Auteur Topic: Naar inverness via Londen???  (gelezen 8293 keer)

gerdamartijn

• Gast
Naar inverness via Londen???
« Gepost op: 29 okt 2006, 23:13 »
Ik wilde es gaan kijken of we niet naar Inverness konden vliegen? en van daaruit verder naar newtonmore(met ov geen punt).Het kan maar dan moet je overstappen op Londen airport.Nou heb ik last van een ietsepietsie claustro? :verward .Weet iemand hoe zo'n transfer gaat?Moet je bv lang wachten op je koffers,hoe lang overstaptijd is goed te doen (stel mezelf rennend en zwetend en zoekend door lange gangen voor bbrrr? :nooo .)Natuurlijk kan ik gewoon via Edinburg,maar wil dat misschien gewoon doen voor een midweekje? :hello2:
Wie heeft er advies?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re: Naar inverness via Londen???
« Reactie #1 Gepost op: 01 nov 2006, 07:11 »
Kan niemand Gerda helpen???

zo, ik zet het op deze manier wel even bovenaan Gerda

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 01 nov 2006, 08:48 »
Ik kan je niet helpen, maar is er geen rechtstreekse verbinding met Inverness? of met de trein vanuit Edinburgh naar Inverness?
succes

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 01 nov 2006, 08:51 »
Voorbeeldje met Easyjet:
Amsterdam - Londen Luton: vertrek 11u55, aankomst 12u00 (lokale tijd)
Londen Luton - Inverness: vertrek 12u55 aankomst 14u30

Vlucht Inverness - Luton: 14u50 aankomst 16u20
Luton - Amsterdam: 19u20, aankomst 21u30

Heen dus wel een aansluitende vlucht, terug niet. Gewoon eens uitproberen op hun site en dan kun je ook Gatwick eens nemen ipv. Luton, vandaar gaan ook vluchten naar Inverness. Neem maar fictieve data, want echt boeken is maar mogelijk tot eind maart.
We hebben geen idee hoe het met de bagageafhandeling en dergelijke gaat.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 01 nov 2006, 08:52 »
Jullie zijn schatten,maar ik was vooral benieuwd naar de chaos en/of problemen op Londen airport met het overstappen naar Inverness.Vanaf Schiphol is er geen rechtstreekse verbinding.

antje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 01 nov 2006, 11:10 »
Waarom vlieg je niet gewoon naar Edinburgh, vandaar kun je met de trein of bus naar Newtonmore. Via Inverness kost je volgens mij meer tijd.  Het enige nadeel is dat je van Edinburg eerst met een bus naar  het centrum moet om een trein of bus te nemen maar dat moetje  trouwens ook in Inverness doen, airport ligt daar  een eind buiten de stad,

Succes,

Anja

Offline McErnootje

• Schotland fan
  • Je zit niet vast waar je zit tenzij je dit besluit
« Reactie #6 Gepost op: 01 nov 2006, 12:47 »
vloog bmi nou niet vanaf groningen naar inverness???? of breng ik nu oud nieuws??
ik vond easyjet vanaf a'dam naar edinburgh goed te doen en via easyjet een auto huren daar viel ook reuze mee.

succes

Offline Teije

• Administrator
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 01 nov 2006, 13:49 »
vloog bmi nou niet vanaf groningen naar inverness

BMI vliegt van Eelde naar Aberdeen en is flink prijzig (? 252 per persoon voor een retourtje ex. belastingen)
En Antje heeft gelijk dat de reistijd via Londen stukken langer is doordat je ook weer 1,5 uur van tevoren moet inchecken voor de vlucht naar Inverness.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 01 nov 2006, 14:43 »
Ja,ik wilde kijkenof ik Inverness kon"pakken" als aankomststad.Zoals we Edinburgh gaan doen(aankomen en 2 dgn bekijken en dan door met de trein naar newtonmore )Probleem was dat Newtonmore -Inverness weer 6 uur trein heen en weer terug kost. .Dan zouden we daar in Inverness ook weer een overnachting moeten.Dat worden dus teveel reisbewegingen,vanuit newtonmore. :icon_scratch: Dat wordt dus weer een andere vacantie plannen 2008? :tongue3: Maar ik ben er nu uit,we gaan gewoon naar Edinburgh :hello2: :hello2:

jawe64

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 01 nov 2006, 20:49 »
Hey luitjes? :wave:.

Ik ga telkens keer via Charlerois naar Glasgow. Charlerois is vanuit mijn woonplaats (Born, Limburg) 1,5 uur rijden. Gemiddeld betaal ik voor een return-ticket bij Ryanair zo'n 35 euro per persoon inclusief alles! Vanuit Glasgow moet ik dan met de trein naar Pitlochry en dat is ongeveer hetzelfde tarief als in Nederland dacht ik. Vorig jaar ben ik in januari geweest en moesten we uit de trein en met een coachbus verder omdat de boel onder water stond haha.
Ik heb wel vernomen dat het mogelijk voor een paar pond vanuit Glasgow te reizen met een zekere "Mega-line". Dat zou een bus zijn die je afzet op diverse park & ride-lokaties. Maar details weet ik nog niet. Weet iemand hier iets meer van?

Kortom, Ryanair is gewoon de goedkoopste. Je zult echter ruim van tevoren moeten boeken. Helaas vliegt Ryanair niet naar Edinburgh, dat zou mooi zijn, toch?

antje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 01 nov 2006, 21:35 »
Hallo,

het is www.megabus.co.uk erg goedkoop , niet altijd ideale tijden

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 01 nov 2006, 23:20 »
Of rechtstreeks naar Aberdeen (BMI of KLM) en dan met de bus verder: lijn 10 gaat 1x per uur van Aberdeen via het vliegveld naar Inverness; je hoeft dus niet eerst Aberdeen in om daar over te stappen.
Leven en laten leven

jawe64

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 03 nov 2006, 07:06 »
Dank je wel Antje voor de info.
Ik dacht dat het Mega-line was haha. De site van Megabus is tijdelijk niet bereikbaar, maar ik heb nog wel even de tijd. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer naar Schotland gaan.(ik word gek als ik niet zou kunnen gaan? :bonk).

Jack