Auteur Topic: Koplampen afplakken in Engeland  (gelezen 160277 keer)

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: Koplampen afplakken in Engeland
« Reactie #50 Gepost op: 16 sep 2009, 23:00 »
Geldt toch ook voor Japanse, Koreaanse en Amerikaanse auto's?

Ik heb ooit de koplampen afgeplakt met zeer goede Ducktape en het heeft me daarna zeer veel moeite gekost om het er weer af te halen.
Simpel afplaktape is al voldoende.

Ik gebruik een zwarte Tesa-tape en de lijmresten zijn met een beetje nagellak remover zo weg.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #51 Gepost op: 17 sep 2009, 19:37 »
Overigens vinden Britten het wel vreemd dat je overdag met je dimlicht aan rijdt (behalve in regen of bos). Ze knipperen al gauw.

Dat viel mij ook op ja. Terwijl het op een sombere dag echt wel zeer handig is!!

Overigens heeft onze Volvo verstelbare lampen, alleen moet je daarvoor wel ergens via de motorkap er bij en dat konden we niet vinden. We hebben het dus maar gelaten in de wetenschap dat de kans dat wij als kampeerders in het donker nog op de weg zouden zitten aardig klein was. Wat dus klopte, want het is geen enkele keer gebeurd. Het werd daar sowieso al laat donker, tegen onze vakantie bedtijd pas  ;)
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #52 Gepost op: 18 sep 2009, 18:14 »

Overigens vinden Britten het wel vreemd dat je overdag met je dimlicht aan rijdt (behalve in regen of bos). Ze knipperen al gauw.

Ik heb mijn lichten altijd aanstaan ( kunnen niet eens uit) en krijg nooit geen seintjes.

Offline goud

• Schotland fan
  • www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
« Reactie #53 Gepost op: 18 sep 2009, 18:52 »
Ik heb mijn lichten altijd aanstaan ( kunnen niet eens uit) en krijg nooit geen seintjes.

Hier idem dito :piper3 :piper3
Margolia

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #54 Gepost op: 18 sep 2009, 20:19 »
Lukt bij ons ook niet nee  ;)

Offline Jessy

• Schotland fan
Re:Koplampen afplakken in Engeland
« Reactie #55 Gepost op: 27 aug 2011, 15:24 »
Had graag geweten hoe ik de koplampen moet afplakken ,het is niet voor elke wagen gelijk heb ik begrepen maar hoe pak ik het  het beste aan dan ?

Gewoon bij Hallfords een set kopen ?
Of toch met zwarte tape afplakken ,maar hoe begin ik daar aan zonder voorbeeld ?
Wij rijden met een Seat Altea XL dus weet niet of de bestaande stickers op deze koplampen passen .

Kun je ze nog altijd op de boot ,of in Dover laten afplakken ?

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #56 Gepost op: 27 aug 2011, 16:43 »
Ik zou het gewoon thuis al doen en niet op het laatste moment.
Ik doen het altijd met zwart type. Ik zet de auto voor een muur (bij voorkeur als het schemert) met de lichten aan, minstens 5 meter afstand).
Als je nu een deel van een koplamp afschermt (ongeveer 4x4 centimeter) en kijkt wat het effect is van de lichtstraal op de muur, dan heb je zo door welk deel je moet afplakken. Het gaat er dus om dat het deel van de lichtbundel dat naar rechts straalt (vanuit de auto gezien), wordt tegengehouden, maar dat je naar voren nog genoeg licht hebt.

(Met oudere autos was het makkelijker, daar zat vaak al een aanduiding op het koplampglas)

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #57 Gepost op: 27 aug 2011, 16:43 »
Op de boot mag je tijdens de overtocht niet bij je auto, dus dat gaat niet lukken.

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #58 Gepost op: 27 aug 2011, 17:11 »
Bedankt ,dat proberen we dan  .Had er al over gelezen maar de berichten zijn van een aantal jaar geleden dus dacht ik vraag het nog eens opnieuw misschien is er al wat beters voor alle verschillende koplampen .

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #59 Gepost op: 27 aug 2011, 20:13 »
[...]Had er al over gelezen maar de berichten zijn van een aantal jaar geleden dus dacht ik vraag het nog eens opnieuw misschien is er al wat beters voor alle verschillende koplampen .
Zie ook: afplakken koplampen

MVG,
---Peter.

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #60 Gepost op: 27 aug 2011, 20:39 »
Bedankt voor de info ,heb een kijkje genomen op de betreffende site .Weet nu hoe ze er uit zien die stickers .

peetje

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 06 sep 2011, 14:20 »
een vriendin van mij is pas uit Schotland terug en zij zei wij hebben op de boot niks gehoord over lampen afplakken, zijn ook nooit aangehouden.
 Ooit ook naar Engeland geweest zei ze en toen ook niks afgeplakt.

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #62 Gepost op: 06 sep 2011, 14:56 »
We zijn dit jaar ook al naar Engeland geweest ,maar toen was het langen van de dagen bezig  .
Nu korten de dagen vroeg ,dus we gaan toch een setje kopen bij Hallfords .

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #63 Gepost op: 31 mei 2013, 19:32 »
Uit een ander topic kwam naar voren dat de stickers bij de ANWB webwinkel op dit moment niet verkrijgbaar zijn, maar bij de ANWB-winkel in Hoorn hangen er nog genoeg. Als je voor de real deal wilt gaan (9,95 euro met ledenkorting, 11,95 zonder), misschien even de lokale ANWB-vestiging checken :icon_thumleft:
Vandaag hebben we dus een setje gehaald voor volgende week, en op het pakje staat: Wettelijk verplicht in het Verenigd Koninkrijk. Mevrouw achter de balie wist echter niet te zeggen of deze bewering ook echt klopt. Maar onder het motto Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, gaan we woensdagavond weer lekker plakken :laughing7:

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #64 Gepost op: 31 mei 2013, 19:47 »
Nu rijden wij in GB zelden in het donker, maar laten toch bij de dealer de lampen verstellen. Zoals ik in 2009 al meldde in dit topic kan dit bij onze Volvo kan dat vrij gemakkelijk (nu ik eenmaal weet hoe het moet)   :laughing7:
Wellicht bij andere merken ook  :dontknow: Bij nieuwere auto's is het vaak zelfs elektronisch in te stellen en hoeven de lampekappen er niet eens uit.

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #65 Gepost op: 31 mei 2013, 20:48 »
Beste mensen,
Pas op dat je xenon lampen afplakt. Gaat je veel geld kosten.
Deze kunnen de warmte niet kwijt en zullen doorbranden.(Audi euro 250,00 p.st.)
Je kunt deze lampen voor links verkeer omzetten aan de achterkant van de unit
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline Clanadonia

• Schotland fan
« Reactie #66 Gepost op: 31 mei 2013, 21:25 »
Wij gaan eind Juli naar Schotland en we hebben geen stickers voor de koplampen.Zou het mogelijk zijn om een setje op te sturen naar Belgie.Alvast bedankt Dirk Schaper.