Reizen in Schotland > Wandelen en fietsen in Schotland

Ben Nevis

(1/13) > >>

ankiepankie:
Mmm, ik blijf me maar verlekkeren op de walkhighlands-site...

Heeft iemand hier ervaring met de Ben Nevis? Ik begrijp dat er een toeristenroute is en een lastiger route. Is de touristenroute goed aangegeven?
Ik geloof dat dit zo'n 8 uur wandelen is?

Ik mag er toch wel van uit gaan dat begin juni de sneeuw wel van de top weggesmolten is?

Ardblair:
Hoi,

Verkijk je niet op Ben Nevis. Het is de gevaarlijkste berg in Europa (dit jaar 2013, al 3 doden). De "makkelijke" route is ongeveer 8 uur. In de zomermaanden is het vaak "file lopen". Erg druk dus. Vorig jaar lag er in juni nog sneeuw en ijs op de top. Het gevaar van Ben Nevis zit in het weer. Beneden kan de zon schijnen, halverwege naar de top kan je midden in de wolken zitten (verdwalen, onderkoeling).
Voor de "moeilijke" route raden wij een gids aan. Deze Northside kan heel lastig zijn.

veel plezier met het plannen van je vakantie.

groetjes,

Conny & Rene
www.ardblair.nl

ankiepankie:
Ik was inderdaad van plan om de makkelijke route te lopen, die lijkt me al heftig genoeg. Maar het lijkt me wel gaaf om te kunnen zeggen dat ik op de hoogste berg heb gestaan.. :-)
Maar goed, ik ga inderdaad wel even afwachten wat de weersvoorspellingen zijn! Dank!

skye:
en als je gaat, goed voorbereid gaan, goede kleding, , vodoende proviand. En neem de berg serieus. Ik heb er twee keer opgestaan, eerste keer met goed zicht en ja, dan heb je een fantastich uitzicht. Tweede keer was het wat nevelig, jammer van het uitzicht, maar goed. Inderdaad via de toeristenroute en dat is het in de zomer ook wel. We hebben zelfs mensen om simpele gympen naar boven zien lopen, onverantwoord. Wij zijn beide keren vroeg vertrokken, uur of 7  "smorgens.

Wilma:
Ik heb hem 1 x gelopen in augustus. Er lag nog sneeuw! Wij hebben de toeristen route gedaan, het was erg druk, maar de 'file' viel wel mee. Het was juist heel gezellig, je komt steeds dezelfde mensen tegen. Wij hadden nog NOOIT een berg beklommen, en dat raad ik je dus ook niet aan. Dagen spierpijn gehad en die 8 uur hebben wij niet gehaald, we deden er wel 10 uur over! Het was uitzonderlijk mooi weer, op de top 23 graden! Dat komt bijna niet voor. De uitzichten waren stunning!  Zoals Skye zegt: goed voorbereid op reis, ook al is het mooi weer! En wij kwamen echt kinderen tegen op sandalen, ongelofelijk!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie