Auteur Topic: Overtocht IJmuiden - Newcastle met DFDS, ervaringen?  (gelezen 61393 keer)

Offline Wee Dram

• Schotland fan
Re:Overtocht IJmuiden - Newcastle met DFDS, ervaringen?
« Reactie #50 Gepost op: 19 nov 2014, 19:28 »
Yes, net weer geboekt, 21 april vertr/1mei terug.
Kan haast niet wachten.

There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #51 Gepost op: 19 nov 2014, 19:37 »
 :hello2:
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #52 Gepost op: 19 nov 2014, 20:48 »
Lekker.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #53 Gepost op: 24 nov 2014, 13:54 »
oh heerlijk
de laatste keer dat wij gingen stonden we helemaal vooraan dus lekker gauw de boot af in NewCastle.
nou mooi niet haha was een lamp blijven branden in de caravan. de dame gewaarschuwd dat de auto niet starte
en binnen de korste keren was er iemand met een accupack  en de auto startte weer. boeken altijd de commodore plus, fijne hutten
ontbijt inbegrepen en lekker rustig

Offline freddievtb

• Schotland fan
« Reactie #54 Gepost op: 10 apr 2016, 16:07 »
wij gaan meestal 2x per jaar omdat de familie van mijn verloofde vlak bij Aberdeen woont , Vanaf IJmuiden gaat dat prima, je kunt dan met eigen auto, die we op de terugweg volgooien met Irn Bru, Pies en Scotch Eggs :p We eten nu vaak in het Lighthouse restaurant, gewoon iets simpels, scheelt een hoop euro's. Ontbijt doen we in de kamer/kajuit , we nemen altijd een koelbox mee met eigen eten :) De winkel op de boot is duur, maar als je op de aanbiedingen let kun je er soms wel wat leuks vinden kwa drank of parfum. Entertainment is wel aardig, altijd een top 100 band aanwezig. Als het hard waait, eten we eigenlijk vrijwel niks, al 2x vlak voor kerst windkracht 8-9 meegemaakt, dan liggen we vroeg op bed.
Groeten, Freddie van ter Beek
Zwolle

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #55 Gepost op: 11 apr 2016, 18:08 »
wij eten ook meestal in de light house, maar we hebben ontbijt incl. omdat we altijd de commodore hut bespreken op de King, heerlijk rustig en de koffie en thee wijn, bier fruit alles inbegrepen
alleen gaan we dit keer in augustus met de stenaline over en met de dfds terug.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #56 Gepost op: 12 apr 2016, 14:31 »
Ik vind het toch overdreven duur aan boord, de kwaliteit van het eten is rechtvaardigd deze prijzen echt niet!
Het personeel was absoluut niet vriendelijk, al bij het parkeren van de wagen waren ze nogal bruut, nooit een glimlach niks, zowel bij heen en retour, dag en nacht verschil in vergelijking met P&O, daar wordt je met een glimlach ontvangen en dit overal op de boot, en zeer attent voor kinderen.
Cabins waren ook niet echt proper, op onze bedden hing er nog veel haar op....
Het ontbijt was ok en zeer gevarieerd
Animatie voor de kleine kinderen was goed!
De aankomsturen waren ook niet correct, we zijn met 1uur vertraging aangekomen, en voor de retour 30 min vertraging
De taxfree was wel interessant voor drank en parfum
Het grote voordeel ten opzichte van P&O is om in Newcastle aan te komen, en enkel daarom zullen we in de toekomst met DFDS reizen
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #57 Gepost op: 12 apr 2016, 19:57 »
ja wij hebben het nooit zo ervaren zijn altijd vriendelijk behandeld, altijd even met ons meegelopen
naar de hondenkennel. en ja in de lounge op de commodore plus wordt je echt vriendelijk behandeld.
maar het is idd je komt al in NewCastle aan en dan rijden wij door mat caravan naar de Speyside

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #58 Gepost op: 13 apr 2016, 07:18 »
Mijn vrouw en ik hebben de laatste jaren alleen nog maar P&O gebruikt na een paar slechte ervaringen met DFDS
DFDS is de makkelijkste optie normaal gesproken omdat we dan minder hoeven te rijden in Nederland en in de UK maar dan nog kiezen we voor P&O
Komt nog eens bij dat we met P&O vaak voordelig kunnen boeken via overtocht.nl dus qua prijs komen we ongeveer op  hetzelfde uit.

En omdat de P&O boot een stuk later vertrekt  kan je aan  de wal nog even rustig ergens gaan eten zodat je dat niet aan boord hoeft te doen.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #59 Gepost op: 13 apr 2016, 10:20 »
wij boeken meestal dfds met de vroegboekkorting en dan zijn we goedkoper uit als met p&O. 1 x met p&O gevaren omdat we toen een 5 pers.hut moesten hebben. hadden afgesproken te eten in het restaurant tijd gekregen en toen we daar kwamen moesten we nog een half uur wacht voor we konden gaan eten. want het zat tjokvol en je kon pas naar binnen als er iemand wegging.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #60 Gepost op: 13 apr 2016, 18:36 »
Wij zijn altijd tevreden over DFDS. We hebben alle soorten hutten met tenminste zeezicht geprobeerd en die zijn ok.
We vinden het ontbijt prima, het buffet redelijk en hebben 1x het blue riband restaurant gedaan en dat vonden we heel goed.
De schepen zijn wel oud en in vergelijking tot schepen op andere routes van DFDS langzamerhand aan vervanging toe.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #61 Gepost op: 19 apr 2016, 19:35 »
wij zijn ook altijd super tevreden over DFDS, we hebben een keer een slechte cabine gehad...
we hebben daar toen aan de klantenservicebalie geklaagd en kregen meteen een betere cabine, wat ons wel beviel.
ook de korte overtochten van Duinkerken naar Dover / Dover naar Duinkerken was gewoon super en lekker vlot.

eten aan boord, tja kan duur zijn, maar we nemen ook altijd wat zelf eten en lekkers mee....eten doen we toch aan boord.
lekker een bordje friet met hamburger.

nu hebben we voor de heenreis naar Schotland een Commedore hut geboekt...eens bekijken hoe ons dat gaat bevallen.
Highlands staat gepland voor 2020

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #62 Gepost op: 20 apr 2016, 15:36 »
heb je de commodore hut op de Princess of de commodorehut op de King want daar zit wel verschil in, op de Princess heb je geen lounge waar je heerlijk op je gemak kunt zitten rustig, koffie thee en bier wijn bij de hand. Als ik het zo bekijk vaar je dus morgen met de King. Daar heb je dus commodore hutten maar ook commodoreplus en daar zit dus de lounge bij. je komt op de 10e verdieping

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #63 Gepost op: 20 apr 2016, 19:17 »
heb je de commodore hut op de Princess of de commodorehut op de King want daar zit wel verschil in, op de Princess heb je geen lounge waar je heerlijk op je gemak kunt zitten rustig, koffie thee en bier wijn bij de hand. Als ik het zo bekijk vaar je dus morgen met de King. Daar heb je dus commodore hutten maar ook commodoreplus en daar zit dus de lounge bij. je komt op de 10e verdieping

we hebben de Commodore hut op de Princess Seaway op de heenreis.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #64 Gepost op: 20 apr 2016, 20:30 »
he ik dacht dat vannacht de King op de terrugreis was naar Ijmuiden . maar dan zal ik het wel fout hebben. Ik wil jullie in ieder geval een hele fijne vakantie wensen geniet ervan

hier kun je zien dat de King onderweg is naar IJmuiden dus m.i. zou die morgenavond weer ri NewCastle gaan
http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:159262/zoom:10

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #65 Gepost op: 20 apr 2016, 20:47 »
we gaan pas op 8 augustus richting IJmuiden....

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #66 Gepost op: 20 apr 2016, 22:21 »
we gaan pas op 8 augustus richting IJmuiden....

o wat dom van mij,  ik dacht dus morgen maar dat was twee jaar geleden dat iemand ging.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #67 Gepost op: 21 apr 2016, 17:28 »

o wat dom van mij,  ik dacht dus morgen maar dat was twee jaar geleden dat iemand ging.

:kilt2