Auteur Topic: Optreden Runrig Oberhausen  (gelezen 8444 keer)

Offline Wilma

• Schotland fan
Optreden Runrig Oberhausen
« Gepost op: 28 nov 2012, 09:58 »
Dinsdagavond was er eindelijk weer een optreden van Runrig in Oberhausen. rond 12.00 uur was Bernice bij mij en zijn we richting Mieke en Eelke gereden. Onderweg weer honderduit gepraat, heerlijk. Na gezellig bij gekletst te hebben reden we richting Oberhausen. Daar waren Yo, Herma en Els al. Eventjes wachten en toen mochten we naar binnen. Het was nog helemaal niet druk, dus ik was echt benieuwd of ze de zaal vol zouden krijgen. We zagen ook bijna nergens reclame.
Maar het stroomde al snel vol en in het voorprogramma speelden de Chaplins met Jill Jackson. Ik was behoorlijk onder de indruk van deze dame. wat een stem!Daarna natuurlijk Runrig. Ik vond het heerlijk deze jongens weer te horen. Allemaal bekende liedjes en een behoorlijk lange toegift. Het was geweldig. Het gezelschap was hartstikkel leuk, geweldig sfeertje, kortom, een super geweldige leuke avond. We konden vrij snel de stad uit rijden en na een uurtje stonden we bij de Mac, waar Bernice haar auto had staan. Nog even de WalkInn gedaan, (dat was echt geweldig, we konden niet meer bijkomen van het lachen) richting huis.
Foto's en filmpjes volgens zsm (heb het een beetje druk)

Offline McLeo

• Schotland Moderader
  • visiting Scotland since 1978, FOL 93701
Re:Optreden Runrig Oberhausen
« Reactie #1 Gepost op: 28 nov 2012, 10:23 »
Wij gaan nu de spullen pakken voor het concert in Hannover ik zag gisteren dat er maar 5000 mensen ofzo in de hal kunnen dat is redelijk klein maar fijn te noemen. Morgen ga ik proberen een verslagje te schrijven.

L
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 28 nov 2012, 13:18 »
Helemaal met Wilma eens, wat was het weer super zo met elkaar!
Onze gitaar-virtuoos was helemaal in topvorm.
Trouwens iedereen, Brian gaf zijn solo ten beste. Dit in tegenstelling tot eerdere berichten van vorige week.
Ik heb ook nog wat foto's. Kijken of ik wat geplaatst kan krijgen hier. (ook druk  :laughing7: )

@ Leo, have fun fanavond!!!
Weet niet of je dit nog leest: als het zo gaat als gisteravond, en je staat vooraan, mag je wel oordopjes indoen.
(hoorde ik van een Duitse vriend die vrij vooraan stond)
Mij kan het niet hard genoeg zijn, maar een gewaarschuwd mens...etc.
Benieuwd naar je verslag! Doe voorzichtig onderweg.

Ik geniet nog even na.... :bagpipe

o ja..achter ons zat een complete Nederlandse familie uit Groningen, man of 7 inclusief meisje van een jaar of 3.
Volgens mij is ze wel de jongste Nederlandse fan, SUPER!!!
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 28 nov 2012, 13:22 »
Heel veel plezier Leo!

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 28 nov 2012, 13:49 »
Veel plezier Leo, en na de filmpjes gezien te hebben vind ik het jammer dat wij er niet bij waren. Maar aan de andere kant vind ik het niet zo erg. Nu kan ik zelf het volume bepalen. Maar de sfeer mis ik dan wel, hmmmm een lastige.
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 28 nov 2012, 13:58 »
...volgende keer slepen we je mee Freerk! Wij hebben een sterke trekhaak  :tongue3:

:help:
Runrig -Travellers

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 28 nov 2012, 19:05 »
 :help: wie houd jullie tegen? :nono: :nono:
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 29 nov 2012, 00:00 »
:help: wie houd jullie tegen? :nono: :nono:
ik niet hoor, zolang jij je eigen ticket betaalt  :laughing7:

hierbij de beloofde foto's...

in de rij

lekker vroeg aanwezig

The Chaplins met Jill Jackson is the support-act
Heel goed naar te luisten, dijk van een stem

May Morning

Drums

de laatste song: We'll sing

ons bezoek aan de McWalk, voordat onze wegen zich scheiden
Runrig -Travellers

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 29 nov 2012, 07:35 »
Leuk om weer even na te genieten. Met de foto's komt alle gezelligheid weer terug. (Ik lig weer in een deuk, maar dat snapt niemand natuurlijk  :hello2:)

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 29 nov 2012, 14:06 »
(Ik lig weer in een deuk, maar dat snapt niemand natuurlijk  :hello2:)

ik wel!  :laughing7:
Runrig -Travellers

Offline McLeo

• Schotland Moderader
« Reactie #10 Gepost op: 29 nov 2012, 15:25 »
Even een kort verslagje.....
De arena in Oberhausen is groot maar de hall in Hannover is klein.  We zaten op de 1e rij van de stoelen met daartussen ongeveer 20 meter staplaatsen en dan het podium. Kortom we konden alles bijzonder goed zien en nog beter horen!!
Volume had bij sommige nummers wel wat minder gemogen. Wel een heel intieme sfeer. Ik vond zelf dat er deze keer met meer liefde en ziel werd gespeeld dan de vorige keer in Oberhausen. Misschien de kleinere zaal?? Maar goed een avond om niet te missen.
Ruim 2 uur genieten van een mooi concert.

