Auteur Topic: Gleouraich and Spidean Mialach  (gelezen 7987 keer)

Offline ankiepankie

• Schotland fan
Gleouraich and Spidean Mialach
« Gepost op: 09 jan 2013, 16:02 »
Pff, wat is die site www.walkhighlands.co.uk toch een enorm Walhalla!!!  :-*

Kwam zojuist deze wandeling tegen: http://www.walkhighlands.co.uk/fortwilliam/spideanmialach.shtml
Mits het goed weer is wil ik deze écht gaan doen in juni! Wat een prachtige uitzichten!

Het zal best een pittige tocht worden, maar ik ga ook wel voor uitdaging! Trek er een hele dag voor uit, inclusief alle voorzorgsmaatregelen (aanmelden bij de Rangers etc.), dan moet het goedkomen.

Is er iemand die deze tocht ook gelopen heeft??
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
Re:Gleouraich and Spidean Mialach
« Reactie #1 Gepost op: 09 jan 2013, 16:20 »
Da's vlakbij onze camping!

Niet gelopen, wij zijn niet zo van die lopers :laughing7:

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 09 jan 2013, 16:30 »
nou wij zijn best lopers, maar als ik naar die 4 schoentjes kijk haak ik toch maar af...
als het echt letterlijk klim- en klauterwerk wordt..dat trek ik ook niet meer
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 09 jan 2013, 16:31 »
Echt? Jullie eigen camping of de camping waar jullie vaak staan?
Maar da's handig, want dan kan ik mooi een vragenbombardement op je loslaten...!

Ik wil graag de nacht ervoor in Invergarry in het hostel overnachten, daar ergens midden in de nacht ontbijten (uur of 7 ofzo), zodat ik om een uur of 8 / 9 kan beginnen met lopen.
Weet jij of daar ergens een supermarkt in de buurt is? Ik verwacht namelijk geen McDonalds halverwege de berg aan te treffen dus zal wel zelf wat boterhammetjes, flessen water en wat suikers mee de berg op moeten slepen. Ik kon in Invergarry zo snel geen supermarkt ontdekken op Street View, maar dat weet jij dan vást wel! :-D

En heb jij enig idee waar ik daar in de buurt een Schots ontbijt kan nuttigen? Zo eentje met gebakken ei, bacon en meer zaken waarmee je een halve dag goed vooruitkunt?

Vind lopen héérlijk! De rust, ruimte, uitzichten, het gevoel dat je op het dak van Schotland staat.
Hoe zwaarder hoe beter! En deze tocht lijkt me écht zoooo mooi!
"Life is not about waiting for the storm to pass, its about learning how to dance in the rain."

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 09 jan 2013, 16:33 »
nou wij zijn best lopers, maar als ik naar die 4 schoentjes kijk haak ik toch maar af...
als het echt letterlijk klim- en klauterwerk wordt..dat trek ik ook niet meer

Haha, I can guess... :-) Zelf vind ik het wel gaaf, ter plekke loop ik hevig te mopperen en te schelden, maar als je dan eenmaal boven bent...geweldig!
Overigens staat in de beschrijving vermeld dat het grootste gedeelte een mooi pad heeft, alleen bovenaan zal het wat pittiger worden.
Can't wait!

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #5 Gepost op: 09 jan 2013, 17:07 »
De camping waar we altijd (een deel van de vakantie) verblijven.

Een supermarkt zul je in Invergarry niet vinden. Ft. Augustus heeft bij de benzinepomp wel een supermarktje met een beperkt assortiment. Zelf gaan we altijd naar Morrisons in Ft. William (iets meer dan half uurtje rijden).

Accomodaties ken ik verder niet goed genoeg om wat over te kunnen zeggen want we camperen altijd (caravan). Wel zit er in de Glengarry Tomdoun Hotel wat volgens mij wel mogelijkheden biedt want nogal ingericht op jagers en vissers.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 09 jan 2013, 18:12 »
Hmm die schoentjes is nog daar aan toe, maar de bog factor is ook erg hoog!! Niet te onderschatten, als je pech hebt is het ploeteren door het veen, en geloof me als ik zeg dat dat vermoeiender kan zijn dan een beetje klimmen en klauteren  ;)
Maar.. geweldige wandeling als je de foto's bekijkt!! Verstandig is denk ik om de omstandigheden ter plaatse te bekijken en dan te beslissen of je daadwerkelijk aan de tocht gaat beginnen. Ik denk dat de beloning groots is  :icon_thumleft:
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 09 jan 2013, 18:15 »
Geweldige camping trouwens MacJos  :hello2: Die is opgeslagen  :icon_thumleft:
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 09 jan 2013, 20:01 »
Hmm die schoentjes is nog daar aan toe, maar de bog factor is ook erg hoog!! Niet te onderschatten, als je pech hebt is het ploeteren door het veen, en geloof me als ik zeg dat dat vermoeiender kan zijn dan een beetje klimmen en klauteren  ;)
Maar.. geweldige wandeling als je de foto's bekijkt!! Verstandig is denk ik om de omstandigheden ter plaatse te bekijken en dan te beslissen of je daadwerkelijk aan de tocht gaat beginnen. Ik denk dat de beloning groots is  :icon_thumleft:

Heb ervaring met bog-wandelen in Ierland, daar gingen we een keer vrij pittige berg beklimmen en halverwege hield het pad op (of nou ja, wij hadden niet goed door waar het pad heenging, ook vanwege een vrij aggressief ogende ree die daar stond) dus hebben we een uur door echt moerasgrond (springen van graspol naar graspol) omhooggeklommen. Kan me niet voorstellen dat het hier nog erger is... :-)
Bovendien heb ik foto's op Google gevonden van deze beklimming met een prachtig wandelpad, staat ook in de beschrijving dat een groot gedeelte een goed begaanbaar pad heeft. Dus tja, bij goede weersomstandigheden ga ik het er op wagen!!

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 09 jan 2013, 21:08 »
uh verkijk je niet op die bogs hier he, we hadden afgelopen zomer ook een Nederlander hier die dacht op gras te lopen, hij zakte wel tot z'n middel weg.!

wat een pracht uitzicht zal je daar boven hebben ga je dat in je eentje doen??

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #10 Gepost op: 09 jan 2013, 21:16 »
Geweldige camping trouwens MacJos  :hello2: Die is opgeslagen  :icon_thumleft:

Komen er al sinds 1983! Momenteel 3e generatie die het beheer voert. Alleen al de sfeer.....

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 09 jan 2013, 21:33 »
Wij hebben in Zweden wel eens gewandeld met fjalllaarzen aan omdat je in je wandelschoenen natte voeten kreeg.

Offline ankiepankie

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 09 jan 2013, 22:39 »
uh verkijk je niet op die bogs hier he, we hadden afgelopen zomer ook een Nederlander hier die dacht op gras te lopen, hij zakte wel tot z'n middel weg.!

wat een pracht uitzicht zal je daar boven hebben ga je dat in je eentje doen??

Heb inmiddels uitgevonden dat op die website van walkhighlands ook een serie ervaringen vermeld staan en die geven stuk voor stuk aan dat de wandeling heel goed te doen is.

Ja, ga het alleen doen. Meld me wel even aan bij de Rangers, voor het geval dat..., maar verder lijkt het me héérlijk, in alle rust naar de top!