Auteur Topic: Ouch! Wijze les over Excess Waiver  (gelezen 8056 keer)

Offline psychogoogje

• Schotland fan
Ouch! Wijze les over Excess Waiver
« Gepost op: 13 nov 2012, 19:47 »
Als je bij Arnold Clark (en waarschijnlijk ook andere verhuurders) een auto huurt kun je voor £10 per dag je eigen risico afkopen.
Toen ik voor het eerst een dag een auto huurde heb ik dit braaf gedaan en (natuurlijk) geen schade gereden. Afgelopen weekend had ik voor 3 dagen een auto gehuurd en omdat we toch op een budget zitten ben ik zo stom geweest dit niet te doen.. en natuurlijk.. op smalle weg een tegenligger tegengekomen die niet opzij ging en ja hoor tegen de stoeprand. Wieldop eraf.  :protest:
Een nieuwe wieldop voor een Nissan Micra dat zal toch geen fortuin kosten?
Vast minder dan 30 pond. Of maar een klein beetje meer.. toch?  :dontknow:

De volgende dag bij de Arnold Clark braaf opgebiecht wat er gebeurd was. De mevrouw achter de balie was heel vriendelijk, kan gebeuren, geen probleem. Ze zou wel even naar de garage bellen om te vragen wat het zou gaan kosten.
"Yeah, it's me, just a quick question. How much is a wheel trim for a Nissan Micra?"
... (uhoh..als het maar niet al te veel is)
"What!? Bloody hell.. it's just for one wheel trim, right?"
...  :icon_pale:

Enfin je betaalt voor 1 (plastic) wieldop voor een Nissan Micra: £60. (inc. VAT)

En wat hebben we hiervan geleerd?
Koop je excess waiver af als je een auto huurt..  :evil5:
Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje

Offline It Swarte Skiep

• Schotland fan
  • Born to be sheep
Re:Ouch! Wijze les over Excess Waiver
« Reactie #1 Gepost op: 13 nov 2012, 20:16 »
Set of genuine Nissan Micra wheel trims £35 East Dunbartonshire

Had je ook nog 3 doppen over gehad voor je volgende trip ...

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 13 nov 2012, 23:36 »
Oei, dat is baaaalen. Weet je trouwens dat je je daarvoor kunt "verzekeren", google maar eens op Car Hire Excess Insurance, zo'n £ 40 per jaar.

Wij doen het trouwens nooit meer, het staat vaak in geen verhouding tot de huurprijs en we calculeren het in, als het nu een keertje gebeurt dan hebben we pech. Vorige week een auto gehuurd voor £ 65, excess waiver was nog zo'n £50 erbij  :icon_scratch:
Maar je moet aan zo'n balie wel sterk in je schoenen staan, want ze vinden het echt onverantwoord  :nono: ( denk aan hun commissie  :tongue3: ). In al die jaren dat we auto's huren in het buitenland nog nooit nodig gehad, je hebt gewoon super pech gehad  :crybaby2:

Offline psychogoogje

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 13 nov 2012, 23:46 »
haha! Toch jammer dat ik geen internet op mijn mobiel heb!

Tsja, het was inderdaad domme pech. De mevrouw bij Arnold Clark had ook nog naar een lokale garage gebeld om te kijken of het daar goedkoper was, maar nee.
Ben verder trouwens erg tevreden over Arnold Clark, ik was maar £21 per dag kwijt! (en £10 per dag voor de SatNav)
En vorige keer had ik een wat grotere auto gereserveerd (Toyota Yaris) en kreeg ik een upgrade naar een Qahqai!
Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje