Reizen in Schotland > Wandelen en fietsen in Schotland

fietsvakantie Hebriden

(1/3) > >>

Margreet:
Beste Schotlandfans,
De laatste 2 weken van Juni gaan mijn vriend en ik met de fiets rondtrekken op de Hebriden en alle tips hieromtrent zijn zeer welkom!
Even een korte schets van de planning: Aankomst in Edinburgh, trein naar Oban. (1e probleem: deze trein is pas in de late namiddag, aankomst in Oban om 21u30. Heeft er iemand ervaring met campings in Oban? Liggen deze ver van het treinstation, kun je er nog zo laat terecht, ... En is het haalbaar om in het donker nog een stuk te fietsen?)
Daarna is dit ruimweg de planning: Mull, Skye, North en South Uist, terug naar Oban, via de kust langs Bute, Tarbert en dan Arran om af te sluiten. Vanaf Brodick de ferry naar Ardrossan en dan de trein terug naar Edinburgh.
Hebben jullie tips over campings, de mooiste wildkampeerplekjes, dingen waar we zeker wel/niet voor om moeten rijden, etc?

Fiona:

--- Citaat van: Margreet op 04 jun 2013, 10:39 --- En is het haalbaar om in het donker nog een stuk te fietsen?)

--- Einde van citaat ---

Het is echt nog niet donker om 9.30 hoor  :nooo. Volgens mij liggen de campings in Oban,  er allemaal buiten ( even googelen). Misschien B&B, hostel/ hotelletje ?

Margreet:

--- Citaat van: Andrea op 05 jun 2013, 22:54 ---Het is echt nog niet donker om 9.30 hoor  :nooo. Volgens mij liggen de campings in Oban,  er allemaal buiten ( even googelen). Misschien B&B, hostel/ hotelletje ?

--- Einde van citaat ---
Niet? Hier begint het dan nu toch echt al te schemeren :-(

Fiona:

--- Citaat van: Margreet op 07 jun 2013, 10:00 ---Niet? Hier begint het dan nu toch echt al te schemeren :-(

--- Einde van citaat ---

Wat is het verschil tussen jouw "schemeren " en mijn "nog niet echt donker"  :dontknow:

Vergeet niet dat het in Schotland een uur vroeger is en dat het  noordelijker ligt.

Wittebeer:
Voorzover ik het op internet heb nagezocht scheelt het in de avond nu zo'n 10 minuten met hier (of ik moet het tabelletje verkeerd gelezen hebben). De lichtwinst zit hem voornamelijk in de ochtend. Dat heb ik toen even uitgevogeld i.v.m. dat afplakken.

Het ligt noordelijker maar ook westelijker en dat werkt dan weer tegen.
Mijn gevoel is ook dat hoe verder van de evenaar het schemeren langer duurt. Dat heb ik nog niet nagekeken of dat echt waar is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie