Auteur Topic: foto-lokaties opzoeken  (gelezen 2357 keer)

Offline Marieke

• Schotland fan
foto-lokaties opzoeken
« Gepost op: 22 feb 2013, 19:36 »
Ik ben op verzoek van mijn moeder een digitaal fotoboek aan het maken met daarin de foto's van hun 2 reizen naar de Canadese Rocky Mountains. Nu wil ik heel graag de namen en lokaties weten van de prachtige bergen, meren en watervallen die op hun foto's staan maar de reizen dateren van bijna 20 jaar geleden dus mijn moeder weet er weinig over te vertellen en het is een verrassing voor mijn vader dus hem kunnen we niet raadplegen...
Nu bedacht ik me dat ik bij de raadfoto's wel eens heb gelezen dat ze via internet achter lokaties zijn gekomen dus ben benieuwd hoe je dat het beste kunt aanpakken. Ik heb wel op websites over de Rockies gezocht naar herkenningspunten maar het is zo'n enorm gebied dat ik niet erg ver kom... Heeft iemand tips of raad? Iemand toevallig de Rockies bezocht? :help:

Offline Henry Crun

• Schotland fan
Re:foto-lokaties opzoeken
« Reactie #1 Gepost op: 22 feb 2013, 19:48 »
Geen idee of dit werkt, maar Google heeft een optie "Picture search" waar je een foto kunt uploaden om vergelijkbare foto's te vinden. Misschien dat je zo achter wat plaatsnamen kunt komen.

http://www.google.com/insidesearch/features/images/searchbyimage.html

Offline Marieke

• Schotland fan
Re:foto-lokaties opzoeken
« Reactie #2 Gepost op: 02 mrt 2013, 11:25 »
Ik heb het geprobeerd, Google images, en de eerste keer toen ik een van de foto's uploadde (een berg) kreeg ik allerlei foto's van mensen :icon_scratch: maar toen ik er een tekst bijzette; een richtlijn qua lokatie, kreeg ik beter resultaat. Een aantal keren kreeg ik direct de juiste lokatie, maar vaak kreeg ik soortgelijke bergen, meren en watervallen en heb ik vergeleken totdat ik een match had. Een aantal keer was ik op zoek naar een bepaalde berg en kwam ik ineens een foto met een andere berg tegen die ook tussen de foto's zat! Het was in elk geval leuk om een beetje inzicht te krijgen in de routes die mijn ouders hebben afgelegd... Het heeft heel wat uurtjes gekost en ik heb niet alles gevonden maar wel veel, dus dank voor deze tip! :hello2: