Auteur Topic: nu al boot boeken?  (gelezen 38049 keer)

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:nu al boot boeken?
« Reactie #50 Gepost op: 30 dec 2012, 22:51 »
Toen wij gingen hebben we voor plm 4 pond een kaart gekocht met code voor de hele avond! Maar hoe het nu is, weet ik niet.

Ik kan het je volgende week laten weten, meestal breiden deze service diensten zich alleen maar uit  :icon_thumleft:

Offline Maggie

• Schotland fan
« Reactie #51 Gepost op: 21 jan 2013, 23:16 »
Wij boeken ongeveer 5 keer per jaar een overtocht bij DFDS. De prijzen varieren enorm. In februari betalen we voor 4 personen met auto 300 euro. Begin mei 2013 betalen we 400 euro. Sommige tijdstippen zijn heel populair en betaal je opeens echt het dubbele. Vorig jaar in mei gingen we op een duurtijdstip en betaalden we rond de 800 euro.
In de zomervakantie vorig jaar betaalden we ongeveer 600 euro.
In weekenden betaal je een weekendtoeslag.
We hebben ook wel laat geboekt en betaalden toen toch een relatief lage prijs. Ze willen dan toch die boot "vol" hebben en dan gaat de prijs omlaag.
Wij boeken vooraf geen maaltijden. Je kunt de bootkosten drukken door zelf wat drinken/eten  mee te nemen. Ook kun je op de boot goedkoper eten dan in het van te voren te reserveren sevenseas restaurant.
Als je nu nog geen boot wil boeken voor augustus, raad ik aan om op een doordeweekse dag weg te gaan in aug.; dan zijn er vaak nog wel mogelijkheden!

Nu maken we zelf gebruik van de 15 % vroegboekkorting van DFDS.

Groet, Maggie

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #52 Gepost op: 26 jan 2013, 15:40 »
Tip
Voor wie al geboekt had voordat DFDS met de aanbieding van Vroegboek-korting kwam: Gewoon even melden bij DFDS, krijg je de korting alsnog, want tenslotte is vroeger dan vroeg wel heel vroeg, vinden ze zelf ook... :icon_smile:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #53 Gepost op: 27 jan 2013, 16:45 »
Tip
Voor wie al geboekt had voordat DFDS met de aanbieding van Vroegboek-korting kwam: Gewoon even melden bij DFDS, krijg je de korting alsnog, want tenslotte is vroeger dan vroeg wel heel vroeg, vinden ze zelf ook... :icon_smile:

klopt wij hebben de korting ook later gekregen voor de korte trip eind februari

Offline Gera

• Schotland fan
« Reactie #54 Gepost op: 31 jan 2013, 15:01 »
Pfff, ook wij hebben geboekt, maar het kostte wat moeite. Vorig jaar telefonisch geboekt vanwege ietwat afwijkende auto maten en ging prima, maar dit jaar werd er moeilijk gedaan, kwamen we bijna 100 euro hoger uit in prijs dan met online boeken en moesten we reserveringskosten betalen (hoefde vorig jaar niet, want auto is niet online te boeken). Omdat het maar om 1 a 2 cm gaat, nu maar gewoon online geboekt, als ze moeilijk doen dan laten we gewoon wat lucht uit de banden lopen. Ook de ANWB korting kostte moeite, kon ze neit vinden en daarna kon ze weer van voren af aan beginnen.

Dus online geboekt, ging redelijk alleen de betaling gaf een melding terug dat het niet gelukt was, terwijl het geld wel van mijn rekening af was. Ook op de reservering staat dat het wel betaald is, dus denk dat het toch wel goed is gegaan.

Al met al: het kostte wat moeite en ik zou willen dat ik wat minder eerlijk ben (denk dat er veel auto's die net 1 of 2 cm te hoog zijn als lager inschrijven, ze houden toch een aantal cm speling aan), maar we hebben geboekt!!!!  :laughing7:

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #55 Gepost op: 12 dec 2013, 23:23 »
De vroegboekkorting bij DFDS is weer aktief:

De zomer mag nog ver weg zijn, maar om plannen te maken voor de zomervakantie is het nooit te vroeg. Maak komend jaar ruimte in uw agenda voor een vakantie naar Schotland. Dit vriendelijke land is vanwege de prachtige natuur en vele evenementen door de Lonely Planet uitgeroepen tot één van de drie landen die u in 2014 moet zien.

En vergeet niet: Deze mooie groene bestemming is slechts een bootreis bij u vandaan. Voor alle vroege beslissers hebben wij een mooi voordelenpakket samengesteld.

Wat dacht u van:
- 15% vroegboekkorting
- 25% aanbetalen, het overige betaalt u 6 weken voor vertrek
- u kunt gratis annuleren en wijzigen

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #56 Gepost op: 13 dec 2013, 07:28 »
Werk je tegenwoordig voor de DFDS Trom, of heb je aandelen :laughing8: :laughing8: :laughing8:

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #57 Gepost op: 13 dec 2013, 08:13 »
 :laughing8:
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #58 Gepost op: 13 dec 2013, 20:43 »
Nee, Skye zoiets heet 'aardig' zijn door anderen van een voordeel op dr hoogte te stellen.

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #59 Gepost op: 13 dec 2013, 21:22 »
Ik vind het ook wel nuttig hoor, deze info. Alleen nog ff kijken hoe het met een eventuele gezinsuitbreiding gaat hier...
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #60 Gepost op: 13 dec 2013, 21:41 »
Zoals ik het lees is dat annuleren mogelijk tot 28 februari maar als ik het formulier zie moet je wel invullen waarom. Is dat alleen voor de statistiek of is een antwoord "het komt me even niet goed uit" voldoende.
Maar goed, als je toch al weet wanneer je gaat en het kunt plannen is het wel meegenomen.

Meestal zijn er wel meer wat aanbiedingen, hebben leden hier b.v. meegemaakt dat er daarna NOG goedkopere aanbiedingen kwamen? Heb daar bij anderen wel ervaring maar van DFDS weet ik dat niet.

Voor mij valt DFDS overigens wel onder die groep touroperators die wat ondoorzichtig reclame maken maar na een paar keer proberen is dat wel gedaan, dan reageer je niet meer op die aanbiedingen die geen aanbiedingen zijn.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #61 Gepost op: 13 dec 2013, 21:47 »
Ik vind het ook wel nuttig hoor, deze info. Alleen nog ff kijken hoe het met een eventuele gezinsuitbreiding gaat hier...

Gezinsuitbreiding ????

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #62 Gepost op: 13 dec 2013, 22:20 »
Gezinsuitbreiding ????

Beertje?

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #63 Gepost op: 13 dec 2013, 22:25 »
Ja! En dr aanstaande heet Peer!
 :laughing8:
Runrig -Travellers

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #64 Gepost op: 14 dec 2013, 08:27 »
Weet Beertje het zelf al?

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #65 Gepost op: 14 dec 2013, 09:15 »
Haha ja! We hebben het overlegd...off topic?  :laughing7:
Runrig -Travellers

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #66 Gepost op: 14 dec 2013, 12:20 »
Haha, gelukkig maar, ik was zo bang dat dit kleine meisje uitgehuwelijkt zou worden.    :tongue3: