Auteur Topic: Eerste kennismaking met Schotland in 2012  (gelezen 14616 keer)

Offline OMH

• Schotland fan
Eerste kennismaking met Schotland in 2012
« Gepost op: 04 sep 2013, 15:18 »
Hallo allemaal, ik vind het wel even leuk om te vertellen hoe onze/mijn eerste Schotland-reis is gegaan. We zijn van IJmuiden naar Newcastle gevaren met DFDS - erg leuke ervaring, ik had iets anders verwacht dan een drijvend dorpje! Van Newcastle zijn we naar Arrochar gereden, bij Loch Long, waar we de eerste B&B hebben gehad. Daar kwamen we via Glen Douglas en als je nog nooit links hebt gereden dan eh...  :confused2:. Van Arrochar zijn we de volgende dag naar Tomintoul gereden, via Killin, een enorm stuk prachtig niemandsland. Van Tomintoul naar Glencoe - dat ik acuut tot een van de mooiste plekken heb bestempeld door de sfeer, de lichtval, de alles. We zijn na twee nachten Glencoe naar Skye gereden, waar we een cottage hadden gehuurd. Een "Old Croft House", met enorm dikke muren. Op Skye - prachtig weer! - hebben we zoveel mogelijk gezien en gedaan. Dunvegan, Coral Beach, Sleat, op bezoek bij vrienden die man en zoon er al hadden gemaakt, de Highland Games in Portree gezien (en 7,5 uur op een rots gezeten), Glenbrittle, Neist Point, vanaf Skye teruggereden naar Eilean Donan, dat ik van buiten mooier vind dan van binnen vanwege de beperkte mogelijkheden daar, maar mán, wat ligt het schitterend!! Talisker, waar ze aan het mopperen waren over de droogte, ik denk dat we in die twee weken alles wat bereikbaar was en te doen hebben gezien en bewandeld. Fantastisch!! Terugweg weer via Glencoe, laatste nacht doorgebracht in Lanercost - daar is het geen Schotland meer maar de B&B was zo fantastisch dat het een mooie pleister op de wond was. Dit waren alleen nog maar de feitjes, de emoties kan ik moeilijk in woorden vatten. We hebben zes uur film zitten editen hier thuis, mijn mans ultieme hobby is fotografie dus jullie begrijpen dat we heel wat uurtjes Schotland in huis hebben!
Als dit verslag te feitelijk is of juist niet, dan hoop ik dat jullie het zeggen. Ik ben hier nieuw en ken het klappen van de zweep nog niet zo goed.

OMH

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re:Eerste kennismaking met Schotland in 2012
« Reactie #1 Gepost op: 04 sep 2013, 17:10 »
Leuk om te lezen  :thumbsup:

Maak je verslagen lekker zoals jij dat wilt, het is hier een zeer diverse club mensen, zonder regeltjes zolang het maar netjes boven de gordel blijft zeg maar  :tongue3: , maar we zijn hier niet vies van een foto of wat  :laughing7:

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 04 sep 2013, 18:06 »
Dank je wel. Ja, dat foto- en avatargedoe moet ik nog even uitzoeken. Daar ga ik me binnenkort weer even in verdiepen!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 04 sep 2013, 18:33 »
Klinkt goed allemaal, Skye natuurlijk, maar ook Tomintoul, daar komen we elke vakantie wel, onze favoriete whisky winkel, the whisky castle.

Foto's, altijd leuk, ook nieuwe raadfoto's.

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 11 sep 2013, 16:36 »
Klinkt goed allemaal, Skye natuurlijk, maar ook Tomintoul, daar komen we elke vakantie wel, onze favoriete whisky winkel, the whisky castle.

Foto's, altijd leuk, ook nieuwe raadfoto's.

Bedankt voor de re's, leuk!
Zeg skye - eigenlijk Carola - overnachten jullie ook in Tomintoul? Wij zijn intussen "bekennist" geraakt met Val & Mark (B&B). We kennen ook de pub daar we hebben daar iets mafs meegemaakt op het persoonlijke vlak. Ik wil het met plezier vertellen, maar het heeft column-lengte. Hoe goed ken je Tomintoul?

Olga

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 11 sep 2013, 16:38 »
Leuk om te lezen  :thumbsup:

Maak je verslagen lekker zoals jij dat wilt, het is hier een zeer diverse club mensen, zonder regeltjes zolang het maar netjes boven de gordel blijft zeg maar  :tongue3: , maar we zijn hier niet vies van een foto of wat  :laughing7:

Eerlijk gezegd ben ik handiger met lettertjes dan met foto's. Maar dat komt wel goed...

Olga

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 11 sep 2013, 20:03 »
Wij kennen Tomintoul  vanwege the whisky castle. Manlief is daar inmiddels een vaste klant, of volgens Mike, the owner, friend. En ik kan  niet meer stuk omdat ik van een schoenendoos een mini whisky shop heb gemaakt. Had ik ooit voor manlief als surprise gemaakt, foto's van gemaild, en dat vond Mike al zo leuk dat ik nog een heb gemaakt voor hem, nog leuker natuurlijk. Tomintoul heeft niet veel, maar voor ons toch een soort charme. Meestal kamperen we in Glemore of Grantown. Een keer een B&B buiten Tomintoul en een keer in the wildfarm cottage van het reindeer centre, magnifieke stek eindje buiten Tomintoul ook.

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 11 sep 2013, 23:47 »
Bedankt voor de re's, leuk!
We kennen ook de pub daar we hebben daar iets mafs meegemaakt op het persoonlijke vlak. Ik wil het met plezier vertellen, maar het heeft column-lengte.

Olga
Nou, kom op, vertel, vertel! :aye

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 12 sep 2013, 11:46 »
Wij kennen Tomintoul  vanwege the whisky castle. Manlief is daar inmiddels een vaste klant, of volgens Mike, the owner, friend. En ik kan  niet meer stuk omdat ik van een schoenendoos een mini whisky shop heb gemaakt. Had ik ooit voor manlief als surprise gemaakt, foto's van gemaild, en dat vond Mike al zo leuk dat ik nog een heb gemaakt voor hem, nog leuker natuurlijk. Tomintoul heeft niet veel, maar voor ons toch een soort charme. Meestal kamperen we in Glemore of Grantown. Een keer een B&B buiten Tomintoul en een keer in the wildfarm cottage van het reindeer centre, magnifieke stek eindje buiten Tomintoul ook.

Je hebt gelijk, Tomintoul heeft niet veel. Wel een leuk pleintje, een pub en een restaurantje en een meer dan uitstekende B&B. Al met al is het meer een doorgangsplaatsje dan een verblijfplaatsje. En da's dan ook precies waar we Tomintoul, al reizend, voor gebruiken.

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 12 sep 2013, 11:47 »
Nou, kom op, vertel, vertel! :aye

Daar heb ik nog even over nagedacht en ik doe het toch maar niet. Stel je voor dat de mensen over wie ik het heb hier ook komen en lezen, en ze herkennen zichzelf in wat ik schrijf, dan zullen ze zich mooi voor jeweetwel gezet voelen en dat is de bedoeling hier ongetwijfeld niet. Sorry, ik had er beter niet over kunnen beginnen.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 12 sep 2013, 12:58 »
Nou maak je me wel heel nieuwsgierig :laughing8:

Offline Janrozen

• Schotland fan
  • Jan
« Reactie #11 Gepost op: 12 sep 2013, 13:02 »
Hoe meer foto's hoe beter  :hello2: Bij ons is dat gevoel over schotland ook zo ,niet in worden te vatten.zo mooi

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 12 sep 2013, 13:06 »
Ja kom maar op met de details!
En wie er niet tegen kan moet even wat meer skin kweken of brede schouders krijgen :tongue3:
En een plaatje zegt meer dan duizend woorden tenzij Jos ze maakt want dan zijn de woorden niet uit de lucht :laughing8:
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 12 sep 2013, 13:51 »
Nou maak je me wel heel nieuwsgierig :laughing8:

Het probleem is dat het niet zo'n heel aardig verhaaltje is. Dat wil zeggen: in het "schrijfsel" laat ik weinig heel van een paar mensen. Echt, liever niet en nogmaals: ik had er niet over moeten beginnen. Soms zijn mijn vingers sneller dan mijn hoofd. Ik werk eraan, ik werk eraan...
 :laughing8:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 12 sep 2013, 15:02 »
Mijn opmerking was ook maar een geintje hoor, als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet vertellen.

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 12 sep 2013, 17:17 »
Mijn opmerking was ook maar een geintje hoor, als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet vertellen.

:icon_salut:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 12 sep 2013, 17:31 »
Hoe heet die B&B dan, heb je een link, wel leuk om te weten.

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 12 sep 2013, 18:09 »
Hoe heet die B&B dan, heb je een link, wel leuk om te weten.

Sure: http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g666670-d1776908-Reviews-Glentorets_Bed_Breakfast-Tomintoul_Moray_Scotland.html

Sorry, moet echt nog van alles uitzoeken. Hoe een foto te plaatsen, hoe een avatar te maken en hoe een hyperlink te maken. Maar dit is wel een antwoord op je vraag, hoop ik?