Auteur Topic: nu al boot boeken?  (gelezen 38048 keer)

Offline Melanie

• Schotland fan
nu al boot boeken?
« Gepost op: 29 sep 2012, 20:22 »
Volgend jaar juli/augustus willen we graag vanuit IJmuiden overvaren naar New Castle. Is het verstandig om nu de boot te boeken of zijn er in jan/feb goede aanbiedingen te verwachten? Weten jullie dat misschien uit ervaring? Gr Melanie

Offline gerdien

• Schotland fan
Re:nu al boot boeken?
« Reactie #1 Gepost op: 30 sep 2012, 11:20 »
Wij zijn deze zomer geweest en boekten in januarie de boot ,maar deze was vol?(DFDS,auto met caravan)Toen P&O geboekt en die had toen 20% vroegboekkorting!(wel 1.5 uur verder naar de Schotse grens)
Gr.Gerdien

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 30 sep 2012, 14:47 »
Vaak is het des te eerder des te goedkoper. Rond de kerst is er vaak wel een aanbieding van 10% korting van DFDS. Echter zoals je hierboven zit is de kans dat overtochten al vol zitten of dat de prijs door de vele boekingen enorm is gestegen groot.
Via ANWB is er altijd 5% en soms 10% korting.
http://www.anwb.nl/ledenvoordeel/ledenvoordeel-detail,/D/DFDS_Seaways.html

De link werkt niet altijd. Dan is het even googlen wat er wel werkt.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 30 sep 2012, 18:47 »
Wij boeken vaak "laat" voor een trip naar Nederland en zijn dan vaak via www.overtocht.nl goedkoper uit. Ook hoef je nog niet meteen te betalen, als je maar betaald hebt voordat je vaart :laughing7:

Offline Dundee

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 01 okt 2012, 09:14 »
Wij zijn afgelopen jaar ( juli/augustus)geweest en ik heb toen in April geboekt voor 703 euro echter toen ik iets wilde bij boeken 6 weken voor vertrek zag ik dat de overtocht aangeboden werd voor 580 euro! Na contact op te hebben genomen met DFDS hoefde ik ook nog maar 580 euro te betalen echt een super service! dus als ik jou was zou ik er nog even mee wachten :aye

Offline Melanie

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 04 okt 2012, 12:14 »
Hartelijk dank voor jullie reacties.
@Dundee: reizen jullie met caravan? Wij namelijk wel en ik heb zo'n vermoeden dat het met caravan wat sneller volgeboekt is. We gaan er ons nog op beraden!

Offline Lenie

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 04 okt 2012, 23:17 »
Wij hebben dit jaar pas begin juni geboekt en gingen 22 juli over wel vanuit Europoort maar wel met caravan en geen probleem

Offline Dundee

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 05 okt 2012, 12:58 »
Nee dat niet. Dan is het misschien raadzaam om vroeg te boeken echter ik zou er nog wel even mee wachten tot december/januari dan beginnen de aanbiedingen voor de zomer. Ik meende afgelopen zomer wel gezien te hebben dat DFDS een actie had dat je op maandagen de caravan gratis mee mocht nemen(als er nog beschikbaarheid was) misschien hebben ze dit jaar ook wel zoiets.

Offline Dundee

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 05 okt 2012, 13:03 »
Ik heb het nog even gecheckt  :laughing7: en nu hebben zo zon actie http://www.dfdsseaways.nl/overtochten/engeland/b/
Gewoon goed in de gaten houden ;) Doe ik ook voor aankomde zomer.

Offline Lenie

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 05 okt 2012, 19:08 »
Nee dat niet. Dan is het misschien raadzaam om vroeg te boeken echter ik zou er nog wel even mee wachten tot december/januari dan beginnen de aanbiedingen voor de zomer. Ik meende afgelopen zomer wel gezien te hebben dat DFDS een actie had dat je op maandagen de caravan gratis mee mocht nemen(als er nog beschikbaarheid was) misschien hebben ze dit jaar ook wel zoiets.

Daar moet je wel heel snel bij zijn heb ik gehoord want die zijn zo weg >:(

Offline Foppe

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 25 okt 2012, 11:35 »
Een goede optie is boeken via The Caravan Club. Uiteraard wel eerst lid worden. Voor £ 42,- per jaar ben je lid. Wij boeken altijd een enkele reis en de terugreis vanuit GB als we weten waar en wanneer we over willen. Meestal gaan we via Duinkerken, omdat we de hond meenemen. Een enkele reis met caravan kost vanuit Duinkerken en visa versa £39,-  In Duinkerken overnachten we bij DFDS op de parkeerplaats in de haven. Dit wordt veel gedaan en is volkomen legaal en veilig. Het fijne is dat je uitgerust s'morgens kunt overvaren op jouw moment en zo een hele dag voor je hebt in de UK.  Lid worden van The Caravan Club heeft nog meer voordelen. Reizen door Engeland heeft ook zijn bekoringen. Wat te denken over het Peakdistrict, over Yorkshire, over Cumbria.
Veel succes. Foppe.

Offline Michel

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 26 okt 2012, 12:58 »
Voor de overtocht naar Newcastle maakt het wel uit wanneer je boekt. Toen ik vroeg boekte (paar maand van te voren) was het behoorlijk voordelig. Toen ik een jaar later pas een paar weken van te voren een overtocht wilde boeken was het veel duurder. Ze hanteren bij DFD Seaways blijkbaar het vraag en aanbod-principe. Ik neem aan dat dat nu nog zo is. Natuurlijk zijn er ook de nodige aanbiedingen maar daar kun je uiteraard niet altijd vanuit gaan.

Om het verhaal af te maken: vorig jaar toen de prijzen voor de overtocht naar Newcastle door het late boeken opeens een stuk duurder werd, hebben we de boot van Hoek van Holland
naar Harwich (Essex - oost Engeland) genomen. Die prijzen waren zoals ik kon inschatten wel steeds stabiel (en niet duur). Dat was uiteraard een heel stuk rijden naar het noorden
(Lake District en een paar dagen later door naar Schotland) maar qua prijs kon het uit (en de boot komt ook al rond 8 uur 's ochtends aan in Engeland). Maar goed: Als je niet te laat boekt is dit uiteraard allemaal niet nodig.

Trouwens, maar dat geheel ter zijde: de autorit door de North Pennines (grofweg tussen North Yorkshire en Cumbria - the Lake District) is een mooi stuk.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 26 okt 2012, 20:43 »
Toen ik een jaar later pas een paar weken van te voren een overtocht wilde boeken was het veel duurder. Ze hanteren bij DFD Seaways blijkbaar het vraag en aanbod-principe.

Inderdaad en dan is het raadzaam om even bij www.overtocht.nl te kijken, heeft ons al een aantal keren een flink aantal £££ bespaard  :icon_thumleft:

Offline Denny

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 05 nov 2012, 14:18 »
hey,

ik heb vandaag een prijsberekening gedaan, blijk dat P&O bijna 300 euro goedkoper is dan DFDS  :-\, enig idee waar het verschil in prijs zit  :icon_scratch:.
Voor 300 euro kan je toch al wat benzine kopen om met de wagen de afstand te overbruggen tussen Hull en Newcastle.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 05 nov 2012, 16:14 »
hey,

ik heb vandaag een prijsberekening gedaan, blijk dat P&O bijna 300 euro goedkoper is dan DFDS  :-\, enig idee waar het verschil in prijs zit  :icon_scratch:.
Voor 300 euro kan je toch al wat benzine kopen om met de wagen de afstand te overbruggen tussen Hull en Newcastle.

zelfde periode en ook een zelfde soort hut?
wij zijn alleen met de p&O goedkoper geweest in 2011 toen we een 5 pers. familyhut wilden.
en voor een periode volgend jaar scheelt het bij ons maar 50 euro dat we goedkoper uit zijn bij P&O
dus dat betalen we dan liever als heen en terug 2 2/12 uur verder rijden.

Offline Denny

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 06 nov 2012, 09:48 »
zelfde periode, zelfde binnenhut, enige verschil was dat ik bij dfds een anulatieverzekering had bijgenomen, deze koste ongeveer 30 euro.

Offline Lenie

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 07 nov 2012, 21:45 »
hey,

ik heb vandaag een prijsberekening gedaan, blijk dat P&O bijna 300 euro goedkoper is dan DFDS  :-\, enig idee waar het verschil in prijs zit  :icon_scratch:.
Dat hadden wij ook dit jaar daar kan je wel voor naar boven rijden en de vakantie bij ons begint als we op de boot stappen :hello2: :hello2: :hello2:

Offline Denny

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 08 nov 2012, 14:39 »
Dag Lenie, welke weg volgen jullie dan?

Offline Lenie

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 10 nov 2012, 19:52 »
Dag Lenie, welke weg volgen jullie dan?
Wij zijn over gegaan naar Hull en dan zo naar boven gereden via Moffat de eerste keer overnacht en daarna door langs glasgow zo naar boven en de volgende stop was Ballater.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 10 nov 2012, 20:20 »
ik heb nu gekeken voor de periode in september met caravan , standaard hut bij P & O kost ons dan dat 707 euro en bij de DFDS zelfde periode en standaard hut  424 euro.
dus voor ons is dan de P & O zeker geen optie.

Offline Denny

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 14 nov 2012, 11:55 »
zijn jullie ergens gestopt tussen hull en mofat ?

Offline Imoec

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 21 nov 2012, 08:16 »
Goede morgen
Ik ben niet geheel nieuw op dit forum maar mijn inlog gegevens waren niet meer actief.
Om deze reden heb ik me ook niet eerst voorgesteld, ik hoop dat, dat ok is.

Even een reactie op de vraag of je nu al moet boeken.
Ik zelf ga in september en heb gezocht wat de prijzen zijn.
nu zag ik een paar weken geleden dat het me 398 euro kost en gistenen nogmaals gecheckt en toen koste het 370 euro.

is niet geheel logisch, dus ik weet ook niet of ik nu moet boeken of nog moet wachten.
ik hoop in january op een korting van bijvoorbeeld een motorblad.
Dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
mvg Rob

Offline Tino

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 22 nov 2012, 16:09 »
Ik heb eens gekeken bij P&O Zeebrugge - Hull vertrek op 15 juni  en terug op 23 juni met de auto en 4 personen in een binnenkajuit en 8 x breakfast en 8 x diner , alles samen € 663 ik vind dat nog goed meevallen  :icon_thumleft: als je de maaltijden meeboekt komt dat veel goedkoper uit ;)

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 27 nov 2012, 19:55 »
als je de maaltijden meeboekt komt dat veel goedkoper uit ;)

Ook als je diner en ontbijt bij het inchecken boekt/ betaalt krijg je de voordelige prijs  :icon_thumleft:

Offline Tino

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 28 nov 2012, 15:48 »
Aha dit wist ik niet , ze hadden mij van de maatschapij zelf aangeraden om dit direct mee te boeken, dank voor de inlichting  :icon_thumleft: