Auteur Topic: Overtocht IJmuiden - Newcastle met DFDS, ervaringen?  (gelezen 61264 keer)

Offline Gera

• Schotland fan
Re:Overtocht IJmuiden - Newcastle met DFDS, ervaringen?
« Reactie #25 Gepost op: 20 mei 2013, 01:09 »
wij hebben een binnenhut, maar gok dat we dat wel zullen overleven..

Ja hoor, iedereen overleeft het dus jullie ook  :laughing7:
Wij hebben dit jaar zelfs een binnenhut benedendeks, maar we zien wel, als het niet bevalt dan gaat het maar om 2x 1 nacht. De hutten zijn krap (je kan er je kont niet keren). De bovenbedden zitten wel dichtgeklapt, waardoor je op de onderbedden kan zitten. Neem niet teveel bagage mee op de boot, het is maar 1 nacht, handdoeken en beddengoed ligt al in de hut. Neem wel wat waterflesjes oid mee, ik vind het vaak erg droog op de boot en het drinken op de boot is nogal duur. Lippenbalsem kan ook prettig zijn om mee te hebben.

Die tip van het nummer op het autodek is ook een goeie, wij hebben ook wel eens moeten wachten omdat de mensen van de auto voor ons de auto niet terug konden vinden.
Bij het weer naar de auto gaan, wordt de mensen die op de hogere dekken staan verzocht om niet de trappen te blokkeren. Wij hebben nu 3 van de 4 keer helemaal beneden gestaan (tussen de vrachtauto's) en het is zeer vervelend als je je met bagage en 3 jonge kinderen tussen de hordes mensen/weekendtassen/koelboxen moet wurmen die bij de hogere dekken staan te wachten. Er wordt omgeroepen wanneer je naar je auto mag, eerst de lagere dekken en daarna de hogere.

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 20 mei 2013, 10:23 »
Het dinerbuffet vind ik persoonlijk te duur er is ook nog een klein restaurant waar je een hamburger met friet kunt krijgen wat qua prijs wel meevalt :evil5:
Ik zelf koop meestal wat gerookte zalmmoten bij Waasdorp (visboer vlak voor de boot) en eet dat op de kamer of op dek op :laughing7:
Het ontbijtbuffet doe ik wel altijd en is niet duur als je daar meteen wat broodjes smeert voor smiddags onderweg (plastic tasje meenemen) :hypocriet
En als ik aan boord ga boek ik direct een bioskoopje s`avonds , En ga daarna als het helder is nog ff sterren kijken op het bovenste dek  :confused2:
Veel plezier met je 1e overtocht  :drunken_smilie:
Danny  :wave: :bagpipe

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 20 mei 2013, 23:44 »
Je hoeft trouwens niet van te voren je eten te boeken. Als er nog ruimte is, kun je gewoon ter plekke aanschuiven. Het scheelt maar een paar euro geloof ik.
??? Ja, men is altijd heel behulpzaam, qua omboeken van tijd of tafels ... maar eh...
DFDS beweert zelf dat vooraf boeken je een fors percentage scheelt... Ik weet 't niet, wij boeken altijd vooraf... (en lunchen voordien uitgebreid in een zalig visrestaurant in de haven (inclusief mooie wijnen!), zo ook woensdag weer  :icon_silent: )
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline maaikebs

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 22 mei 2013, 17:19 »
Dank jullie wel :)

Ik denk dat we dan gewoon een klein gerechtje bestellen ergens voor diner. Misschien toch maar aan t ontbijtbuffet, klinkt wel goed!

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 24 mei 2013, 11:51 »
Scheelt een paar euro als je voor die tijd boekt! Wij boeken altijd het ontbijtbuffet, vooral vanwege tijdverdrijf en je hebt een goede basis voor onderweg.
Na dit ontbijt kunnen we er uren tegen!
Het (avond) buffet vind ik qua prijs en hoe het smaakt verhouding erg prijzig, vooral als je met een gezin bent. Ik eet meestal van tevoren warm en haal heerlijke broodjes bij de bakker! en inderdaad een visje in de straat voor de boot als we op tijd zijn. 1 x meegemaakt dat we dachten erg lang moesten wachten en we direct door konden rijden. De vis was na inschepen, hut regelen etc. niet echt meer lekker! Dus beter daar opeten!
Hut omboeken proberen we ook altijd, maar nog nooit gelukt voor een leuk prijsje!, als je dat wilt, kan je beter geen ontbijtbuffet van tevoren bestellen, want die zit bij de commodore hut inbegrepen, scheelt iets van 17 euro pp volgens mij, dus als je 50 euro moet bijbetalen is het wel de moeite waard!

Wij nemen ook vaak een mini water kooker mee, na zoveel jaar heb ik het entertainment wel gezien en ga ik lekker in de hut lezen en bakkie drinken! Ik gebruik de boot ook vooral om van A naar B te komen.

Offline Hoefhoef

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 24 mei 2013, 15:02 »
Wij hadden de laatste keer buiten hut met twee beneden bedden.
Zowel diner buffet als het ontbijtbuffet waren erg goed. :schface

Offline Annapo

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 16 jun 2013, 20:01 »
Wij zijn zaterdag net weer terug gekomen uit Schotland. Heen en terug met de Princess.
De boot hadden we ruim van te voren geboekt en voor € 40,-- meer (retourprijs, ten opzichte van een buitenhut)  hadden we een commodorehut.
Het avondeten hadden we bij geboekt. Het ontbijt zit standaard in de prijs van de commodorehut.

Het seven sea's buffet was echt fantastisch! Ik heb heerlijk gegeten! Ruime keuze en van uitstekende kwaliteit. Wat ons betreft een aanrader.
Af en toe wel lange rijen ivm de busladingen mensen die tegelijkertijd binnenkwamen (gezelschappen)

In onze hut zat een minibar. De inhoud hiervan (2 blikjes bier, 2 flesjes sekt, cola, sinas en 2 flesjes water) is gratis!

's Ochtends werd ons ontbijt in een andere lounge geserveerd: ook een meer dan goed buffet zonder de wachtrijen van het seven sea's buffet.

Onze badkamer was voorzien van douche-gel, bodylotion, shampoo, een setje met doekjes enz....

Al met al beide keren een top overtocht!! Ik ben erg tevreden over DFDS.

Voor wie ervan houdt is er meer dan voldoende entertainment aan boord. Vervelen hoeft niet....

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 17 jun 2013, 00:41 »
Na 35 jaar behoorlijk ziek geweest aan boord omstreeks 23 mei, windkracht 8 1/2 en meer.  :sad2:
Loop nog niet direct warm voor de terugtocht over 'n dag of 9...  :help:

Offline Gera

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 17 jun 2013, 10:22 »
Dat is vervelend zeg! Zowel de heenreis als de terugreis zoveel wind zou wel heel erg toevallig zijn, dus de terugtocht heb je vast minder wind!

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 17 jun 2013, 11:53 »
Na 35 jaar behoorlijk ziek geweest aan boord omstreeks 23 mei, windkracht 8 1/2 en meer.  :sad2:
Loop nog niet direct warm voor de terugtocht over 'n dag of 9...  :help:
maar 8.5 is ook wel heel erg veel zeg. :confused2:
Onze max was 6, met (toen nog...1983) de DFDS Thor Line van A'dam naar Göteborg.
Boven DK begon het te spoken, daar waar het Skagerak en het Kattegat bij elkaar komen.
Toen nog 27 uur op de boot. Ik zei toen: nooit meer slapen op een boot...

:laughing8:
inmiddels is dat idee aardig bijgesteld
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 17 jun 2013, 11:54 »
waar is mijn profielfoto???  :crybaby2:
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 17 jun 2013, 13:18 »
maar 8.5 is ook wel heel erg veel zeg. :confused2:
Ja en een hut precies op de kop, dus het schommelde en dook van alle kanten. Maar we hebben er ook om kunnen lachen toen we met z'n tweeën tegelijk van de doucheruimte gebruik moesten maken.    :icon_colors:    :icon_colors:    :icon_colors:   
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 18 jun 2013, 11:53 »
Dat is vervelend zeg! Zowel de heenreis als de terugreis zoveel wind zou wel heel erg toevallig zijn, dus de terugtocht heb je vast minder wind!

Dank je wel voor je bemoedigende woorden, Gera!
Toch heb ik net het 3-gangen menu in het Blue Riband restaurant maar omgeboekt naar het gewone diner buffet. Nóg een keer 150 pond uitgeven om er twee keer van te genieten  :confused2: is 'n beetje TE jammer...  :laughing8: (de tweede keer is toch eh... anders... 't zal de vermenging met maagsap zijn  :verward )

Offline Gera

• Schotland fan
« Reactie #38 Gepost op: 18 jun 2013, 14:33 »
Dank je wel voor je bemoedigende woorden, Gera!
Toch heb ik net het 3-gangen menu in het Blue Riband restaurant maar omgeboekt naar het gewone diner buffet. Nóg een keer 150 pond uitgeven om er twee keer van te genieten  :confused2: is 'n beetje TE jammer...  :laughing8: (de tweede keer is toch eh... anders... 't zal de vermenging met maagsap zijn  :verward )

We zijn idd geen koeien die meerdere keren van 1 maaltijd kunnen genieten. Ik hoop echt dat de terugtocht wat rustiger is. Denk dat ik voor de zekerheid vast op zoek ga naar primatourtjes, met 5 personen tegelijk wordt het een beetje al te druk op het toilet.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 18 jun 2013, 18:17 »
Ik haal altijd de gratis  :laughing7: anti-reisziekte-tabletjes bij de infobalie, piepkleine dingetjes, waar ik meteen een halve van neem en na het eten de andere helft, anders slaap ik om 8.30 al ( kinderen mogen maar een halve). Ik zorg altijd dat ik een voorraadje heb, voor het geval we een keertje met P&O "moeten"  :laughing8:

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #40 Gepost op: 19 jun 2013, 02:11 »
Die hadden wij -gezien de windkracht- ook al gehaald bij de balie... maar zie die dan maar 'ns binnen te houden  :icon_colors:

Offline Gera

• Schotland fan
« Reactie #41 Gepost op: 19 jun 2013, 11:24 »
Die hadden wij -gezien de windkracht- ook al gehaald bij de balie... maar zie die dan maar 'ns binnen te houden  :icon_colors:

Daarom haal ik ze liever zelf in huis, dan kunnen we ze met veel wind al van te voren innemen, alleen mijn man moet even wachten totdat hij de auto op de boot heeft gezet, is een beetje onhandig als hij achter het stuur in slaap valt.

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #42 Gepost op: 24 apr 2014, 01:09 »
Wij boeken altijd commodore de luxe op de King.Je betaald per saldo wel meer, maar je krijgt er een heleboel voor terug. Gratisdrankjes(uiteraard tot op zekere hoogte) Maar ik ga niet over om te zuipen zoals wel wordt gedaan door sommige(ENGELSE) Medepasagiers. Nemen zelf eten mee. Aan het eind van het liedje zijn we goedkoper uit.(he alweer een geheimpje verklapt)
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline Gerankie

• Schotland fan
« Reactie #43 Gepost op: 07 jun 2014, 21:37 »
We zijn woensdag op de boot gegaan terug naar Nederland. Heerlijk ruim 2 weken in Schotland rondgereden. Helaas ging het met het lossen van de boot niet goed. Wij stonden op een car dek wat omhoog gaat en als het onderdek dan leeg is laten ze dit zakken. Wij stonden net voor een hydraulische plaat, zo`n plaat met gele strepen. Degene die het dek moest laten zakken wist waarschijnlijk niet goed waar hij mee bezig was want de plaat achter onze auto kwam in beweging. Omdat mijn man vlug de auto een stukje naar voren reed , we hadden nog iets ruimte,hebben wij geen schade. Maar de plaat raakte wel de achterkant van de auto naast ons en achter ons stond een ouder echtpaar uit Engeland net met de neus van de auto over de plaat. De auto werd opgetild, de hele bumper kwam los, de man toeteren en schreeuwen maar dat hielp niet veel, nadat de plaat helemaal naar boven was gegaan ging hij nu weer helemaal naar beneden wat nog meer schade veroorzaakte bij deze auto, het mistlicht kwam los en kwam klem onder de plaat. Het was een consternatie! Deze mensen waren helemaal van slag ze gingen op vakantie. Ik vond het zo sneu voor hen. Gelukkig boden er veel mensen aan om te getuigen dat zij hier geen schuld aan hadden en een man had iemand van het personeel met de knopjes bezig gezien en gezien dat hij steeds op een ander knopje drukte. In totaal zijn er 3 auto`s met schade. Dus wees gewaarschuwd als je met dfds mee moet.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #44 Gepost op: 08 jun 2014, 09:30 »
Tjee, wat erg voor die mensen! :crybaby2:
 En wat een geluk, dat je man zo snel en adequaat in actie kwam! Poeh...  :confused2:  :icon_colors:

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #45 Gepost op: 08 jun 2014, 12:03 »
 :stom                :dontknow:
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #46 Gepost op: 08 jun 2014, 21:36 »
Wij hebben een aantal niet zo leuke ervaringen met DFDS  :sad2:, waardoor we op onze heen- en terugreizen dit jaar 25% korting zouden krijgen.

Door de gezondheidstoestand van Mathilde moesten we onze droom-5 weken Schotland annuleren.  :icon_pale:

DFDS heeft al vrij snel de helft van de reissom aan ons teruggestort (de andere helft moest van onze annuleringsverzekering komen, die dat binnen 3 dagen voor de volledige boekingen van alle cottages, de helft van de DFDSkosten, etc. deed).
DFDS heeft toegezegd, dat we de 25% korting ook in 2015 mogen gebruiken.
Waarvan akte.

Offline u

• Schotland fan
« Reactie #47 Gepost op: 09 jun 2014, 13:08 »
Light, wij hadden vorig jaar wat problemen met de boekingen. Kregen toen een upgrade naar een Commodore hut. Helaas moesten we toen heel kort van tevoren ook onze reis annuleren. Ging allemaal zonder problemen, we hadden ook heel snel al ons geld terug. Dit verhaal hebben we dit jaar bij het boeken verteld en we kregen zonder probleem de upgrade van vorig jaar. Toch netjes! Doordat we vorig jaar niet op vakantie konden, hebben we dit jaar zeg maar zo'n beetje dubbel genoten. Ik hoop dat dat voor jullie volgende jaar ook geldt!

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #48 Gepost op: 09 jun 2014, 18:36 »
Dank je, Christina. We doen ons best weer beter te worden, allebei, zodat we er zo fit mogelijk aan kunnen gaan denken en werken  :icon_thumleft:

Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad  :hello2: Kijk, dát neemt niemand jullie meer af  :wave:

Offline u

• Schotland fan
« Reactie #49 Gepost op: 09 jun 2014, 20:39 »
 :sunny: