Auteur Topic: Peter May  (gelezen 30415 keer)

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
Peter May
« Gepost op: 21 jul 2013, 13:51 »
In Schotland liep ik bij de Tourist information tegen een detective aan die zich afspeelt op Harris & Lewis.
Het eerste deel:
Black House was zo spannend dat ik ook direct daarna deel II heb gekocht:
Lewis Men het ergste is dat je dan ook gelijk het laatste deel wilt lezen
Chess Men.

Ik zag dat ze ook inmiddels vertaald zijn in het Nederlands maar de purist beveel ik de Engelse versie aan!!

Verschrikkelijk spannend maar het geeft je ook een goed beeld van wat zich in deze gemeenschappen afspeelt. De rillingen lopen over je rug.

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline skye

• Schotland fan
Re:Peter May
« Reactie #1 Gepost op: 21 jul 2013, 20:41 »
zou kunnen dat ik daar al eens iets van gelezen heb. Ga nog wel een keer weer kijken of het echt zo is.

Offline McLeo

• Schotland Moderader
« Reactie #2 Gepost op: 22 jul 2013, 20:18 »
Serie is erg recent maar het kan natuurlijk, ik zou er niet aan beginnen want je stopt niet meer.....

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 22 jul 2013, 21:03 »
Ik heb eens wat zitten googelen op die man, kwam aardig wat tegen, maar volgens mij is ie mij eem beetje te gruwelijk hier en daar, dus denk dat ik maar pas.  :-\

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #4 Gepost op: 22 jul 2013, 21:54 »
Bedankt voor de tip. Gruwelijk vind ik meestal wel ok  :bonk :laughing7:

En inderdaad, Engelse boeken het liefst in de originele taal. Brrr, de geforceerd aanvoelende vertalingen van een boekenserie als Discworld, daar springen je tenen spontaan van in de kramp. Ik wil niet eens weten hoe men Irvine Welsh in het Nederlands vertaalt zonder aan sfeer te verliezen.

Offline McLeo

• Schotland Moderader
« Reactie #5 Gepost op: 22 jul 2013, 22:37 »
Ik heb eens wat zitten googelen op die man, kwam aardig wat tegen, maar volgens mij is ie mij eem beetje te gruwelijk hier en daar, dus denk dat ik maar pas.  :-\

Niet voor het slapen gaan, maar de beschrijvingen over de gewoontes en gebruiken op de eilanden zijn geweldig.

Offline McLeo

• Schotland Moderader
« Reactie #6 Gepost op: 22 jul 2013, 22:40 »

Offline McLeo

• Schotland Moderader
« Reactie #7 Gepost op: 08 jan 2014, 17:11 »
Ik heb de serie nu wat rustiger gelezen nadat ik ze afgelopen zomer had verslonden, voor de mensen die een indruk willen hebben van
het leven op Harris & Lewis een must. Vooral als je wat inzicht wil hebben in de variatie van kerken die er staan.
Het leven en landschap komen ook ruim aan de beurt.

Leo

Offline macstonemountain

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 11 jan 2014, 18:38 »
Bedankt voor de tip ga kijken of ik er aan kan komen !  :icon_thumleft:

Offline McLeo

• Schotland Moderader

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #10 Gepost op: 16 sep 2014, 01:07 »
Deel 1 was binnen een week uit  - en dat naast hele dagen bijrijden, wandelen, dammetjes bouwen in watertjes, referendumprogramma's kijken en het steken van kruizen, dus dat zegt heel wat. Als je er eenmaal in begint is het lastig ze weg te leggen, lekker vlot geschreven. Had je ook zo'n trek gekregen in curry?  :tongue3:

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 16 sep 2014, 14:12 »
ik heb deel 1 tijdens de zomervakantie in Schotland gekocht (samen met mijn zoveelste boek van Alex Gray). Ben er nog niet aan begonnen.
Ik lees Engelstalige boeken altijd t liefst in t Engels. Ik ben vertaalster maar lees t liefst in t Engels.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 17 okt 2014, 09:52 »
Ik kan de boeken ook erg aan bevelen, schitterend, wij hebben 2 van de 3 delen gelezen tijdens onze trip op de Hebriden vorige week. Het fotoboek van hem daar gekocht http://www.amazon.co.uk/Hebrides-Peter-May/dp/1782062386. Prachtige foto's en hij vertelt via de foto's over de plekken die hij in de boeken benoemd.