Auteur Topic: Beschrijving mooie dagroutes  (gelezen 11045 keer)

wim

• Gast
Beschrijving mooie dagroutes
« Gepost op: 20 okt 2006, 17:12 »
Wil je een dagje rondrijden in een bepaald gebied, ik heb (tot nu toe) twee mooie routes beschreven, inclusief routekaartje.
Als je belangstelling hebt om deze routes te rijden dan zijn ze eenvoudig uit te printen.
De routes zijn natuurlijk ook met de fiets goed te doen maar dan redt je het niet in ??n dag.

http://www.reisverhaleneuropa.nl/htmbestanden/schotland/beschrijvingen.shtm

Groetjes, Wim

Offline Ina

• Schotland fan
Re: Beschrijving mooie dagroutes
« Reactie #1 Gepost op: 20 okt 2006, 17:34 »
H? Wim, geweldig weer een nieuwe kaart! Al jouw informatie en dit forum samen geeft wel een heel compleet beeld van Schotland!
Dat deze routes ook met de fiets goed te doen zijn zet ik wel een vraagtekentje bij, vooral voor de route in de Gairngorms moet je wel een h???l getrainde fietser zijn en een fiets hebben met h???l v???l versnellingen zeker als je die route andersom rijdt want dan moet je bij Cock Bridge flink klimmen.
:sad1:

wim

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 okt 2006, 18:04 »
Zeg Ina, je deinst toch niet terug voor een klimmetje in de Cairngorm Mountains? (grapje)
Nee, maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die deze routes toch willen fietsen, ik heb vorig jaar en in 2001 genoeg fietsers zien ploeteren tegen behoorlijke hellingen. (en lopen met de fiets aan de hand)
En er zijn natuurlijk genoeg goed getrainde fietsers. Ik trouwens niet.

Groetjes

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 okt 2006, 18:46 »
wim? :icon_salut: mooi kaartje hoor,geeft een leuk gedetailleerd kijkje in ons toekomstige vacantiegebied. (newtonmore.)
Ina ik neem onmiddelijk aan dat dit voor mij niet te fietsen valt? :sad1: Fiets voornamelijk vlak Holland(en ik heb ze ook rond Balquihidder met de fiets aan de hand zien puffen),laat staan in de Gairngorms? :laughing8:

wim

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 20 okt 2006, 19:25 »
Er komen nog meer routes bij, waaronder Skye, het deel ten westen van Fort William en een deel ten westen van Carrbridge (tussen Tomatin en Loch Ness). Misschien zijn deze routes voor jullie te fietsen?

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 20 okt 2006, 20:02 »
Nou voor mij niet hoor, ik fiets ook alleen maar op het Groningse platteland, ik heb 1x de fiets meegehad naar Schotland en heb hem 1x gebruikt in 3 weken, ik vind het echt niet te doen, te steil en te smalle wegen.
Ik ben er absoluut geen voorstander van, wat je dan ook nog vaak ziet is dat mensen een kar achter de fiets hebben met een kind erin, kom je een bocht om moet je opeens in de remmen anders knal je tegen zo'n kar met een kind erin. Wij hebben eens op een parkeerplaats in de Gairngorms gestaan met een paar Schotten terwijl er een hele familie op de fiets langs kwam, de schotten schudden wijs hun hoofd en vertelden dat het bijna altijd nederlanders waren die zo fietsten.
Voor wielrenners en mountainbikers ok, maar voor een trektocht op de fiets met de hele familie vind ik de meeste wegen in Schotland niet te doen en gevaarlijk.
Maar natuurlijk zijn er veel mensen die veel sportiever zijn en zich toch aan deze route zullen wagen, het is er prachtig!

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 21 okt 2006, 08:27 »
Nee echt Wim,ik wandel veel liever.Maar blijf kaarten maken,ik vind ze erg mooi.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 21 okt 2006, 08:55 »
Ha. leuk!
Ik ben benieuwd naar de rest  :wave:

wim

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 22 okt 2006, 13:51 »
Routebeschrijvingen Skye zijn klaar, verdeeld over 2 dagen.

Offline egberto

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 22 okt 2006, 22:23 »
Wil je een dagje rondrijden in een bepaald gebied, ik heb (tot nu toe) twee mooie routes beschreven, inclusief routekaartje.
Als je belangstelling hebt om deze routes te rijden dan zijn ze eenvoudig uit te printen.
De routes zijn natuurlijk ook met de fiets goed te doen maar dan redt je het niet in ??n dag.

Groetjes, Wim

Een deel van deze route heb ik al een paar keer gereden.
Maar ik maak dan ook gebruik van de kustweg zuidelijk van Lochinver. Enig nadeel is dat je ergens onderweg langs een viskwekerij komt en die ruik je al voordat je wat ziet.
Afgelopen voorjaar heb ik tijdens een stop ook de breedte van de weg opgemeten : 2,60 m
Vanuit Ullapool was het op de A835 de afslag naar Achiltibuie en dan ergens onder weg weer een afslag rechts.
Ik zal nog eens zoeken of ik nog een foto heb, die gemaakt is op dit deel

EgbertO

en de foto

en hier op het smalle deel (in 2006)

Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer

wim

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 23 okt 2006, 14:14 »
Heb je ooit wel eens door een maanlandschap willen rijden?
Volg dan eens onze nieuwe toegevoegde route 4, kort maar heftig.