Schotland accommodatie > Schotland vakantiehuisjes

Betalen cottage Edinburgh

(1/8) > >>

morse:
Hallo,

Ik heb een cottage gevonden in de buurt van Edinburgh voor augustus.

Wat is de goedkoopste manier om geld over te maken naar een persoon in schotland, in ponden (ongeveer 500 pond):
1.   Via de post
2.   Via Western Union
3.   Via bankoverschrijving (IBAN etc…)
4.   Andere?

Thx!

Bute:
Kennen jullie Paypal in Nederland?................
Dat is hier een goedkope, veilig manier!  :schface

lesja:
ja hoor Ellen we kennen Paypal ook hier in nederland
maar kun je daar dan ook overschrijvingen doen
naar idd bv schotland?

trom:
Ik lees bij Paypal dat de kosten 3.4% van het product of dienst zijn + 0.35 cent.
Bij b.v. mijn ING bank lees ik:

Tarieven voor buitenlandse betalingen in Mijn ING

De kosten van een Europese Overschrijving zijn gelijk aan de kosten van een binnenlandse overboeking. Voor particulieren is dit zonder extra kosten. De kosten van een Wereldbetaling staan hieronder vermeld.
Product   Uw keuze kostenverrekening   Kosten
Europese Overschrijving      € 0

Wittebeer:

--- Citaat van: trom op 11 jun 2013, 20:23 ---Ik lees bij Paypal dat de kosten 3.4% van het product of dienst zijn + 0.35 cent.
Bij b.v. mijn ING bank lees ik:

Tarieven voor buitenlandse betalingen in Mijn ING

De kosten van een Europese Overschrijving zijn gelijk aan de kosten van een binnenlandse overboeking. Voor particulieren is dit zonder extra kosten. De kosten van een Wereldbetaling staan hieronder vermeld.
Product   Uw keuze kostenverrekening   Kosten
Europese Overschrijving      € 0

--- Einde van citaat ---
Bij Paypal is het goedkoop in dezelfde valuta als je beiden een account hebt. Je kunt een probleem hebben met een ongunstige koers. Je kunt de kosten omzeilen maar dat is een heel gedoe voor een enkele keer heb ik begrepen en dan zit je nog met de koers.

Zoals Trom hier verwoordt: gewoon een IBAN overschrijving. Of als de andere kant mogelijk is Creditcard maar dat zal wel niet aan de orde zijn anders komt de vraag niet.

Western Union is extreem duur, niet aan beginnen. Gaat wel snel voor noodgevallen.
Per post lijkt me niet handig.
De verhuurder zal toch wel een bankrekening hebben toch?

Voor mij is het alweer een tijdje geleden toen er nog geen standaard IBAN was maar mocht in de boekingsprocedure toch kosten gevraagd worden: Kosten zender/ontvanger/gedeeld altijd kosten ontvanger aankruisen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie