Auteur Topic: Foto plaatsen lukt niet  (gelezen 8445 keer)

Offline angel

• Schotland fan
Foto plaatsen lukt niet
« Gepost op: 15 feb 2013, 10:40 »
Helo,

Ik wou een foto plaatsen bij een onderwerp maar kreeg de fout melding "up-load map = vol" (of zoiets) de foto was 105 kb klein?

Groetjes @ngel

Ps: probeerde het nu nogmaals in dit onderwerp, zelfde melding!

Offline lesja

• Schotland fan
Re:Foto plaatsen lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 15 feb 2013, 12:52 »
upload je foto eens bij een uploader, b.v.  tinypic.com of een andere.
en dan kun je de url gewoon gebruiken en komt het niet hier op de server van het forum te staan
maar we kunnen wel de foto zien.

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #2 Gepost op: 15 feb 2013, 13:53 »
Het probleem is inderdaad dat de server van het forum vol zal zijn @ngel. Ergens anders uploaden dus zoals Lesja al zegt...........dan komt het goed.
Groetjes,

Sandra

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 15 feb 2013, 14:12 »
upload je foto eens bij een uploader, b.v.  tinypic.com of een andere.
en dan kun je de url gewoon gebruiken en komt het niet hier op de server van het forum te staan
maar we kunnen wel de foto zien.

Lijkt mij de goede oplossing Iesja, ik zet foto's op Photobucket en kopieer de link in het onderwerp en dan; tadaa tadaa, dan staat ie er.
Volgens mij staat dat ook al in een eerder onderwerp beschreven kijk even bovenaan bij de raadfoto's.
En de link is http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,1261.0.html
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 18 feb 2013, 17:44 »
Ik kopieer ook altijd de link van foto's vanuit Facebook, o.i.d. Maar ik vind het toch wel irritant dat het niet rechtstreeks via het forum kan soms (je wilt niet altijd al die foto's ook op facebook zetten, alleen maar omdat je ze wilt laten zien op het forum). Op een ander forum waar ik lid van ben is er de mogelijkheid om een afbeelding van je computer rechtstreeks op het forum te uploaden via een tinypic optie onderin je schrijfscherm. Schijnt gemakkelijk te installeren te zijn op een forum door het beheer. En je foto's worden dan automatisch al verkleind, omdat je een formaat moet aanklikken. Ideaal. Is misschien een idee voor dit forum?

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 18 feb 2013, 18:31 »
Ik kopieer ook altijd de link van foto's vanuit Facebook, o.i.d. Maar ik vind het toch wel irritant dat het niet rechtstreeks via het forum kan soms (je wilt niet altijd al die foto's ook op facebook zetten, alleen maar omdat je ze wilt laten zien op het forum). Op een ander forum waar ik lid van ben is er de mogelijkheid om een afbeelding van je computer rechtstreeks op het forum te uploaden via een tinypic optie onderin je schrijfscherm. Schijnt gemakkelijk te installeren te zijn op een forum door het beheer. En je foto's worden dan automatisch al verkleind, omdat je een formaat moet aanklikken. Ideaal. Is misschien een idee voor dit forum?

als je een account op photobucket maakt kun je al je foto's neerzetten en met een link hierheen.
dus dan staan ze ook gewoon bij tinypic toch? dus waarom niet alleen een link hier alles wat hier geupload wordt komt ten laste van het forum denk ik

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 19 feb 2013, 08:41 »
Ik zet de foto's hier neer via Tinypic, erg gemakkelijk, je moet wel even aanklikken dat het bestemd is voor message board, anders worden de foto's mega groot!

Offline angel

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 19 feb 2013, 14:29 »
Een eerste poging gedaan via FB om een foto verslag te plaatsen, weet nu niet of mensen die niet op FB zitten dit ook kunnen bekijken?

groeten @ngel

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 19 feb 2013, 15:02 »
nee...dat kan niet...

en als je de foto's niet openbaar zet, kan sowieso geen enkele Facebooker ze zien, tenzij ze vrienden van je zijn op Facebook!
Dus kijk even hoe je instellingen zijn.
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 19 feb 2013, 16:45 »
nee...dat kan niet...

en als je de foto's niet openbaar zet, kan sowieso geen enkele Facebooker ze zien, tenzij ze vrienden van je zijn op Facebook!
Dus kijk even hoe je instellingen zijn.

Jawel, het kan wel  :icon_thumleft:

Je gaat naar het desbetreffende album en ziet rechtsboven (bij mij in het Engels)  3 blokjes 1) add foto 2) edit en 3 ) *
Als je op dit * klikt zie je 1) get link en 2) delete album

Bij de link staat: You can use this link to share this photo album with anyone, even if they don't have a Facebook account. Anyone with the link will be able to see your photo album.

Al vaak gebruikt  :aye

Offline angel

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 19 feb 2013, 17:09 »
Voila Andrea heb uw raad opgevolgd..... ik zou zeggen doe eens een test Mieke of de link naar 't album werkt!

groetjes Paul

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 19 feb 2013, 17:10 »
als je een account op photobucket maakt kun je al je foto's neerzetten en met een link hierheen.
dus dan staan ze ook gewoon bij tinypic toch? dus waarom niet alleen een link hier alles wat hier geupload wordt komt ten laste van het forum denk ik

Omdat dat veel meer gedoe is en veel meer tijd kost dan de foto's rechtstreeks op het forum te plaatsen via de forum-tinypic-optie. ;) Het is gewoon pure luiheid, hoor. :laughing7: Gewoon minder handelingen en minder plaatsen waar je foto's op internet staan. Vandaar... Het hoeft natuurlijk niet, maar op het andere forum heb ik de ervaring dat het toch wel heel handig is. En als het goed is een fluit van een cent om te installeren. :icon_thumleft: Maar het is maar een ideetje he. :hypocriet

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #12 Gepost op: 19 feb 2013, 18:14 »
Voila Andrea heb uw raad opgevolgd..... ik zou zeggen doe eens een test Mieke of de link naar 't album werkt!

groetjes Paul

Het werkt hoor, ik heb de foto's net kunnen zien!
Groetjes,

Sandra

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 14 apr 2013, 11:12 »
Omdat dat veel meer gedoe is en veel meer tijd kost dan de foto's rechtstreeks op het forum te plaatsen via de forum-tinypic-optie. ;) Het is gewoon pure luiheid, hoor. :laughing7: Gewoon minder handelingen en minder plaatsen waar je foto's op internet staan. Vandaar... Het hoeft natuurlijk niet, maar op het andere forum heb ik de ervaring dat het toch wel heel handig is. En als het goed is een fluit van een cent om te installeren. :icon_thumleft: Maar het is maar een ideetje he. :hypocriet

Het is inderdaad handig als dit rechtstreeks kan en ook al is het een fluitje van een cent dan komt de vraag...wie zal dit betalen? Het komt ten laste van het forum , bij de meeste forums waar je wel kunt uploaden zit een winkel aan verbonden om de extra kosten eruit te halen of het wordt geleid door een hele rijke stinkerd  :icon_sunny:

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 14 apr 2013, 14:11 »
Hmn nee, dat andere forum had toen geen winkel erbij, was gewoon particulier initiatief. :) Inmiddels is er nu wel een winkel bij, maar toen het werd geïnstalleerd, was dat er nog niet.

Maar ik stoor me er niet aan, hoor. Het is alleen gewoon wat makkelijker. ;)