Auteur Topic: DROOMBAAN GEVONDEN  (gelezen 9595 keer)

rend

• Gast
DROOMBAAN GEVONDEN
« Gepost op: 05 nov 2012, 21:26 »
Hallo allemaal,

Ik stuur dit bericht met een grote grijns op mijn gezicht.
Zoals jullie misschien wel weten ben ik momenteel werkzaam als vrachtwagenchauffeur was welliswaar. Ik heb gesolliciteerd als touringcarchauffeur uitsluitend op England en Schotland. Dit zijn groepsreizen. Ik ga 2 weken met de beste mensen op vakantie naar England en Schotland ben een week thuis en ga weer terug naar England/Schotland. Ik krijg mijn D rijbewijzen vergoed van desbetreffend bedrijf. Het kan echter wel eens voorkomen dat als er geen reizen richting UK geboekt worden ik ingezet zal worden op oostenrijk,duitsland,zwitserland,spanje maar 90 procent van de tijd zal ik nu dus ook in de UK doorbrengen!

Offline Bute

• Schotland fan
Re:DROOMBAAN GEVONDEN
« Reactie #1 Gepost op: 05 nov 2012, 21:30 »
Proficiat!  :hello2:

Maargoed, omdat ik dit jaar voor het eerst samen met mijn vriendin op vakantie wil gaan wij NIET met de auto(links rijden) ben dan wel een vrachtwagenchauffeur maar mij niet gezien!   

Dit een quote van jou van vorig jaar.......... LINKS RIJDEN?  Nu zul je wel MOETEN  :laughing7: :laughing7:
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 05 nov 2012, 21:56 »
gefeliciteerd

maar idd moet wel lachen om je bewering vorig jaar.

in ieder geval kom je nu heel vaak aan de andere kant van de plas.

rend

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 05 nov 2012, 21:56 »
klopt maar ben er inmiddels overheen! ben met het truckie inmiddels ook naar england geweest meerdere keren :P

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 05 nov 2012, 22:47 »
Leuk joh, hou ons op de hoogte van je ervaringen.

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 05 nov 2012, 22:48 »
Echt fijn voor je   :icon_thumleft:

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #6 Gepost op: 06 nov 2012, 12:11 »
Gefeliciteerd!

Wat ik me wel 'ns heb afgevraagd: hebben ze bij zulke bedrijven wel 'ns touringcars met het stuur aan de rechterkant? Dat zou veel makkelijker zijn voor rijden in GB; makkelijker voor inhalen bijvoorbeeld en veiliger ook. Ik heb wel 'ns gezien dat een Nederlandse bus in Edinburgh parkeerde en de passagiers er uit liet aan de weg kant i.p.v. op de stoep...!

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #7 Gepost op: 06 nov 2012, 16:33 »
Kijk dat willen we nu allemaal wel.

GEFELICITEERD Rend, ik vind het kei leuk voor je.
Groetjes,

Sandra

Offline Hoefhoef

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 06 nov 2012, 16:39 »
Gefeliciteerd.

Wat betreft touringcars met het stuur aan de rechterkant heb gehoord dat je met een nederlands touringcar rijbewijs niet in een bus met het stuur aan de rechterkant mag rijden. Je moet dan speciaal een cursus volgen in Engeland.

Offline Toeter

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 06 nov 2012, 17:03 »
Gefeliciteerd,  :icon_thumleft:

Offline psychogoogje

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 06 nov 2012, 21:30 »
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Gaaf hoor!
Ik zie hier in Glasgow wel eens Nederlandse touringcars (we wonen naast Glasgow Cathedral...)
Lijkt me inderdaad wel lastig om hier met een NL bus te rijden..  :icon_pale:

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 06 nov 2012, 22:51 »
Gefeliciteerd! :hello2:

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #12 Gepost op: 06 nov 2012, 22:52 »
Gefeliciteerd.

Wat betreft touringcars met het stuur aan de rechterkant heb gehoord dat je met een nederlands touringcar rijbewijs niet in een bus met het stuur aan de rechterkant mag rijden. Je moet dan speciaal een cursus volgen in Engeland.

Echt waar? Dat is toch niet anders dan gewoon auto leren rijden in Nederland en vervolgens ergens rijden waar ze het stuur rechts hebben  ???

Offline Hoefhoef

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 07 nov 2012, 16:54 »
Heb afgelopen zomer met een nederlandse touringcar chauffeur gesproken en die vertelde dat als je in GrootBrittannie  een engelse touringcar wilde besturen je daar eerst een rijopleiding met examen moest doen in een bus met het stuur aan de rechterkant.

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #14 Gepost op: 07 nov 2012, 22:34 »
Ze hadden het er net over in How Safe are Britain's Roads? (BBC programma); dat mensen in een voertuig met het stuur aan de andere kant meer kans hebben op een ongeluk.

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 07 nov 2012, 22:52 »

Nee hoor: je kunt met je Nederlandse rijbewijs in een right hand drive (auto, bus, vrachtwagen enz.) stappen en wegwezen. Als je je Nederlandse rijbewijs wilt omwisselen voor een Britse is het een kwestie van een formuliertje invullen, uiteraard er wat voor betalen en niet lang daarna ligt je Britse rijbewijs in de bus. Komt geen cursus of examen aan te pas. Tenzij het sinds 2007 veranderd is, toen ik een Brits rijbewijs aanvroeg. Kijk op de site van DVLA; daar kun je zien dat je zelfs tot je 70e of zo met je Nederlandse rijbewijs in de UK kunt rondtuffen. Zo lang die geldig is dan, uiteraard.
Leven en laten leven

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 08 nov 2012, 11:43 »
gefeliciteerd , leuke baan en zo kan je op je gemak?? kijken waar je wilt komen wonen later. :hello2:
een vriendin van mij is ook op die manier hier terecht gekomen. Zij werkte bij Oad en is niet meer terug gegaan naar Nederland.

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 19 nov 2012, 19:48 »
Gaaf hoor :laughing7: :laughing7: en  heel veel plezierige miles gewenst in the uk.
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace