Auteur Topic: Hotel versus Bed & Breakfast  (gelezen 11310 keer)

Offline Fiona

• Schotland fan
Hotel versus Bed & Breakfast
« Gepost op: 27 dec 2012, 00:15 »
De titel zegt het al, waarom kiezen jullie voor 't een of 't ander   :dontknow:

Offline skye

• Schotland fan
Re:Hotel versus Bed & Breakfast
« Reactie #1 Gepost op: 27 dec 2012, 06:43 »
Guesthouse ???

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 27 dec 2012, 10:18 »
Bed & Breakfast is persoonlijker, kleiner, en vaak ook goedkoper (niet altijd, dat weet ik). Voor mijn gevoel heeft een B&B meer sfeer dan een hotel. En soms houd je er ook vrienden/kennissen aan over (in mijn geval dan). :)

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #3 Gepost op: 27 dec 2012, 12:28 »
Aangezien wij onze caravan meesleuren hoeven we niet te kiezen uit de geboden opties. Moest ik dat wel doen dan koos ik vanwege de kleinschaligheid waarschijnlijk voor de b&b.

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 27 dec 2012, 14:21 »
Inderdaad, kleischalig, persoonlijk, in veel gevallen veel pure verwennerij, meer dan in vaak grotere hotels. Hoewel je natuurlijk ook kleine familiehotelletjes hebt...

Offline Paul R

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 27 dec 2012, 15:07 »
heb geen ervaring met B&B's,we gaan altijd met sleurhut ;) maar wel nieuwschierig!
Om ooit in de toekomst ooit eens met motorfiets naar de overkant :aye wel belangstelling voor dit soort  van accomodaties dit vooral om de hoeveelheid bagage te beperken.
aandachtspunten voor mij zijn dan vooral in hoever al of niet vooruit boeken en  een avondmaaltijd  

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 27 dec 2012, 15:47 »
geen ervaring mee.
als we kort gaan logeren we bij vrienden
maar dit jaar vanaf 8 september tot begin oktober met de caravan
ben benieuwd want heb er toch een beetje schrik van met de sleurhut erachter

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 27 dec 2012, 17:33 »
Wij maken ook altijd gebruik van B&Bs tot nu toe altijd heel goed meegevallen , kleinschalig en goed ontbijt , vriendelijk onthaal en ook  persoonlijker  . In Perth bracht de gastvrouw ons zelf tot op de Inch waar de parade door ging in Juni , achteraf kregen we nog scones en thee geserveerd een heel lieve vrouw . Gelijkaardige ervaringen in " de rest van Groot Brittannië . B&Bs heb ik thuis op voorhand geboekt  .

Voor de langere verblijven (week ) nemen we een huisje  :)

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 27 dec 2012, 20:42 »
Allemaal bedankt voor de reacties  :icon_thumleft:

Omdat het in jan/ febr te koud is voor de sleurhut en ik geen leuke hotelvoordeeltjes meer geniet  :sad1:, komen  B&B's nu in het zicht.

Maar ik weet niet of ik wat jullie "sfeer" noemen, niet "kneuterig" vind, als ik de foto's van sommige slaapkamers zie  :laughing7:
En met een Scottish breakfast doe je ons geen groot plezier (meer). Een groot voordeel van B&B's is, in mijn ogen, de aantallen en keuze in locaties.

Zo gauw het een mooi weekend wordt gaan we erop uit, lekker 2 dagen wandelen, hopelijk in de sneeuw !
En een overnachting in hotel, guesthouse of B&B  :wave:

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 27 dec 2012, 22:10 »
Allemaal bedankt voor de reacties  :icon_thumleft:

Omdat het in jan/ febr te koud is voor de sleurhut en ik geen leuke hotelvoordeeltjes meer geniet  :sad1:, komen  B&B's nu in het zicht.

Maar ik weet niet of ik wat jullie "sfeer" noemen, niet "kneuterig" vind, als ik de foto's van sommige slaapkamers zie  :laughing7:
En met een Scottish breakfast doe je ons geen groot plezier (meer). Een groot voordeel van B&B's is, in mijn ogen, de aantallen en keuze in locaties.

Zo gauw het een mooi weekend wordt gaan we erop uit, lekker 2 dagen wandelen, hopelijk in de sneeuw !
En een overnachting in hotel, guesthouse of B&B  :wave:

ph wat een heerlijk vooruitzicht Andrea.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 28 dec 2012, 01:19 »
En met een Scottish breakfast doe je ons geen groot plezier (meer).

