Auteur Topic: Vlootnieuws DFDS IJmuiden - Newcastle  (gelezen 35595 keer)

Offline Mieke

• Schotland fan
Re:Vlootnieuws DFDS IJmuiden - Newcastle
« Reactie #25 Gepost op: 11 apr 2013, 18:25 »
Nou, en nu we het er toch over hebben. Als je het Noorwegenforum een beetje bijhoudt zoals ik, merk je dat daar door sommigen geen spaan heel blijft van de StenaLine.
Wij hebben al heel wat verschillende overtochten / tjes gemaakt naar, in en van Scandinavië en nooit klachten gehad.

Eeehh...off topic? Sorry...
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Gera

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 04 jul 2013, 20:50 »
Maar even in dit draadje erbij, we kwamen er recentelijk achter dat DFDS nu ook familiehutten heeft, 5p hutten voor 2 volwassenen en 3 kinderen. Aan de ene kant van de hut zijn er 2 bedden boven elkaar, aan de andere kant 3, ik vermoed dus dat de hut net zo groot is als een 4p hut, maar voor mensen met 3 kinderen die allen 4 jaar of ouder zijn wel fijn dat je neit meer 2 hutten hoeft te boeken. (voor een kind jonger dan 4jr hoef je geen bed te boeken)

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 04 jul 2013, 23:29 »
Hoe men bij DFDS met mindervaliden omgaat zou inmiddels 'n novelle kunnen vullen...  :sad2:
In december geboekt, aangegeven dat we allebei mindervalide zijn. Lift-sticker in boekingspapieren aangegeven. Toch worden we steevast op deck 5 geplaatst: dat betekent eerst de TRAP naar 6 en dan verder... naar bijvoorbeeld een restaurant. Is dat nou DOM of desinteresse of a-sociaal... ?
Deze keer hebben we in totaal op de heenreis 2 hutomboekingen gehad en op de terugreis 1, totaal dus 5 hutten die op onze naam hebben gestaan tijdens het traject...  :bonk
Met een liftsticker moesten we al heel erg lang wachten om aan boord te rijden. Uiteindelijk werden we wel voor de lift geplaatst, maar konden vervolgens onze auto niet uit: geblokkeerd door motorrijders met bagage. Toen die weg waren, moesten we heeeeeeel erg lang wachten op de lift (dus erg lang staan! Niet echt slim voor mindervaliden...). En toen bleken we weeeeeeeer op dek 5 geboekt te zijn... Jawel... zucht  :sad2:
Het waaide heel erg hard, wat ons heel veel moeite koste qua lopen. Van autodek 4 naar dek 5, met de trap! Belandden we in een gillende Franse middelbare schoolklas... onze hut lag precies in het epicentrum... dus verder om op dek 6 te komen: om daar om te boeken en met
zware zeegang verder naar de uiteindelijke hut (boeghut op dek 6). Na het diner in de Blue Riband was het een behoorlijke toer (en niet door de wijn!) om zonder vallen de hut te bereiken.
Door de straffe wind (8 1/2) werden we allebei (na decennia vrij van zeeziekte geweest te zijn) heel erg ziek en stonden lachend en spugend de nacht door te brengen 'in the bathroom'.
De volgende dag was Mathilde er qua maag het best aan toe, zij ging dus op ontbijtexpeditie. Men was niet bepaald toeschietelijk in het opleveren van de geboekte ontbijten. Na veel aandringen kon men ertoe worden bewogen eerst één, na Ernstig Aandringen twee spuugzakjes ter hand te stellen, waarin met moeite broodjes, beleg en een ei en appel (goed tegen zeeziekte!) plaats konden vinden. Koffie? Thee? Ja, jammer! Niente, nada, zilch! Toch 'n duuuuur ontbijtje, niet waar?
Omboeken van het Blue Riband restaurant naar Diner buffet voor de terugreis ging met enige moeite. Maar dat mevrouw X [naam op 09-10-2013 verwijderd op verzoek van DFDS] ook nog onze hut van dek 5 moest omboeken, daar zou ze dan -coulance halve- geen 27,50 voor rekenen. We hadden AL IN DECEMBER 2012 aangegeven mindervalide te zijn... 't Is ongelofelijk. Maar pas op: toen kwamen we op dek 4 voorin terecht, met geen enkele lifttoegang naar het restaurant! [op verzoek van DFDS: Mrs. X] had 't duidelijk he-le-maal begrepen...  :sad2:
En ja, we hebben 5,70 teruggestort gekregen i.v.m. het omboeken van Blue Riband naar Diner buffet... Echt waar!
In januari moest ik ze erop wijzen, dat wij al lang voor de vroegboekkortingsactie hadden geboekt en dat ik vond, dat wij dus ook recht hadden op die korting. Ja, dat vonden ze zelf ook, dus die korting kregen we alsnog.(Ik heb de forumleden daarvan toen ook op de hoogte gebracht, zodat anderen die korting ook zouden kunnen vragen).
Nee, DFDS heeft er de laatste twee retourreizen een bende van gemaakt qua huttoewijzing en omgang met mindervalide gasten.

