Auteur Topic: Inboedel  (gelezen 5263 keer)

Offline puffin

• Schotland fan
Inboedel
« Gepost op: 01 jan 2013, 19:51 »
Wij zouden graag naar Schotland willen verhuizen en zijn ons aan het oriƫnteren.
We zijn er onder andere nog niet uit wat we met onze huidige inboedel moeten doen.  :dontknow:

Ik heb vandaag een aantal verzoeken verstuurd naar verhuisbedrijven voor een offerte om onze inboedel te verhuizen van Nederland naar Schotland. 
Verder zitten we er over te denken om onze "grotere" inboedel in Nederland te verkopen (kasten, tafels, stoelen, bed, koelkast etc.) en dozen met kleinere spullen zelf te verhuizen naar Schotland met ons eigen busje.

Is er iemand bekend met een "inboedel opkoper" in Nederland?
Heeft iemand verder nog tips met betrekking tot de verhuizing van de inboedel? Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Alvast bedankt!

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:Inboedel
« Reactie #1 Gepost op: 07 jan 2013, 23:41 »
Ik ben even aan het bijlezen en zie dat je geen reacties hebt gekregen.

Mijn eerste reactie ( op 1 jan) was : Als je nog aan het orienteren bent, is dit detail van de verhuizing nog lang niet aan de beurt ( volgens mij dan he  :tongue3:) Baan en huis zijn de eerste grote opstakels, maar misschien heb ik het mis en heb je dat al geregeld.

Wij hebben het hele hebben en houden van een gezin van 5 personen meegenomen, de verhuizing werd door werkgever betaald, dus daar kan ik je verder niet mee helpen. Wel heb ik gegoogled op "opkoper inboedel" en er waren vele hits. Dus tzt gewoon wat bedrijven laten komen voor een quote  :icon_thumleft:

Offline puffin

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 08 jan 2013, 08:18 »
Hallo Andrea,

Bedankt voor je reactie. Ons huis is vorig jaar reeds verkocht, en wij huren op het moment. Ons huurcontract loopt in de zomer af.

Ik noem het oriĆ«nteren, maar eigenlijk is de beslissing al gemaakt en zijn we nu al vele stappen aan het nemen.  :) Spannend allemaal dus....

Ik heb inderdaad inmiddels al een paar "opkoop" bedrijven gebeld/gemaild maar helaas zonder resultaat. Zij willen niet alleen enkel inboedel opkopen, zij doen dit in combinatie met huisontruiming zodat ze voor die onkosten de meubels min of meer krijgen (Huisontruiming is bij mij niet aan de orde). Of ze vinden de afstand van mijn woonplaats vanuit hun standplaats te groot. Ik zet nu alles gewoon te koop op internet en dan zien we wel. Kan nog altijd beslissen om mijn spullen tijdelijk op te slaan in Nederland of uiteindelijk toch over te laten komen naar Schotland.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 08 jan 2013, 10:50 »
Hi Puffin, dat lijkt inderdaad al op een stap verder  :tongue3:. Weet je al wat je gaat doen/ waar wonen in Schotland ? En om hoeveel personen gaat het ? Als je alle grote spullen opnieuw moet aanschaffen is dat ook een behoorlijke onkostenpost, of je moet eerst gemeubileerd gaan huren. Succes. :icon_thumleft:

Offline puffin

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 08 jan 2013, 18:25 »
Hallo Andrea,

Wij weten nog niet precies waar we gaan wonen en wat we gaan doen. Daar zijn we nog hard over na aan het denken.:icon_scratch:
Ik zie ook dat er verschillende werkgevers in Schotland op zoek zijn naar bijvoorbeeld Nederlandstalige werknemers. Dus dit zou eventueel ook een optie kunnen zijn voor mij om naar te solliciteren. Momenteel werk ik al een aantal jaren als medewerker personeelsadministratie, maar heb in het verleden bijvoorbeeld ook eens op een callcenter gewerkt. 
We willen pas rond of na de zomer over dus nog even tijd om daar wat meer duidelijkheid in te krijgen.

Nieuwe meubels kopen kost inderdaad veel geld, maar de inboedel mee verhuizen ook. Dan is het afwegen of je ze mee neemt of niet, vooral omdat veel huizen in Schotland gemeubileerd worden verhuurd. Tevens heb ik een hele handige vriend, hij is van oorsprong meubelmaker.  :D

Wonen jullie al lang in Schotland? Hoe bevalt het jullie?

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 09 jan 2013, 10:00 »
Wij wonen al 15 jaar in Schotland en dat bevalt prima, al werden we wel weer even met de afstand geconfronteerd toen we vorige week plotseling voor een begrafenis naar Nederland "moesten": toch lastig dat water ertussen......  :crybaby2:

Inderdaad zou ik voor werk op het kunnen spreken van Nederlands gokken, dat is wat jullie extra te bieden hebben. Want zeg nou zelf, waarom zouden ze een Nederlander aannemen als ze ook een Schot kunnen krijgen.Nederlanders waarvan ze de waarde van de diploma's niet goed kunnen inschatten/ niet kennen en die toch van een heleboel zaken niet zo goed op de hoogte zijn ?

Ik was zelf afgelopen zomer werkzoekend en heb weer een baan gevonden op een call center voor een NL bedrijf. Nog steeds krijg ik emails van S1jobs waarin het woord Dutch in voorkomt (ik hoop nog op de droombaan  :laughing8: ) en mij valt het op dat er ( in de buurt van) Edinburgh veel vraag is naar Nederlanders, let er wel op dat de salarissen niet erg goed zijn. (www.s1jobs.com en bij keyword "Dutch" invullen).