Auteur Topic: Bedrijven in Nederland die werven voor Schotland  (gelezen 25386 keer)

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
Re:Bedrijven in Nederland die werven voor Schotland
« Reactie #25 Gepost op: 20 aug 2012, 19:10 »
Ook al een goed idee Andrea. Ik zal je mijn emailadres even pm-en dan kan je hem opsturen.

Overigens heb ik vanavond tijdens het eten een gesprek met mijn meiden over mijn "schotland-avontuur" gehad en die zijn er nog niet onverdeeld gelukkig mee. Kan me wel iets bij voorstellen want zij wonen nog bij mij en er zal voor hen dus ook een heleboel veranderen. Ga nu maar eens even wat informaties bij de Woningbouwstichting (qua huisvesting voor de meiden) en het UWV (betreffende mijn WW-uitkering) inwinnen.
Groetjes,

Sandra

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 20 aug 2012, 20:00 »
Sandra ,wat spannend allemaal ! Succes  :icon_thumleft:

Komen de meisjes nadien , ingeval je aan de slag kan ginds ?

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #27 Gepost op: 20 aug 2012, 20:35 »
Nee de meisjes gaan zeer zeker NIET mee. Hebben hier hun studie en hun vriendjes en willen gewoon niet naar Schotland. (Kan ik me natuurlijk niets bij voorstellen  :laughing7: :laughing7: :laughing7:). En dat is eigenlijk ook meteen het probleem.

Ze wonen nu dus bij mij in huis en vinden eigenlijk dat ik maar moet wachten totdat zij allebei het huis uit zijn. (Ze zijn nu 20 en 19). Ik snap dat ergens wel maar van de andere kant doet er zich NU een gelegenheid voor om naar Schotland te gaan, heb ik nu geen werk en wil ik gewoon heel graag die kant op.

Ze roepen beiden dat ze in ieder geval geen jaren meer thuis willen blijven wonen maar in hun ogen "dwing" ik ze nu om overhaast beslissingen te nemen die ze anders op hun gemakje hadden kunnen nemen. En ik zeg dus dat ik mijn eigen leven lang genoeg voor hen in de koelkast gezet heb en dat ik nu voor mezelf mag kiezen.

Natuurlijk laat ik ze niet dakloos achter. Als blijkt dat er met de woningbouwvereniging waar ik mijn huis van huur echt helemaal niets te regelen is waardoor zij op zichzelf kunnen gaan wonen, of een andere mogelijkheid zodat zij in ieder geval zelfstandig kunnen wonen, ga ik natuurlijk niet.

Ach voorlopig heb ik net bij de woningbouwvereniging geïnformeerd wat er met hen gebeurd zo gauw ik vertrek (als enige huurder van dit pand) en dat is even afwachten. Ik snap ook wel dat het moeilijk voor ze is, maar ik heb lang genoeg voor hen gezorgd en als zij morgen iets anders vinden denken ze ook niet aan hun mamma die alleen achterblijft.

In ieder geval ziet het er voor mijn WW niet slecht uit, als ik werkloos wordt in Schotland en daar blijf, tellen de gewerkte jaren in Nederland mee, als ik werkloos wordt in Schotland en ik kom terug naar Nederland tellen de gewerkte jaren in Schotland mee, dus daar kan ik mezelf in ieder geval niet mee in de vingers snijden.

Nu nog een oplossing voor de woongelegenheid van de meiden..............

Groetjes,

Sandra

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 21 aug 2012, 10:57 »
Ze wonen nu dus bij mij in huis en vinden eigenlijk dat ik maar moet wachten totdat zij allebei het huis uit zijn. (Ze zijn nu 20 en 19). (...) En ik zeg dus dat ik mijn eigen leven lang genoeg voor hen in de koelkast gezet heb en dat ik nu voor mezelf mag kiezen. (...) maar ik heb lang genoeg voor hen gezorgd

