Auteur Topic: Smidges  (gelezen 6878 keer)

Offline angel

• Schotland fan
Smidges
« Gepost op: 24 apr 2013, 11:01 »
Ik heb al even gezocht in bestaande onderwerpen maar niks bruikbaars gevonden! ???

Ze hebben ons al een paar maal bang gemaakt voor de beruchte midges en alhoewel we er op de vorige reis (mei-juni 2011) totaal geen last van hebben gehad zijn we toch voor alle zekerheid op zoek naar 't middel "Smidge".
Op de site midgeforecast lijkt het onmogelijk om te bestellen, op de site amazon krijg ik de melding niet leverbaar in België?
Heeft er iemand ervaring waar 't middel te bestellen? waarvoor dank!

Mireille is overgevoelig voor muggenbeten, zelf heb ik er minder last van maar tijdens onze vakantie op Schiermonnikoog (sept) werden we door de aanwezige beestjes s'avond aangevallen en die staken zelf door onze kleding door met als gevolg honderden dikke rode jeukende boebels  :confused2:

@ngel

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
Re:Smidges
« Reactie #1 Gepost op: 24 apr 2013, 15:53 »
Hoi,

Gewoon in Schotland kopen.
http://2010.midgeforecast.co.uk/index.php/info/distributors

veel plezier in Scotland

Conny & Rene
www.ardblair.nl

Offline angel

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 24 apr 2013, 16:12 »
Thank's, er zal niks anders op zitten, maar je kent dat hé als je er dan bent denk je er pas aan als je bent gestoken  :dontknow:

Nog een maandje voor vertrek :hello2:

@ngel

ps: up date dan toch besteld via de link van Ardblair............. dag muggen  :wave:

Ziet er leuke B&B uit, adres en foon genoteerd we verwachten rond +/- 10 of 11 juni daar te passeren je weet nooit of er dan nog plek is   :nooo :aye

Offline angel

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 29 apr 2013, 11:29 »
De Smidges is hier vandaag aangetekend geariveerd, kostprijs 6,98£ + 10£ p+p maar we zijn tevreden laat de midges nu maar los  :laughing7:

Groetjes @ngel

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 29 apr 2013, 13:25 »
De Smidges is hier vandaag aangetekend geariveerd, kostprijs 6,98£ + 10£ p+p maar we zijn tevreden laat de midges nu maar los  :laughing7:

Groetjes @ngel

Wedden dat je nu geen mug ziet ?  :laughing7:

Offline angel

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 29 apr 2013, 13:37 »
Ja dat zit er dik in  :aye (was ook zo vorig bezoek) maar als de oorzaak van geen muggen onze aankoop was! heeft 't ook geholpen natuurlijk  :laughing7: :laughing7:

Ik zal het weten te vertellen eind juni  :wave:

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 29 apr 2013, 13:41 »
) maar als de oorzaak van geen muggen onze aankoop was! heeft 't ook geholpen natuurlijk  :laughing7: :laughing7:

Dan wil ik je bij voorbaat hartelijk bedanken voor je aankoop,  :notworthy: want wij zijn er ook in diezelfde periode, en dan hopen we door jouw aankoop geen midge te zien  :hello2: :hello2:
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 08 mei 2013, 10:01 »
Ik ga heel hard met je meeduimen...ik trek sowieso alles wat prikt en steekt aan dus al zijn er maar vijf midges in heel Schotland, dan weten ze me ongetwijfeld te vinden.
Maar ik hoop echt dat het dit jaar meevalt!

Hangt het aantal midges en de periode waarin ze komen nog iets af van de voorgaande maanden? Bijvoorbeeld een late lente = ook later midges?
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2013, 10:10 »

Gewoon in Schotland kopen.
http://2010.midgeforecast.co.uk/index.php/info/distributors

Dank voor die lijst trouwens! Zag al een shop aan Buchanan Street...ik kom op vrijdagmiddag rond de lunch aan en hoef pas om 18 uur in de bus naar Oban te stappen dus heb een paar uur shoppingtime in Glasgow gepland staan, ga dan zeker even bij die winkel langs voor Avon en Smidges (ik smeer maar een combinatie van beide op, dan kan het haast niet mis gaan!)!

Grazie!
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2013, 12:42 »
You're welcome!

Conny & Rene
www.ardblair.nl

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 20 mei 2013, 22:24 »
Neem voor alle zekerheid wat Antihistamine mee!  :aye

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2013, 11:03 »
Okee, kun je dat bij de Kruidvat ofzo krijgen??

Sinds gisteren is de midgesforecast weer online, voor deze week staat er in Glencoe al een factor 3/5...is dat niet heel veel??
Het grootste gedeelte heeft factor 1/5, ik neem aan dat er dan nauwelijks midges zijn?

http://www.midgeforecast.co.uk/home

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2013, 18:48 »
het gebied rond Glencoe en het eiland Skye scoren altijd hoog.
De omstandigheden zijn daar blijkbaar optimaal voor midges.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2013, 23:14 »
Neem voor alle zekerheid wat Antihistamine mee!  :aye
Als je erg allergisch reageert is dat een hele goeie tip !  :klap  :aye
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2013, 15:38 »
Heeft iemand ervaring met de site midgesforecast?
Als er 2/5 staat, hoe ernstig is het dan? Moet je dan al gaan smeren of betekent dat je dan her en der ergens een verdwaalde midge ziet vliegen??