Tot de volgende keer

Leo
Wij reden rond in 4 VW campers nu een mooie dubbelcabine met soms een caravan erachter.

Offline Hermie

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 29 nov 2012, 20:37 »
Fijn Leo, dat jullie ook zo hebben genoten. Een kleine locatie heeft zeker z'n charme.
Die intieme sfeer ondervonden wij ook bij het concert in Odense, eerder dit jaar.

Maar Oberhausen was ook heel leuk.  :laughing7:
We hadden niet alleen een geweldig concert maar met ons groepje Dutch Riggies was het reuze gezellig.
Sommigen van ons konden niet genoeg krijgen van de MacDonalds  :o  :bonk  :laughing8:

Om jullie een indruk te geven hier een filmpje die ik op You Tube heb gezet:

http://www.youtube.com/watch?v=c_a60Og90H8

Enjoy!
In the distance day was dawning, comes to me the early morning
Something tells me that I’m going home.....

Offline McLeo

• Schotland Moderader
« Reactie #12 Gepost op: 30 nov 2012, 21:51 »
Wij hadden ook zo een mooi zicht. Heb gelijk even de CD van "the band from Rockall" gekocht. Is net alsof je naar Runrig luistert van zo'n 20 jaar terug.

Wat wel prima geregeld was in Hannover (beter dan in Oberhausen) was de toegang met rolstoel, we konden de auto naast de hal parkeren en hadden een eigen ingang we waren binnen voor de rest van de mensen konden we de rolstoel even in een rustig hoekje zetten en langzaam naar onze stoelen lopen. We mochten ook op het rolstoel terras staan maar dat was hoog en ver weg en ik had juist kaartjes voor de 1e rij.

We staan nog in dubio of we ook naar Black Isle zullen gaan. Ik moet er alleen niet aan denken dat het zo regent als bij het concert in Drumnadrochit want dat trekt de scootmobiel van mijn wederhelft niet. (en mijn humeur overigens ook niet.)
Misschien maar afwachten waar ze hun 40 jarig feestje in DLD gaan vieren er werd wel wat geroepen over de Loreley dat is wel leuk en ik denk dat de kans op mooi weer daar beter is.

Leo

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 30 nov 2012, 23:50 »
Mooi verslag Leo!
Wat goed dat jullie op de eerst plaats konden zitten.

Dat van de Loreley had ik inmiddels ook begrepen, dat wordt july 2013.

Tja...het weer...in Duitsland kan het ook hard regenen, en je moet maar zo denken: erger dan drumnadrochit kan het toch niet worden, alleen beter!

is Edinburgh geen goed alternatief? Harde ondergrond...

Zelf ook nog vreselijk aan het dubben hoe of wat.
Eigenlijk zijn wij niet zo van het plannen op de lange termijn.
Black Isle, helaas geen caravans toegestaan. Camping in de buurt van Muir of Ord? Wordt het niet te vermoeiend al die tijd staan (worden ook dagje ouder) want er komt die dag heel wat langs natuurlijk.
Hond die je niet de hele dag alleen wilt laten zitten...werk...uiterlijk half jan krijg je de toezegging van je vakantieaanvraag...w.s. moeten we de gok wagen en gewoon tickets bestellen.
Zul je net zien, heb je tickets besteld...komen er nog meer leuke gigs langs...
Kortom hier zijn we er ook nog lang niet uit. :verward
Runrig -Travellers

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #14 Gepost op: 01 dec 2012, 13:47 »
Ik zag op de site van Runrig dat kaartjes voor de ceilidh en het concert al uitverkocht zijn. Je kan ze dus alleen nog kopen inclusief een standplaats op de camping.

Ook voor mij had het teveel haken en ogen en ik ga nu die zaterdag naar de tattoo in Edinburgh dus het is goed zo voor mij.
Groetjes,

Sandra

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 01 dec 2012, 16:13 »
Ik zag op de site van Runrig dat kaartjes voor de ceilidh en het concert al uitverkocht zijn. Je kan ze dus alleen nog kopen inclusief een standplaats op de camping.
dat wilden we sowieso niet, ik zag al snel dat het kampeerterrein alleen toegankelijk is voor tenten.
Op zich vind ik voor ons één lange dag meer dan genoeg, zag vandaag ook Deense tourdata langskomen en de Loreley is ook weer in beeld.
En er komt nog veel meer!

Ook voor mij had het teveel haken en ogen en ik ga nu die zaterdag naar de tattoo in Edinburgh dus het is goed zo voor mij.
Ook heel erg leuk (denk ik), nog nooit geweest...

Runrig -Travellers

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #16 Gepost op: 01 dec 2012, 16:45 »
Mij lijkt de Tatttoo ook meer dan gaaf Mieke, vandaar dat ik er wel vrede mee kan hebben dat ik niet naar het concert in Schotland kan gaan. En zoals je zegt...........Er komt nog veel meer dus wie weet lukt het me wel een ander concert bij te wonen.
Groetjes,

Sandra

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 01 dec 2012, 16:54 »
Zou gaaf zijn weer met een grote groep samen te gaan!  :hello2:
 :schface :bagpipe

T.z.t. maar eens over hebben.
Runrig -Travellers

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #18 Gepost op: 01 dec 2012, 17:01 »
Gaaf idee!!!!!!!!!!!!!
Groetjes,

Sandra