Auteur Topic: 2-weekse foto  (gelezen 276244 keer)

Offline Light

• Schotland fan
Re:week foto
« Reactie #25 Gepost op: 27 aug 2013, 23:30 »
Ja, the old man. Wist je dat ze het bos eronder helemaal weggekapt hebben. We reden er dit jaar langs e waren helemaal verbaasd. Geen idee waarom. Iemand toevallig wel?
:o echt? Wat een kale boel zal dat zijn.. Krijg je dan daar niet heel veel last van erosie?  :icon_scratch:
Echt kaal ja, vond het er niet uit zien om eerlijk te zijn.
:icon_silent:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 27 aug 2013, 23:39 »
Ja, the old man. Wist je dat ze het bos eronder helemaal weggekapt hebben. We reden er dit jaar langs e waren helemaal verbaasd. Geen idee waarom. Iemand toevallig wel?

Op 8 december 2011 en 3 januari 2012 woedden er 2 stormen over Schotland die enorm veel schade aan bossen ( en aan ons huis  :crybaby2:) hebben aangebracht, windsnelheden van 70 mph( dec 2011) tot 80 mph ( jan 2012 ) en op het weerstation op de Cairngorms werd toen zelfs een record van 94 MPH gemeten.  Op onze wandelingen hadden we daarna uitzicht op deze aangerichte ravage, bomen lagen erbij als afgebroken ucifershoutjes, hele stukken bos lagen plat. We moesten regelmatig terug of een omweg omdat er tientallen bomen op het pad lagen. De eerste omvangrijke opruimacties waren natuurlijk in de bewoonde wereld, maar dit jaar zagen we ook dat de wat afgelegen stukken bos opgeruimd werden, je zag nog hele stukken met omgewaaide bomen. Ik weet niet of dit ook de situatie op Skye is, maar het zou een verklaring kunnen zijn. En anders even aan de Forumleden op Skye vragen ?

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 28 aug 2013, 00:26 »
Je bent me net voor, wilde het net zeggen...wij dachten dat er brand geweest was en daarom verder gekapt...ziet er niet uit...inderdaad
wie weet het echte verhaal erachter?
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 28 aug 2013, 00:27 »
Sorry..had pag 2 niet gelezen  :laughing8:
Runrig -Travellers

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 28 aug 2013, 06:40 »
Misschien dat Jurriaan het weet, zal hem anders wel  een pb tje sturen vandaag ( ff van de pc, typt makkelijker dan vanaf  de telefoon, lig nog in bed)

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 28 aug 2013, 08:18 »
 :schface Ik zal mijn vriendin Angela in Uig 's vragen.

Skye, ik begreep :, jij  plaatst  een foto en  de forummers plaatsen  van dezelfde plek  ook een foto,,maar vanuit een andere gezichtshoek.Of heb ik het verkeerd begrepen? :bonk
Trouwens de foto's zijn geweldig! 't Is weer genieten.
Ilonka

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #31 Gepost op: 28 aug 2013, 08:47 »

:schface Ik zal mijn vriendin Angela in Uig 's vragen.

Skye, ik begreep :, jij  plaatst  een foto en  de forummers plaatsen  van dezelfde plek  ook een foto,,maar vanuit een andere gezichtshoek.Of heb ik het verkeerd begrepen? :bonk
Trouwens de foto's zijn geweldig! 't Is weer genieten.
Ilonka

Zie reactie van Andrea...

Goed idee, even voor de duidelijkheid: je bedoelt dat jij op zondagavond een foto plaatst zoals nu van Skye en dat dan anderen de hele week foto's van Skye plaatsen tot de volgende zondagavond als jij weer een foto van een ander plekje neerzet enz. ?

Offline Erik

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 29 aug 2013, 14:55 »
An áit a bhfuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 29 aug 2013, 15:12 »
Van de Cuillins heb ik ook nog wel plaatjes  :D

Vanaf Elgol..
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 29 aug 2013, 17:04 »
The Cuillins blijven bijzonder. Ik heb ooit een boek gelezen, soort romantische detective, die speelde in the Cuillins en de sfeer in dat boek maakte dat ik ze een keer zien wou. In 1992 voor het eerst naar Skye geweest en toen ik vanaf de pont van Kyle naar Skye keek, ik was er nog niet eens geweest,   wist ik al dat ik na deze keer nog vaker heen wilde. Het begin van de liefde voor Skye dus.
Ik heb ook nog wel ergens wat mooie uitspraken over Skye, zal ze wel eens opzoeken en neerzetten hier.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 29 aug 2013, 20:37 »

een plek die ik zelf ook heel mooi vond, bijzonder met dat zwarte en witte zand, Talisker Bay.

Offline Paul R

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 29 aug 2013, 21:40 »

toen wij er vorig jaar geweest zijn waren ze er druk mee bezig.
Zo te zien produktie hout wat misschien later weer wordt herbeplant????

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 31 aug 2013, 22:13 »
Citaat
Ik heb ooit een boek gelezen, soort romantische detective, die speelde in the Cuillins en de sfeer in dat boek maakte dat ik ze een keer zien wou.

Misschien wel niet de goeie plaats om het te vragen, maar eh... Skye, dat boek?

Ik vind de foto's heel erg mooi

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #38 Gepost op: 31 aug 2013, 23:59 »
Het boek is van Mary Stewart en heet : voetstappen in de mist.

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 01 sep 2013, 15:59 »
 :schface De bomen bij de Storr werden na 30 jaar gekapt, voor export, volgens vriendin Angela.
Ilonka

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #40 Gepost op: 01 sep 2013, 16:20 »
Aha, weet je ook of ze nieuwe gaan planten.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #41 Gepost op: 01 sep 2013, 19:29 »
oke, nummer twee. En dat wordt  the Cairngorms, voor ons vaste prik vanwege de rendieren. De foto die ik heb is niet spectaculair in die zin dat het een fantastisch landschap is. Maar het was van ons eerste bezoek aan de rendieren. Hier geef ik Biscuit wat te eten. Een beestje dat me bij is gebeleven omdat het zo'n lekker gulzig brutaaltje was. Toen ik een paar jaar later begon met adopteren was hij dan ook de eerste die ik adoptereerde. Hij is tien jaar geworden, niet extreem oud. Hij was ook kerstrendier en gelukkig heb ik hem ook een keer als zodanig gezien, tevens de laatste keer dat ik hem gezien heb.

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #42 Gepost op: 01 sep 2013, 19:56 »
Mooi om te lezen, het verhaal bij de foto. En ja, de rendieren zijn ook bij ons favoriet.  :aye

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #43 Gepost op: 01 sep 2013, 19:59 »
nou, als je nog een leuke foto hebt, zet maar neer.....

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #44 Gepost op: 01 sep 2013, 20:16 »
Aha, daar heb ik er wel wat van:  the North Corries

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #45 Gepost op: 01 sep 2013, 21:17 »
:schface De bomen bij de Storr werden na 30 jaar gekapt, voor export, volgens vriendin Angela.
Ilonka

Op dat specifieke plekje hebben we het dus over Productiebos. Maar ik blijf erbij, dat er wel ERG veel 'plantages' tegelijk volledig worden leeggekapt. Bosbouwtechnisch op deze grote schaal desastreus (nu spreekt de op dat vlak universitair geschoolde dan maar even. Soms moet ik blijkbaar even rechtop gaan staan om serieus genomen te worden  :bonk niet dan?)

Aha, weet je ook of ze nieuwe gaan planten.
Zie, da's 'n betrokken en ethisch interessante en relevante vraag.

By the way: weer mooie foto's hoor mensen!

En Skye, Biscuit had die naam vast niet omdat hij zo op een bepaald soort antiek aarde(n)werk leek? 't Werd vast ook niet uitgesproken als biskwie... Ben bang dat 't dier gewoon naar een van z'n favoriete 'versnaperingen' werd genoemd... Of niet? Tell us more!  :aye

Misschien even een apart Topic daarvoor openen?

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #46 Gepost op: 01 sep 2013, 21:19 »
Op 8 december 2011 en 3 januari 2012 woedden er 2 stormen over Schotland die enorm veel schade aan bossen ( en aan ons huis  :crybaby2:) hebben aangebracht, windsnelheden van 70 mph( dec 2011) tot 80 mph ( jan 2012 ) en op het weerstation op de Cairngorms werd toen zelfs een record van 94 MPH gemeten.  Op onze wandelingen hadden we daarna uitzicht op deze aangerichte ravage, bomen lagen erbij als afgebroken ucifershoutjes, hele stukken bos lagen plat. We moesten regelmatig terug of een omweg omdat er tientallen bomen op het pad lagen. De eerste omvangrijke opruimacties waren natuurlijk in de bewoonde wereld, maar dit jaar zagen we ook dat de wat afgelegen stukken bos opgeruimd werden, je zag nog hele stukken met omgewaaide bomen. Ik weet niet of dit ook de situatie op Skye is, maar het zou een verklaring kunnen zijn. En anders even aan de Forumleden op Skye vragen ?

En dat wil absoluut niet zeggen dat ik dit niet serieus neem. Nu andersom nog.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #47 Gepost op: 01 sep 2013, 21:35 »
Mooie foto Andrea. Imposant ook.

Light, de rendieren krijgen elk jaar een naam volgens een thema. In het jaar van Biscuit ( op zijn engels uitgesproken, waren het volgens mij kleuren. Ze hebben eens insecten gehad, Moth was een zusje van Biscuit. Popartiesten, Dylan, Elvis, Blondie ( ook een zus en moeder van mijn Lego, die van het jaar van de spelletjes en speelgoed was). Soms maken ze uitzonderingen, vorig jaar hadden ze Soleil, die toen ze drie weken was wees werd en dus met de fles groot gebracht was. Ook mijn Svalbard week af van het thema, ff de reden vergeten. En ook Paintpot, die had toen hij net geboren was 1 poot in een heel andere kleur dan de rest van zijn lijf net alsof hij met die poot in een verfpot had gestaan
Dit jaar wordt het waarschijnlijk kaassoorten, dat maken ze altijd in de herfst bekend.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #48 Gepost op: 01 sep 2013, 22:50 »
Mooie en leuke foto's, Andrea en Skye :icon_thumleft: mooi ook dat er mensen op staan, ben ik normaal niet zo'n fan van, maar nu voegt het echt iets toe, in beide gevallen

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #49 Gepost op: 01 sep 2013, 23:23 »
mag ik nog? (tis tenslotte zondagavond, tijd voor een nieuwe week-foto)

Neist Point
Runrig -Travellers