Auteur Topic: 2013: nog steeds mogelijk op de bonnefooi?  (gelezen 9323 keer)

Offline ankiepankie

• Schotland fan
2013: nog steeds mogelijk op de bonnefooi?
« Gepost op: 13 mrt 2013, 12:51 »
Allen,

Komende juni zou ik in mijn eentje twee weken naar Schotland gaan. Nu heeft mijn vriend besloten om ook een paar daagjes over te komen, heel gezellig, maar hij is niet zo van de hostels.
Omdat ik vanwege het weer echter nog geen idee heb wat we gaan doen (bij  :icon_sunny: wandelen, bij slecht weer geen idee....  :verward ), vind ik het wat lastig om al B&B's vast te leggen. Wel in Glasgow, omdat we daar vanwege het ophalen van de auto en zijn terugvlucht sowieso een paar nachten gegarandeerd moeten zijn, maar verder heb ik geen idee.

Nu vroeg ik me af hoe het (ook in verband met crisistijd) met de B&B's in Schotland zit. Is er in juni genoeg plek om op de bonnefooi te kunnen gaan? Ik weet dat in Ierland de afgelopen twee jaar veel B&B's gesloten zijn vanwege de recessie, maar zou dat in Schotland ook zo zijn? Ik verwacht dat we een beetje de route Glasgow - Dornie, Dornie - Mallaig, Mallaig-Glencoe-Glasgow doen, wel bij mooi weer in ieder geval.
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline Light

• Schotland fan
Re:2013: nog steeds mogelijk op de bonnefooi?
« Reactie #1 Gepost op: 14 mrt 2013, 00:05 »
Omtrent je vraag: geen idee, Ankiepankie,
maar je "slotzin" is fenomenaal!
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #2 Gepost op: 14 mrt 2013, 00:41 »
hoi,

Ik zou het niet riskeren. Wij (www.ardblair.nl) zitten de hele maand juni VOL.

veel succes

Conny & Rene
www.ardblair.nl

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 23 mrt 2013, 10:54 »
Ik verwacht dat we een beetje de route Glasgow - Dornie, Dornie - Mallaig, Mallaig-Glencoe-Glasgow doen, wel bij mooi weer in ieder geval.

Als Dornie, Mallaig en Glencoe de plaatsen zijn waar je wilt overnachten, dan zou ik inderdaad niet op de bonnefooi gaan. Dit zijn kleine plaatsen met sowieso niet veel B&B's beschikbaar.

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 28 mrt 2013, 13:15 »
Zeker reserveren van tevoren. Het is bijna onmogelijk om ter plekke een B&B met ruimte te vinden in zulke drukke zomermaanden.

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 03 apr 2013, 11:28 »
Zeker reserveren van tevoren. Het is bijna onmogelijk om ter plekke een B&B met ruimte te vinden in zulke drukke zomermaanden.

Vallen de eerste twee weken van juni dan ook al onder de drukke zomermaanden? Dat is toch meer in juli/augustus?
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #6 Gepost op: 03 apr 2013, 12:26 »
Hoi,

Zeker de eerste 2 weken van juni. Het is dan misschien nog geen zomer, maar gezien het aantal mega activiteiten in om Fort William, trekken veel bezoekers. b.v. 8/9 juni Worldcup Down Hill.

groetjes,

Conny & Rene

www.ardblair.nl

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 09 apr 2013, 13:41 »
Oef, inmiddels de hele vakantie geregeld, alle overnachtingen en bustickets geboekt.
Wel erg jammer want ik vind het juist heerlijk om mijn reis niet vast te liggen maar ben er inmiddels achter dat het in Schotland wel noodzakelijk is!

Vooral op Skye...ben twee dagen aan het mailen en bellen geweest voor ik gelukkig (buitenkansje!) nog een double room in het Marine House B&B kon boeken, mét uitzicht over de haven nog wel!
Op Barra zat het hostel ook al vol dus ben daar nu in een B&B terechtgekomen, eigenlijk wel net zo relaxed.

En heb er zooooo zin in (helemaal als je al die prachtige fotootjes op de websites ziet, en áltijd schijnt de zon!  :icon_sunny:)!!!!

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 09 apr 2013, 14:54 »
Vallen de eerste twee weken van juni dan ook al onder de drukke zomermaanden? Dat is toch meer in juli/augustus?

Jaaaa de schotse zomer begint vroeg :icon_sunny: :icon_sunny: :laughing7:
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 09 apr 2013, 14:56 »
Maar wel goed dat je alles hebt geregeld inmiddels. Zelf ben ik ook meer van de bonnefooi en gelukkig kan het met kamperen meestal nog. Echter ook op campings kun je pech hebben. Ligt erg aan de streek en de hoeveelheid sites ter plaatse.
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace