Auteur Topic: Schiphol naar Glasgow...welke gate?  (gelezen 12979 keer)

Offline ankiepankie

• Schotland fan
Schiphol naar Glasgow...welke gate?
« Gepost op: 11 mei 2013, 23:20 »
Allen,

Heeft er iemand toevallig onlangs met Easyjet vanaf Schiphol naar Glasgow gevlogen?
Vanaf welke gate gaat dit?

Ik vrees namelijk dat dit vanuit de meest linkse gate gaat (G meen ik), waar dus echt niets te beleven valt na de paspoortcontrole...  :protest:
Aangezien Schiphol voor mij altijd 'part of the fun' is en ik meestal extra vroeg ga (liever een uur op Schiphol wachten dan thuis op de bank de tijd aftellen...), wel zo prettig als ik niet anderhalf uur in een saai hoekje van Schiphol hoef te wachten waar alleen maar een klein barretje is en meer niet.
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:Schiphol naar Glasgow...welke gate?
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2013, 23:49 »
Even googlen " et voila"  :icon_thumleft:

http://www.easyjet.com/en/cheap-flights/netherlands/amsterdam/airport-ams

Gewoon iets later door de security   :dontknow:

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2013, 12:19 »
Wij zijn pas geleden nog vertrokken vanuit G.
Geen enkel probleem. Na de douane kun je gebruik maken van alle winkels en restaurants.
Halverwege de gate zit ook nog een laatste restaurantvoorziening.
Vanuit de centrale hal, na de douane,  is het gem. 8 a 9 min. lopen naar de diverse gatenummers
Veel plezier.

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2013, 13:48 »
Even googlen " et voila"  :icon_thumleft:

http://www.easyjet.com/en/cheap-flights/netherlands/amsterdam/airport-ams

Gewoon iets later door de security   :dontknow:

Hmm vreemd, als je op Schiphol bij de huidige departure-gegevens kijkt, vertrekken ze nagenoeg steeds vanuit gate G.
Maar goed, als hier blijkbaar toch nog wel genoeg winkels en restaurants zijn, ga ik de gok maar wagen...
Volgens mij is het gate H en M die zo'n klein hoekje hebben en niet G.

Thanks!
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2013, 14:52 »
Hmm vreemd, als je op Schiphol bij de huidige departure-gegevens kijkt, vertrekken ze nagenoeg steeds vanuit gate G.
Maar goed, als hier blijkbaar toch nog wel genoeg winkels en restaurants zijn, ga ik de gok maar wagen...
Volgens mij is het gate H en M die zo'n klein hoekje hebben en niet G.

Thanks!
Niet zo vreemd, Easy-Jet heeft al een tijdje wat uitgangen op G vast in gebruik. Was me ook al opgevallen. Ik vlieg nooit Easy-Jet maar de laatste paar keer vloog ik ook vanaf G en toen viel het me op. Maar ze zitten altijd vooraan in G, dus snap ik het probleem niet echt, is een minutenkwestie.
Aan de D en E kant is wel meer te doen, maar dan ga je eerst weer de andere kant uit.

Maar misschien is Easy-Jet wel heel streng met de instap-policy, dat weet ik niet, ik vloog een keer met Ryan-Air en er moet toch wel heel wat gebeuren als ik dat nog een keer doe.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2013, 17:28 »
Neem je toch fijn een boek of handwerkje mee om de tijd te doden   
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2013, 20:59 »

E, F, G en H worden gebruikt voor vluchten naar niet-Schengenlanden

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2013, 00:05 »
Hoe dan ook: een relaxte vlucht , Ankiepankie,
en zowel voordien als na aankomst in Schotland heel veel plezier, met of zonder handwerkje (project-voorstel: midgeklamboe of midge-outfit, zelfgemaakte Hiker Thumb), maar vooral... met plezier  :icon_sunny: en open vizier!  :icon_biggrin:
 :wave:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2013, 09:59 »
Haha, nouuu, dat plezier gaat z├ęker goedkomen, mijn vakantieplezier begint al als ik hier in de trein stap richting Schiphol!

@Wittebeer: Het gaat ook niet om het eind lopen, dat is geen probleem, maar vorig jaar vloog ik met Easyjet naar Rome en toen zaten we in een volledig afgesloten gedeelte na de douane, waar alleen twee winkels en een barretje zitten en verder geen restaurants enzo. Beetje saai om daar anderhalf uur rond te hangen en er was geen enkele mogelijkheid om wel bij het grote open gedeelte te komen.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2013, 11:26 »

@Wittebeer: Het gaat ook niet om het eind lopen, dat is geen probleem, maar vorig jaar vloog ik met Easyjet naar Rome en toen zaten we in een volledig afgesloten gedeelte na de douane, waar alleen twee winkels en een barretje zitten en verder geen restaurants enzo. Beetje saai om daar anderhalf uur rond te hangen en er was geen enkele mogelijkheid om wel bij het grote open gedeelte te komen.

Neem je toch fijn een boek of handwerkje mee om de tijd te doden  

Dat bedoel ik nou.
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.