Aanvulling op 09-10-2013: men heeft vandaag eindelijk op onze klacht gereageerd. DFDS en de bewuste mevrouw X hebben welgemeende excuses aangeboden. Onder strikte voorwaarden wil men ons wel wat compenseren, maar dat uitsluitend telefonisch en op een nieuwe boeking. Door de uiterst trage reactie hebben we de boeking van ons favoriete vakantiehuis aan ons voorbij moeten laten gaan, dat is nu al door anderen geboekt... Daardoor hebben we nu een andere vakantie in het vooruitzicht dan we in eerste instantie hadden willen plannen. En dat is pijnlijk. De heen en terugreis zijn inmiddels dus -met de rug tegen de tijdsdrukmuur- op 25 september toch maar weer bij DFDS geboekt... De compensatie geldt nu alleen voor een NIEUWE boeking en kan niet in combinatie met andere korignen worden gebruikt... Ook nu wordt weer niet over een vroegboekkorting gesproken voor onze geboekte overtochten. Als je dan de aangeboden compensatie bekijkt en je trekt daar de vroegboekkorting vanaf, valt die compensatie toch flink tegen voor de geleden pijn en schade. Voor onze retourboeking van mei/juni dit jaar kregen we -na aandringen- in april alsnog een vroegboekkorting van € 118,10. Nu biedt men € 163,75 aan ter compensatie van de geleden schade. Tjonge: € 45,65 compensatie! Tja, dan hou ik toch 'n wrange smaak in mijn mond. Goed, ik zal volgende week zien wat het telefoongesprek oplevert aan medewerking. Tot zo ver de tussenrapportage.
MacLeo liet me tussentijds al eens weten, dat hij vindt dat dit niet op het forum thuishoort, omdat het een grief tegen een bedrijf is en dat de Moderatoren ervoor verantwoordelijk gesteld worden door het bedrijf. Dat zou niet terecht zijn, want de moderatoren zijn niet verantwoordelijk voor de hier geposte informatie. Ik vind dit vrijheid van informatie verstrekken aan medereizigers en -forumleden.
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 05 jul 2013, 08:43 »
(voor een kind jonger dan 4jr hoef je geen bed te boeken)

Waar mag die dan slapen? Bij pappa of Mamma samen in het smalle bedje?
Of omgekeerd bij een van de andere kinderen zoals vroeger in een bedstee?    :dontknow:
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Gera

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 05 jul 2013, 09:02 »
Waar mag die dan slapen? Bij pappa of Mamma samen in het smalle bedje?
Of omgekeerd bij een van de andere kinderen zoals vroeger in een bedstee?    :dontknow:

Tot 2 jaar ging ze in een tentbedje, die is wat flexibel waardoor we hem tussen de bedden konden klemmen. Voor dit jaar was idd de bedoeling te kijken of de jongsten samen konden, dekbed overdwars (doen we toch al, zodat hij ingestopt kan worden ter voorkoming van het uit bed vallen) en aan iedere kant 1 kind. Voor de zekerheid een matje+slaapzak mee voor op de grond.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 05 jul 2013, 14:02 »
wij komen ook altijd eigenlijk op dek 5 terecht. en kunnen gewoon met de lift naar boven meestal dek 10
maar ja het is soms even wachten want er zijn er meer die met lift naar boven willen.
dus wat betreft het naar boven gaan vanaf het autodek en naar beneden nooit problemen gehad.

en o ja ik had voor eind februari al ergens in september geboekt. toen in november/december die vroegboekkorting kwam
heb ik brutaal op facebook pagina van hun gezet dat ik het jammer vond dat we die korting nu niet hadden. en prompt
vlak voor kerst een berichtje van geef de gegevens van de boeking even door en dan zal ik zien wat ik kan doen.
en ja hoor, na de kerst keurig bericht is geregeld de korting is er afgegaan. opnieuw de gegevens uitgeprint en idd het klopte.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 06 jul 2013, 02:27 »
maar ja het is soms even wachten want er zijn er meer die met lift naar boven willen.
dus wat betreft het naar boven gaan vanaf het autodek en naar beneden nooit problemen gehad.
Wij hebben er alle begrip voor dat er ook andere met een lift willen, zeker wel. en een paar jaar terug was het voor mij ook geen enkel probleem om lang te moeten staan. Maar ja de situatie is enigsinds veranderd, want nu is het wel een probleem geworden. En als we zoals deze keer een cabine op dek 4 krijgen, (dat is wel lekker dicht bij de auto,) maar als we meer op het schip wilden doen, moesten we eerst met een trap naar boven en dan eventueel nog een lift. Maar die trap naar boven was het probleem, dat lukt niet meer, dus als aangemelde mindervalide blijf je dan verstoken van het alles wat op de boot  wordt aangeboden, en dat is wat ons zo stoorde.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 06 jul 2013, 10:44 »
heb ik brutaal op facebook pagina van hun gezet dat ik het jammer vond dat we die korting nu niet hadden.

Volgens mij hoef je niet brutaal te zijn. Mijn ervaringen met de klantenservice van DFDS zijn erg positief.
Kwam er ooit achter dat ik korting kreeg met mijn ANWB pas.
Maanden na de boeking een mailtje gestuurd en de korting werd keurig geregeld.
In Tros Radar termen: een warme douche

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #33 Gepost op: 06 jul 2013, 11:06 »
Wij hebben er alle begrip voor dat er ook andere met een lift willen, zeker wel. en een paar jaar terug was het voor mij ook geen enkel probleem om lang te moeten staan. Maar ja de situatie is enigsinds veranderd, want nu is het wel een probleem geworden. En als we zoals deze keer een cabine op dek 4 krijgen, (dat is wel lekker dicht bij de auto,) maar als we meer op het schip wilden doen, moesten we eerst met een trap naar boven en dan eventueel nog een lift. Maar die trap naar boven was het probleem, dat lukt niet meer, dus als aangemelde mindervalide blijf je dan verstoken van het alles wat op de boot  wordt aangeboden, en dat is wat ons zo stoorde.

In 2007 dezelfde nare ervaring met DFDS.
Was rolstoelgebonden en heb meer dan een half uur op de lift moeten wachten, die 100 keer voorbij kwam met mensen erin die gezond genoeg zijn om de trap te nemen. (vooral veel schoolkinderen) . Personeel staat bij de lift te kijken en grijpt niet in. Uiteindelijk raakte het geduld op en duwde mijn vrouw mij de lift in....en kreeg een paar kwaaie koppen !!! en geschelt van mensen. Personeel staat erbij en kijkt ernaar.
Dit eigenlijk de hele reis zo geweest om me door het schip te bewegen.
Geen entertainment kunnen zien omdat mensen allemaal masaal  vooraan willen STAAN en mij dus het zicht blokkeren.
Vraag je vriendelijk of je erbij/erdoor mag krijg je nog een snauw van die aangeschoten koppen.

Voor ons geen DFDS meer.

P&O nog nooit een probleem gehad.

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 06 jul 2013, 15:21 »
Poeh, wat een naar begin en eind van een mooie vakantie... Maar jullie laten Schotland nu toch niet links liggen? Kan me voorstellen dat je niet meer voor DFDS zal kiezen, maar zou vliegen misschien een optie zijn? Ik vond de tickets, zelfs in het hoofdseizoen goed betaalbaar. Je moet dan natuurlijk nog wel een auto huren...

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #35 Gepost op: 06 jul 2013, 19:57 »
Jammer dat een vervoersmaatschappij zo'n nare stempel kan drukken op een deel van de vakantie. Jullie zouden nog P&O / Stena Line kunnen overwegen voor een mogelijke volgende keer, betekent alleen ietsie langer in de auto in Engeland..
Maar het blijft een bedrag waar je inderdaad een leuk huisje voor kan huren voor een week.

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 06 jul 2013, 20:54 »
We hebben een keer een nare ervaring gehad met DFDS dat de computer in IJmuiden was uitgevallen en alles met de hand ingecheckt moest worden,
30 graden boven 0 en er was niemand van de maatschappij die even kwam vertellen wat er mis was.
Nadat je eindelijk na 2 uur een keer verder mag naar het platform voor de boot mochten we daar nog een keer een uur wachten.
Dat was voor ons de laatste keer dat we die boot genomen hebben en we werken er nu beide vlak om de hoek dat we binnen 10 minuten bij de boot zijn.
Het zal zeker een 100 pond goedkoper zijn om die boot te pakken maar ik wil die boot nooit meer op.

We nemen nu de P&O boot en anders rijden we wel naar het zuiden

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 06 jul 2013, 22:37 »
Tjonge, mensen, nee 't is niet mis geweest -wat we telkens weer meemaakten-, maar jullie meldingen van soortgelijke ervaringen en jullie medeleven balsemen ons hart wel. Dank voor beide !  :icon_thumleft:
Ik laat onze ervaringen allemaal eerst maar 'ns bezinken, neem er wat afstand van en dan zal ik DFDS inhoudelijk en met naam en toenaam benaderen over alle treurigmakende aspecten.    :sad2: :protest:
@Marieke: vliegen is inmiddels 'lastig' met alle hulpmiddelen  :sad1:  , tenzij we zwaar overgewicht betalen (voor de bagage, niet voor onze stoelen  :laughing7: )

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #38 Gepost op: 06 jul 2013, 22:46 »
(voor de bagage, niet voor onze stoelen  :laughing7: )

Ahum...... :dontknow:

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 06 jul 2013, 23:01 »
 :bagpipe :drinky

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #41 Gepost op: 11 aug 2013, 09:15 »
Ondanks dat er op de DFDS site werd aangegeven dat er geen vertragingen waren gisteren is de boot te laat vertrokken en komt deze pas om 12 uur binnen vandaag volgens de gegevens op deze site

http://www.marinetraffic.com/ais/

De boot ligt nu ter hoogte van Whitby

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #42 Gepost op: 11 aug 2013, 22:04 »
 :icon_pale: :icon_silent: sssssst

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #43 Gepost op: 23 aug 2013, 14:33 »
Poe dat klinkt niet positief. Voor ons is het al dan niet aankopen van het plot ook een beetje afhankelijk van het reizen. We zijn afhankelijk van DFDS als we naar schotland willen. Het is vrij duur en niet altijd even goed. Soms erg lang wachten, onbehoorlijke mannen bij de autodek, altijd gedoe over de hond etc. Uiteindelijk gaat alles prima als we er eenmaal opzitten, maar toch....

Komende september gaan we niet naar Schotland maar naar Hull vanaf HvH. Dat deden we 2 jaar geleden al eens, maar toen zonder hond. Nu gaat ze mee. 12 uur en dan zijn we binnen een uur bij het huisje waar we slapen.

Ik vind het lastig. Met de hond is vliegen nauwelijks een optie denk ik, moet dat nog eens uitzoeken of het uberhaupt kan. Maar die boot blijft lang en soms een gruwel :-(

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #44 Gepost op: 25 aug 2013, 09:08 »
Ja, Schotland is een heerlijk, mooi, avontuurlijk, inspirerend land, maar dat water moest er niet tussen liggen.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #45 Gepost op: 25 aug 2013, 10:43 »
wat een verschillende geluiden hoor je toch over de DFDS
wij zijn nu al verschillende keren met hun mee geweest
en nog nooit moeilijkheden gehad ook niet met het personeel
altijd vriendelijk geweest en ook op het autodek.
Dit jaar gaat dus onze hond wel mee en benieuwd. heb foto's
gezien van de kennels. en ergens vind ik het wel fijn dat ze
aan de zijkant helemaal dicht zijn want dan ziet ze geen andere
honden. op elkaar gestapeld, tja ook bij de trimster zit ze wel
in een opgestapelde kennel dus dat probleem zie ik niet zo.
wel de lange reis ik ben benieuwd hoe ze dat ervaart.
ze kan goed tegen reizen dus dat is wel een pluspunt.
maar als het niet bevalt in de kennel gaat ze over 5 weken gewoon
in de caravan on de terug reis.

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #46 Gepost op: 25 aug 2013, 11:12 »
Ja, Schotland is een heerlijk, mooi, avontuurlijk, inspirerend land, maar dat water moest er niet tussen liggen.

Ik ben heel blij met dat water.
Anders hadden we nu een vierbaans weg moeten gaan aanleggen naar Durness   :laughing8:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #47 Gepost op: 25 aug 2013, 11:22 »
Als DFDS echt niet bevalt, is Rotterdam-Hull dan echt geen optie? Hull is maar zo'n anderhalf uur verder rijden dan Newcastle. Wij zitten er aan te denken voor volgend jaar, kunnen we gelijk langs vrienden in Yorkshire. Prijzen maken niet zo veel uit, maar de overtocht lijkt me korter.

@Dirk  :laughing7: :laughing7:

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #48 Gepost op: 25 aug 2013, 11:33 »
Als DFDS echt niet bevalt, is Rotterdam-Hull dan echt geen optie? Hull is maar zo'n anderhalf uur verder rijden dan Newcastle. Wij zitten er aan te denken voor volgend jaar, kunnen we gelijk langs vrienden in Yorkshire. Prijzen maken niet zo veel uit, maar de overtocht lijkt me korter.

@Dirk  :laughing7: :laughing7:

overtocht is idd korter en je bent niet zolang op de boot.
toen wij in 2011 in juli met p&o hebben gevaren waren ze idd goedkoper
dan dfds maar dat kwam omdat p&O 5 pers. hutten had en de dfds nog niet.
normaal zijn we altijd goedkoper uit met de dfds .

en even een proef gedaan bij p&O  de 27e varen met caravan en 2 okt. terug kost daar 1057 euro en nu zijn we bij dfds 452 euro met2 pers.,cabin zeezicht en bedden beneden. dus dat scheelt echt heel veel geld.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #49 Gepost op: 25 aug 2013, 12:17 »
Dat scheelt inderdaad een hoop! Maar misschien is dat omdat je bij DFDS al veel eerder geboekt hebt? Of ligt het puur aan de caravan?
Ik kom op ongeveer vergelijkbare prijzen uit als ik bij beide proefboekingen maak, P&O is zelfs net even goedkoper (2 personen, 1 kleine auto, geen verdere poespas).