Auteur Topic: Glasgow  (gelezen 1550 keer)

Offline ankiepankie

• Schotland fan
Glasgow
« Gepost op: 13 mrt 2013, 14:21 »
Vraagje!
Tijdens mijn trip naar Schotland hebben we een hele dag in Glasgow te besteden. Wat is écht leuk om te doen als je maar één dag in Glasgow hebt en niet beschikt over eigen vervoer? Kun je met OV makkelijk naar een natuurgebied in de buurt komen of zit je dan uren in de bus? We zijn geen van beiden echt kerken/museumbezoekers, houden meer van natuur en activiteiten.

Daarna gaan we een aantal dagen met de auto de Highlands in, waarna hij donderdagochtend heel vroeg weer terugvliegt en ik hem dus ergens midden in de nacht  :protest: op de luchthaven drop. Ik heb dan nog de hele donderdag de auto (hoef die pas vrijdagochtend in te leveren), wat is leuk in de omgeving van Glasgow? Ik zat te denken aan Argyll Forest Park, is dat leuk?
Of is heen en weer naar Edinburgh goed te doen (misschien een optie als het slecht weer is)?

"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re:Glasgow
« Reactie #1 Gepost op: 13 mrt 2013, 16:59 »
Heen en weer naar Edinburgh met de trein is heel goed te doen vanaf Queen Street (via Central kon het ook, maar duurde het 'ietsje' langer  :tongue3:)!
Of je kan naar Falkirk en je laten ronddraaien door de enige roterende bootlift ter wereld, plus lekker wandelen langs het kanaal, bijv. klik
Of naar Stirling en bijbehorend kasteel en Wallace monument en/of wandelen in de omgeving
Of een tripje naar New Lanark, naar de oude weverij en waar je ook een prachtige wandeling kan maken langs de Clyde incl. watervallen klikkerdeklik
Of richting Loch Lomond

Allemaal prima te doen met de trein en/of bus, en je zit er zeker niet uren in. Traveline Scotland is een erg handige site om te kijken hoe en wat met het OV.

Wij zijn ook geen die-hard museum bezoekers, maar sommige in Glasgow zijn echt de moeite waard, ook qua botaniek en biologie. Fijn voordeel: bijna alle musea zijn gewoon gratis. Leuk dagje: klikkie, en dan heb je nog niet eens Kelvingrove Museum en People's Palace erbij

Je kunt natuurlijk ook gewoon lekker lui de eekhoorntjes voeren in Kelvingrove Park  :thumbsup: