Auteur Topic: Glenfinnan Sleeping Car  (gelezen 7265 keer)

Offline ankiepankie

• Schotland fan
Glenfinnan Sleeping Car
« Gepost op: 11 jan 2013, 10:32 »
Heeft iemand ervaring met een overnachting in de Glenfinnan Sleeping Car? http://www.glenfinnanstationmuseum.co.uk/sleeping_car.asp
Nu mijn vuurtorenavontuur niet doorgaat, overweeg ik om dan maar in een trein te gaan slapen ipv een hostel... :-)

"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline Marieke

• Schotland fan
Re:Glenfinnan Sleeping Car
« Reactie #1 Gepost op: 11 jan 2013, 19:28 »
Geen ervaring (helaas), maar heb er ook naar gekeken, het leek me een bijzondere ervaring, hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat we uiteindelijk een week in een cottage in Fort William zaten. Ben benieuwd of iemand hier er al eens geslapen heeft!

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 11 jan 2013, 19:30 »
Je hebt geen overnachting in Glasgow gepland toch? Heb nog een superleuk B&B adres, pure verwennerij en heerlijke bedden! Sorry even off topic...

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 11 jan 2013, 21:11 »
Je hebt geen overnachting in Glasgow gepland toch? Heb nog een superleuk B&B adres, pure verwennerij en heerlijke bedden! Sorry even off topic...

Nee, heb nog niets geboekt, sowieso ga ik in Glasgow niets boeken vantevoren, daar zijn wel een aantal hostels dus hoef ik denk ik niet zo bang te zijn om achter het net te vissen. En als ik dan ergens wat uitloop heb, kan ik dat makkelijker inhalen als ik niet verplicht de volgende avond ergens hoef te zijn.

B&B is wel leuk, maar vind het erg prijzig als je alleen reist, omdat je dan meestal voor 2 personen betaalt. Dus kom ik voor een nachtje al snel op 50-60 GBP uit, wat ik teveel vind, aangezien ik in een hostel voor zo'n 20 GBP wel klaar ben. Maar dank voor het meedenken!

De Sleeping Car lijkt me geweldig, zoals het er nu uitziet ga ik daar wel een nachtje bivakkeren. Er staat op walkhighlands een schitterende wandeling naar het viaduct en verder, dus dat kan ik dan mooi 's middags doen. Zin innnn! :-)
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 12 jan 2013, 09:35 »
Kan me goed voorstellen dat je voor een hostel kiest, wij hebben ook, ondanks dat we met z'n vijven waren, een deel van onze reis in een hostel gelogeerd, ook voor de ervaring, je ontmoet sneller anderen, onze kinderen vonden het geweldig! Maar het B&B waar ik het over had is van een man die niet zo zakelijk is, wij hadden van de zomer 3 kamers met 5 personen voor 80 pond per nacht! Onze kinderen zullen nooit meer in een B&B verblijven zonder aan deze ervaring terug te denken want hij heeft ze eindeloos verwend! (maar ook toen we er eerder met z'n 2en waren kregen we een goede prijs en was het een heerlijk verblijf!)

Maar goed, ik ben benieuwd naar je ervaring naar slapen in de trein, wij willen nog een keer naar het gebied terug wellicht gaan we het dan toch doen...
Ik las ergens dat je de route naar Mallaig wilde doen? Wij hebben het met de Jacobite gedaan, vonden het weliswaar prijzig maar een bijzondere ervaring, we konden vanuit de open ramen in de trein (die van de wagondeuren) mooie foto's maken, mijn ervaring op andere stukken die we per bus afgelegd hebben was dat het lastig was om al rijdend een knappe foto te maken door vaak vieze ramen...

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 12 jan 2013, 10:48 »
Ja, maar omdat ik uitstap bij Glenfinnan denk ik dat ik toch maar met de bus ga. De trein hoop ik overigens wel te spotten als ik ga wandelen.
Wat ik me afvroeg, op allerlei fora zie ik dat mensen schrijven dat je er om 11.50 (geloof ik) moet zijn omdat dan die trein langskomt. Maar volgens de website van de Jacobite train staan er veel meer tijden, omdat hij sowieso ook weer terugrijdt vanuit Mallaig en er bovendien een afternoon trip is. Dus volgens mij moet hij wel vier keer per dag langskomen, waaronder twee keer 's middags. Het lijkt me namelijk wel gaaf als ik tijdens het wandelen heel dicht bij het viaduct ben als die trein langskomt.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 12 jan 2013, 13:39 »
De trein gaat 2 x per dag (heen en terug). Wij hebben vorig jaar hele mooie foto's gemaakt toen we er tegen 11 uur waren. We waren er al eerder en zijn door de vallei naar de acterkant van het viaduct gelopen. Als je dan de heuvel beklimt heb je ook het monument erop. Bijzonder mooie foto's heb je dan.

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 12 jan 2013, 15:03 »
De trein gaat 2 x per dag (heen en terug). Wij hebben vorig jaar hele mooie foto's gemaakt toen we er tegen 11 uur waren. We waren er al eerder en zijn door de vallei naar de acterkant van het viaduct gelopen. Als je dan de heuvel beklimt heb je ook het monument erop. Bijzonder mooie foto's heb je dan.

Klopt, had deze wandeling gevonden: http://www.walkhighlands.co.uk/fortwilliam/glenfinnan.shtml , dus als het weer niet al te dramatisch is wil ik die gaan wandelen. En dan net zolang wachten tot de trein langskomt natuurlijK!

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 12 jan 2013, 18:43 »
als je o 12 uur gaat ben je te laat , hij arriveert net iets voor 11.00 uur in Glenfinnan en komt om iets voor half 4 terug in Glenfinnan.

De middag service loopt vanaf juni weg uit Ft William om 14.30 arriveert in Mallaig om 16.29 . gaat terug om 18.40 arriveert in de Fort om 20.24