :icon_thumleft:

Het gebied rond Ayr is niet erg spectaculair, maar vanaf het zuiden kun je langs de kust of door Galloway Forest Park, heerlijk rustig en mooi heuvelachtig. Culzean Castle is ook erg leuk voor kinderen, kan ik me herinneren. Een tripje naar de eilanden Cumbrae, Arran of Bute,altijd leuk met een ferry. Verder heb je op de hoogte van Ayr maar dan vlakbij de M74 de 2 hoogste dorpjes (ca 400m) van Schotland liggen : Wanlockhead en Leadhills, met het mijnmuseum. Veel plezier met de voorpret  :aye

Sas.:
Leuk hoor, en een fijn vooruitzicht, net terug en dan meteen weer beginnen met de voorpret voor de volgende keer.  :hello2:
Sluit me helemaal aan bij Andrea. Galloway Forest Park, Glen Trool ("the highlands of the lowlands") zijn ook heel mooi. En rustig, want iedereen raast er aan voorbij op weg naar het noorden  :tongue3:

Ayr zelf vond ik een beetje dubbel, we zaten in een heerlijk B&B met prachtig uitzicht en het strand was tof, maar het plaatsje zelf trok ons niet echt.
Een mooie rit vanuit Ayr: Via de kustweg A77 richting Glenluce (Glenluce Abbey) naar Newton Stewart en dan binnendoor door het Galloway Forest Park (de beentjes strekken bij Loch Trool) rustig weer terug rijden naar Ayr. 's Avonds lekker slenteren op het strand  :thumbsup:

Als je naar Cumbrae wilt, probeer dan buiten het weekend om te gaan i.v.m. de drukte van dagjesmensen. Je kunt er leuk fietsen huren voor een middagje.

Pixie:
Bedankt voor de reacties.

We zouden ook niet lang in Ayr blijven, we zijn verknocht aan de Higlands.  Na het event willen we daar weer opkrassen, maar als er daar mooie plekjes zijn, is't wel meegenomen dat we ze gelijk kunnen bezoeken.  We zijn sowieso niet echt voor het zuiden, inderdaad er doorheen vliegen om asap in het noorden te geraken  :aye

Fiona:

--- Citaat van: Pixie op 05 sep 2013, 23:05 --- We zijn sowieso niet echt voor het zuiden, inderdaad er doorheen vliegen om asap in het noorden te geraken  :aye

--- Einde van citaat ---

En zo blijft het daar dus ook heerlijk rustig  :laughing7:

Pixie:
Het valt inderdaad wel op dat het hoe langer hoe drukker wordt in Schotland  :-\   

En ... die onvriendelijke Italianen met hun dikke campingcars  >:( >:( die gaan voor nix opzij, hand opsteken hoeft ook niet. 
Zit je rustig te lunchen komen ze bijna proeven van je bord, ze staan eerst al minuten lang naast je tafel in je bord te gapen  >:( >:(  ze spreken dan nog geen woord engels.

Geef mij dan maar een vertrouwde noorderbuur die me vroeg of het moeilijk was om met een 'tong' van de coop een broodje in een zak te stoppen ... ja, heel moeilijk dus, de 'tong' schoof eraf en broodje op de grond  :-[  Sja, dat heb je als je de 'tong' van de winkel MOET gebruiken ipv je eigen tong  ;) :D

Ieder zijn favoriete plekjes, wij zijn niet zo voor de zee.  Dit jaar toch nog es langs Oban geweest, wel, we kunnen er weer tegen voor min 15 jaar.
Geef ons maar de bergen en de lochs  :laughing7:  met hier en daar een klein 'sprietje' zee (zeehonden en dolfijnen spotten kan je enkel aan zee natuurlijk).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie