Auteur Topic: Boot Oban - Castlebay  (gelezen 5250 keer)

Offline ankiepankie

• Schotland fan
Boot Oban - Castlebay
« Gepost op: 03 mei 2013, 13:10 »
Over precies 4 weken  :hello2: :hello2: neem ik de boot van 15.40 van Oban naar Castlebay (Barra).
Heeft iemand ervaring met deze route?
Is er wat te zien onderweg aan zwemmende of vliegende bezienswaardigheden (dolfijnen, puffins, basking sharks of andere niet-Nederlandse dingen)?
En omdat deze trip precies rond etenstijd valt (is vast een commerciële zet!)...kun je nog een beetje lekker eten op de boot of kan ik beter bij de Tesco in Oban wat te eten meenemen?
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline Struner

• Schotland fan
Re:Boot Oban - Castlebay
« Reactie #1 Gepost op: 03 mei 2013, 19:52 »

Met het goede schip Claymore (hier bij Tiree) ging ik destijds naar Barra. Vertrek 's morgens om acht uur uit Oban. Route: Tobermory, Coll, Tiree, Castlebay en Lochbuie. Aankomst Castlebay tweede helft van de middag.
Er gingen ook twee auto's mee, een nieuwe auto voor de politie op Tiree en een andere voor een toerist op Barra. Die werden met het laadgerei van de Claymore aan en van boord gezet, gewoon aan dek.
Er was natuurlijk ook een bar aan boord. Die was vanzelfsprekend gehouden aan de wettelijke sluitingstijden. Die had zo'n rolluik zoals je ze ook wel zag (ziet? - ik ben er geen jaren geweest) bij bars in cafetaria's op een station. Maar drank werd gewoon verkocht door de deuropening.  :prst:
Maar hoe dat nu nu is, weet ik dus niet...
Hoe dan ook, goede vaart!
---Peter.

wijziging fotobron

Offline Bagh Alluin

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2013, 09:07 »
goed je ogen openhouden en genieten van een prachtige tocht. wijntje  :drinky aan dek en eten in het restaurant. steen- en zeearenden, dolfijnen , bruinvissen en basking sharks , alles is mogelijk. en als het stormt......  :laughing8: geniet lekker van je trip! jac

Offline Hoefhoef

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 05 mei 2013, 19:53 »
Hebben hem een paar jaar terug andersom gevaren Castlebay- Oban. Was in de periode dat ze met een boot voeren,andere boot was in reparatie, vertrokken toen 's avonds 8 uur grootste gedeelte dus in donker gevaren zodat er niet zoveel meer te zien was helaas. Aan boord was wel van alles te krijgen

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 06 mei 2013, 08:35 »

Met het goede schip Claymore (hier bij Tiree) ging ik destijds naar Barra. Vertrek 's morgens om acht uur uit Oban. Route: Tobermory, Coll, Tiree, Castlebay en Lochbuie. Aankomst Castlebay tweede helft van de middag.
Er gingen ook twee auto's mee, een nieuwe auto voor de politie op Tiree en een andere voor een toerist op Barra. Die werden met het laadgerei van de Claymore aan en van boord gezet, gewoon aan dek.
Er was natuurlijk ook een bar aan boord. Die was vanzelfsprekend gehouden aan de wettelijke sluitingstijden. Die had zo'n rolluik zoals je ze ook wel zag (ziet? - ik ben er geen jaren geweest) bij bars in cafetaria's op een station. Maar drank werd gewoon verkocht door de deuropening.  :prst:
Maar hoe dat nu nu is, weet ik dus niet...
Hoe dan ook, goede vaart!
---Peter.

Haha, mooi!! Hoe lang is dat geleden??
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 06 mei 2013, 14:14 »
Haha, mooi!! Hoe lang is dat geleden??
Ik denk 1970 of 1971 - ik heb nu net achterhaald dat ze in 1972 werd opgelegd door MacBrayne's. Ze werd toen alleen nog ingezet als reserveschip. In 1976 verkocht naar Griekenland. In 2000 gezonken langs de kade in Eleusis - jaja, dat kan ook, zal wel een verrotte afsluiter ofzo zijn geweest.

MVG,
---Peter.

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 07 mei 2013, 09:34 »
Ik denk 1970 of 1971 - ik heb nu net achterhaald dat ze in 1972 werd opgelegd door MacBrayne's. Ze werd toen alleen nog ingezet als reserveschip. In 1976 verkocht naar Griekenland. In 2000 gezonken langs de kade in Eleusis - jaja, dat kan ook, zal wel een verrotte afsluiter ofzo zijn geweest.

MVG,
---Peter.

Pff, toen was ik nog niet eens geboren! :-)

Maar ik heb écht superzin in de overtocht, lekker hapje eten, beetje op het dek kijken. Heb mijn verrekijker al op de bagagelijst staan dus hopelijk spot ik inderdaad nog wat mooie beesten onderweg!