Er zijn een heel aantal B&B's die ook continentale breakfasts aanbieden. Cereal is er sowieso altijd standaard aanwezig. Meestal kun je kiezen wat je wilt eten. Als je speciale wensen hebt (of je wilt gewoon een boterham) kun je dat praktisch altijd doorgeven en is dat helemaal geen probleem (dat is dat persoonlijke stukje wat ik bedoel :icon_thumleft: ). Soms zit je met andere gasten aan tafel en ontstaan er ontzettend leuke gesprekken (of met de eigenaars zelf). In een hotel is het ieder voor zich, dat is toch wel anders. Er zijn ook heel modern ingerichte B&B's, ik kan je zo een voorbeeld geven. Je moet het ook net treffen. In Edinburgh trof ik op en top kneuterigheid (tot in het extreme), terwijl ik in een andere B&B op en top moderne hotelsfeer aantrof. Maarja, met hotels is dat toch ook wel zo... Soms is een locatie niet wat je ervan verwachtte, en soms overstijgt het je verwachtingen. :)

Waar willen jullie naartoe? Misschien kan ik tips geven... :)

Offline u

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 28 dec 2012, 17:03 »
Wij gaan het liefst naar B&B’s / guesthouses. We voelen ons daar altijd heel welkom, terwijl we vaak bij kleine hotelletjes merken dat de Pub het belangrijkst is en o ja, we hebben ook nog een paar kamers. (Dat is niet bij alle hotelletjes het geval hoor!)
We zoeken bij de plaatsen waar we naar toe willen altijd eerst naar een B&B of g.h. Er moet dan wel een dorpje/gezellige pub waar we kunnen eten op loopafstand zijn. Is dat niet het geval, dan wordt het een hotel(letje).
We zoeken er altijd wel een waar niet genoeg kamers voor een busgezelschap zijn.
Wat voor ons (mij!) ook een must is: een mooi uitzicht vanuit m’n kamer. We hebben in het begin een paar keer een kamer gehad waar we ‘s morgens de gordijnen opendeden en dan tegen een muur of een stukje verwaarloosde tuin/rommelplaatsje aankeken. Ja daar gaan we niet voor naar Schotland!

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 28 dec 2012, 21:08 »
Nou mensen, het zal wel lukken een bed te vinden, we zijn niet zo moeilijk :laughing7:

Wel leuk om te lezen wat jullie belangrijk vinden  :icon_thumleft:

Mairi, heb je de envelop nog gekregen een paar weken geleden ?

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 29 dec 2012, 01:07 »
We hebben in het begin een paar keer een kamer gehad waar we ‘s morgens de gordijnen opendeden en dan tegen een muur of een stukje verwaarloosde tuin/rommelplaatsje aankeken. Ja daar gaan we niet voor naar Schotland!

Oh dear, dat doet me denken aan de B&B in Leith waar ik vorig jaar September 5 dagen moest verblijven voordat ik kon intrekken in mijn nieuwe woning. :sad1: :sad2: :sad2: :sad2: Ik sliep in een kelder, met uitzicht op een muur, en ik kon niet eens zien wat voor weer het was, kon zelfs de lucht niet zien! :sad2: De eigenaar was iedere avond dronken, hij stonk naar de alcohol en 's ochtends zat hij constant te geeuwen en had hij een kater. Hij stonk ook naar de rook. Het ontbijt was niet geweldig en vond plaats in een andere kelderruimte, zonder ramen!! :crybaby2: :confused2: Het waren de meest verschrikkelijke dagen in mijn leven, want ik was daar helemaal alleen en ik kende nog niemand in Edinburgh. :crybaby2: Gelukkig trof ik de 2e dag mijn nieuwe huisgenootje en ik ben toen zoveel mogelijk in de stad geweest, om die afschuwelijke plek maar te kunnen ontwijken. :confused2: :bonk
Anyway, zo kan het dus ook. :drunken_smilie: Maar als je vroeg van tevoren boekt en goed kijkt op internet, dan is het bijna altijd prima in orde, hoor! :)

@ Andrea: Oooooh, sorry!!! Ik had zoveel aan mijn hoofd, en ik vergat je steeds een bericht te sturen. Ja, ik had hem al heel snel ontvangen, zo ontzettend leuk! Echt heel erg bedankt!!! :hello2: :hello2: :hello2:

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 29 dec 2012, 07:53 »

Hieronder staat een Url van een B&B in Penicuik. Dit ligt heel dicht bij Edingburgh en Roslin.
Het zijn keurig verzorgde kamers en het ontbijt wat wij toen kregen was heel goed. En de prijs is geen uitschieter.
En in Carlops in de Pub/hotel is het heel goed eten.

http://www.braidwoodfarm.co.uk/contact.html
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 30 dec 2012, 13:48 »
Probeer www.laterooms.com eens ?
Leven en laten leven