Sandra, mag ik even heel eerlijk zijn? Ik was op mijn 20ste er nog lang niet aan toe om zelfstandig te wonen! Ik kon dat pas toen ik bijna 25 was. Eerder was ik er simpelweg nog niet klaar voor. Natuurlijk is dit voor iedereen persoonlijk, maar je kunt niet zomaar je kinderen aan de kant schuiven omdat jij persé in Schotland wilt gaan wonen. Ik snap dat het moeilijk is zonder werk, maar ik weet zeker dat je over een jaar of vijf alsnog wel werk zult kunnen vinden in het land van je dromen. Emigreren is niet zomaar iets, je laat alles achter. En ook al is het niet zover van Nederland, als je kinderen problemen hebben ben je niet even binnen handbereik om ze uit de brand te helpen of een knuffel te geven. Ik ben het met je dochters eens als zij zeggen dat ze zich op deze manier gedwongen voelen uit huis te gaan, ipv dat ze uit zichzelf kunnen gaan als ze er klaar voor zijn. Op deze manier kan het hun veel persoonlijke schade aanrichten en dat blijf je je leven lang met je meedragen. Ik moet er niet aan denken dat mijn moeder tegen mij zou zeggen dat ik maar op moest hoepelen en zeggen dat ze lang genoeg voor mij heeft gezorgd, omdat zij liever wil emigreren. Al helemaal niet op die leeftijd. Bij mij was de leeftijd van 20 jaar enorm heftig. Er veranderden allerlei dingen in mijn leven, ik moest belangrijke keuzes gaan maken, ik werd volwassener, etc. Ik heb echt een lastige tijd gehad en ook die jaren daarna. Ik ben nu pas een beetje in balans, en ik wordt deze week 26 jaar.

Naar mijn mening moeten ouders voor hun kinderen zorgen tot het einde. Totdat zij er zelf klaar voor zijn om zelfstandig te worden. Bij de een is dat eerder dan de ander, maar je moet er gewoon zijn voor je kinderen. Je hebt er tenslotte zelf ooit voor gekozen.
Dat is zoals ik er tegen aankijk.

Sorry als ik nu heel bot overkom, dat is ook weer niet de bedoeling en ik ken natuurlijk je dochters niet, maar dit moest mij toch even van het hart. Ik wil alleen maar zeggen: Schotland loopt niet weg, je kinderen wel.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 21 aug 2012, 11:15 »
Ik heb ook over jouw bericht m.b.t. je dochters nagedacht en wel als moeder van nog 2 thuiswonende kinderen (20 en 22) :icon_thumleft:
Ik onderstreep Mairi's betoog helemaal. Al blijft er in jouw situatie wel een vader (?) in de buurt wonen.
Sterkte met de beslissing  :wave:

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #30 Gepost op: 21 aug 2012, 12:30 »
....geloof tenminste niet dat het allemaal gepensioneerden zijn!  :laughing8: :laughing8: :laughing8:)

Helaas niet Sandra...  :crybaby2:  !!!

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #31 Gepost op: 21 aug 2012, 12:31 »
Ze wonen nu dus bij mij in huis en vinden eigenlijk dat ik maar moet wachten totdat zij allebei het huis uit zijn. (Ze zijn nu 20 en 19).

Hoog tijd dat ze op eigen benen gaan staan  :laughing7: !!!

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #32 Gepost op: 21 aug 2012, 13:17 »
Màiri,

Je hebt helemaal gelijk echt waar. En je komt niet bot over, alleen maar bezorgd voor een paar mede-mensen. Trouwens, als ik geen reacties op mijn verhaal wil krijgen, vind ik zelf dat ik het niet hier neer moet zetten.....

Alleen zijn mijn kinderen alletwee al bezig met op zichzelf gaan wonen, (vandaar dus mijn opmerking dat ik lang genoeg voor ze gezorgd heb, dat geven ze zelf min of meer al aan hierdoor) alleen gaat het nu misschien even net wat sneller. Maar...................laat ik 1 ding voorop stellen:

Als ik ook maar even het gevoel krijg dat, nadat we er alles aan gedaan hebben om hun beiden goed achter te laten en zij zelf ook meegewerkt hebben, zij er niet aan toezijn ga ik NIET.

Natuurlijk heb ik voor mijn kinderen gekozen en heb ik de verplichting ze te verzorgen tot het eind alleen dit eind zit er voor hen al aan te komen. En ik zou het echt heel jammer vinden als ik nu deze kans laat lopen en over 1 maand gaan zij alletwee het huis uit. En die kans zit er echt wel in. En zeker de jongste dochter is heel goed in emotionele chantage en alleen maar in haar eigen straatje denken, en daar pas ik wel een beetje voor.

En zoals Andrea aangeeft............er blijft een vader in de buurt wonen en ook mijn zus en zwager wonen heel dichtbij en daar kunnen ze altijd terecht. (En Opa en Oma die zelf nog heel jong zijn als ze in Nederland zijn) Natuurlijk zullen ze me wel eens missen en ik hen maar dat gebeurd ook als ze op kamers wonen. En Schotland is qua reistijd niet eens zo veel verder dan Groningen hoor. (Misschien nog wel dichterbij als je met de trein moet en puur de reistijd rekent  :))

Zondag is toevallig mijn zoon jarig (ja die heb ik ook nog een maar woont bij zijn vader  :icon_thumleft:) dus dan komen mijn ouders, zus en zwager zo wie zo hierheen en zal hier uiteraard zeker over gesproken gaan worden.

Maar jullie hebben ook gelijk als jullie zeggen dat Schotland niet wegloopt en mijn kinderen misschien wel. Van Eagleheart heb ik begrepen dat Manpower/IBM regelmatig mensen zoekt dus misschien laat ik deze kans wel voorbij gaan en pak ik de volgende (het kwam alleen nu zo mooi uit omdat ik nu ook geen werk heb!)
Groetjes,

Sandra

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 21 aug 2012, 14:05 »
Schotland is idd niet zo ver ,maar ik zou het dagelijkse / wekelijkse  contact heel erg missen,  .Als ze zelf zouden beslissen om ergens anders te gaan wonen ,zouden we het beiden moeilijk hebben met die beslissing .We zien /horen elkaar nog dagelijks en mijn dochter woont nu klein jaartje samen .
Zoon woont nog thuis , die denkt er nog niet aan om te vertrekken .  :laughing8:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 21 aug 2012, 18:14 »
Citaat van: McHenk
Hoog tijd dat ze op eigen benen gaan staan  :laughing7: !!!

Ja maar daar hangt wel een prijskaartje aan  :evil5:. Hier nu een net afgestudeerde dochter met een tijdelijke baan ( 3 mnd) , ze wil graag op zichzelf, maar dat is financieel dus nog niet mogelijk  :crybaby2:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 21 aug 2012, 20:10 »
ik wil ook  graag zeggen, denk goed na voordat je besluit. Ik heb een beetje het idee dat je nu een beetje overhaast te werk gaat. Ik snap ook wel dat het een goede tijd zou zijn nu je werkeloos bent in NL. Maar emigreren is wel even iets heel anders dan op vakantie naar Schotland. En je meiden zijn dan misschien alwel groot, en toch al wel bezig om op zichzelf te gaan wonen, ik kan me ook wel voorstellen dat ze zich een beetje voor het blok gezet voelen. Niet alleen met het huis uit "moeten", maar zij raken ook op een bepaalde manier hun moeder kwijt. Nu hoef je ook niet eeuwig voor hun in de buurt te blijven vind ik, op een gegeven moment moeten ze inderdaad op eigen benen gaan staan. Maar voor hun zal het nu ook voelen als een stroomversnelling.
Oke, Sshotland is niet ver weg,  maar ik zou het toch niet willen vergelijken met met de trein naar Groningen, vind het qua tijd toch wel een langere reis, de trein naar Groningen gaat toch wat vaker en kost een stukje minder.

wij hebben een jaar of tien geleden ook zitten denken aan emigreren naar Zweden, een ander favoriet vakantieland van ons, maar na uitvoerige speurtochten en infromatiewinning op internet hebben wij besloten dat Zweden leuk was als vakantieland, maar toch niet om te wonen.

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #36 Gepost op: 21 aug 2012, 23:15 »
Ik ga ook goed nadenken voordat ik daadwerkelijk beslis om het vliegtuig te pakken.

Net weer een heel gesprek met de meiden gehad en het bleek dat die zich (onbedoeld door mij) vandaag alletwee heel druk gemaakt hadden. Logisch natuurlijk, misschien had ik achteraf gezien beter mijn verhaal voor me kunnen houden voordat ik alles wist wat ik moet weten. Maar ja, ik ben ook maar eens mens en was zo vol van mijn verhaal........... :hello2: :hello2: :hello2: Blijkt nu dat ze financieel gewoon niet zelfstandig kunnen wonen dus of de woningbouwvereniging moet iets voor ons kunnen doen of mijn ouders/zus/zwager moeten nog een optie hebben en anders gaat het niet door.

Ik vind het dus echt heel vervelend voor ze dat ze zich zo druk gemaakt hebben vandaag en heb ze nogmaals op het hart gedrukt dat ik echt NIET wegga, voordat ik zeker weet dat alles helemaal goed geregeld is. En niet alleen met hen maar ook voor mezelf. Ik moet voor mezelf bijv. ook nog uitzoeken of ik echt alle schepen me achter wil verbranden of dat ik toch een mogelijkheid voor terugkomst naar Nederland open wil houden. Dat is dan niet zozeer vanwege woonruimte maar bijv. wel voor de inboedel. Alles meenemen kan niet (ik kan geen inboedel voor een heel huis in een appartement "proppen") maar wil ik alles verkopen, of een gedeelte meenemen en een gedeelte verkopen of opslaan of alles opslaan.............dat zijn dingen waar ik voor mezelf ook over na moet denken.

Ik geloof dat ik de meiden nu wel gerust heb kunnen stellen (dat hoop ik in ieder geval) en morgen ga ik langs de woningbouwvereniging. Kijken of dit huis onderverhuurd mag worden, of zij iets kunnen doen aan woonruimte voor de meiden als ik hier wegga en hoe het zit met mijn inschrijving in het geval ik weg ga. Als dat allemaal niets wordt (waar ik voorzichtigheidshalve wel vanuit ga), KAN ik gewoon niet naar Schotland vertrekken tenzij mijn ouders of zus/zwager zondag nog een optie hebben waar we niet aan gedacht hebben..........

En ik kan me voorstellen dat mensen hier denken dat ik overhaast te werk ga, dat zou ik denk ik zelf ook denken als ik mijn berichten zou lezen maar ik denk echt wel goed na hoor. En ik heb uit de informatie die ik op internet gevonden heb EN van Eagleheart begrepen dat IBM regelmatig mensen zoekt en Schotland zelf loopt ook niet weg dus ooit (maar voor 90% zeker niet nu) komt het er van!  :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft:

En Eagleheart gaf ook al aan dat als er nu geen vacatures zouden zijn ik op een wachtlijst voor toekomstige vacatures geplaatst zou worden, nou daar kan ik neem ik aan ook om vragen. En dan bellen ze maar als er weer een vacature is en kijk ik dan of het beter past............
Groetjes,

Sandra

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 22 aug 2012, 09:18 »
Poeh Sandra dat is niet niets allemaal. Ik heb het een paar dagen laten bezinken  en wil toch even reageren. Hoewel mijn situatie anders was ben ik ook enigszins 'gedwongen' om op mijn 16e! uit huis te gaan. Mijn moeder was er niet voor mij, met mijn vader had ik geen contact. Ik had een enorm stel lieve mensen om mij heen die mij goed begeleid en geholpen hebben en ik ben er absoluut niet minder van geworden.  19 en 20 vind ik zelf niet te jong om al zelfstandig te gaan wonen. Mijn oudste was ook 18 toen ze ruim 200 km verderop ging studeren. We hebben nog steeds intensief contact via pc/mobiel en dat is erg leuk. Tuurlijk is het heel vervelend als er iets (ergs) is dat je er niet zo snel bij kan zijn etc. Heb ik echt wel meegemaakt hoor. Als de situatie anders is, en er is een mogelijkheid dat de kinderen lekker lang bij je kunnen wonen en rustig kunnen wennen aan het idee is dat natuurlijk het mooist. Maar als het voor jou voelt dat dit is wat je wilt, er is een goede oplossing door hulp van anderen, ga er dan voor.
Vooral omdat je zegt dat jouw kinderen toch plannen hadden om binnenkort te vertrekken. Ik vind het niet egoïstisch als je voor jezelf kiest, want je denkt goed om je kinderen en zoekt goede oplossingen en zoals je zelf zegt, als ze er niet zijn, dan ga je niet.
Ik heb zelf ook met de gedachten gespeeld om naar Schotland te emigreren, maar bij veel uitzoeken en lezen, vond ik het zelf toch heel wat om hier alles achter te laten (familie, vrienden, huis). Deze banen worden zeker vaker aangeboden, dus je hebt de tijd om alles goed te overzien en te bedenken wat alle consequenties zijn. Succes met deze (best wel pittige) beslissing.

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #38 Gepost op: 22 aug 2012, 10:32 »
Lees met veel intresse en verbijstering jouw emigratieplannen. Het lijkt wel of je wil vluchten uit een situatie en dat je kinderen maar flexibel genoeg moeten zijn om dit te aanvaarden. Alleen de opmerking "En zeker de jongste dochter is heel goed in emotionele chantage en alleen maar in haar eigen straatje denken, en daar pas ik wel een beetje voor." komt bij mij wel erg hard over...
Bedenk wel dat je kinderen al een vreselijke tijd hebben moeten doormaken bij jullie scheiding. Ze zijn als broer en zussen al uit elkaar gerukt en hebben hun vader niet meer bij de hand. Nu wordt ook nog hun moeder van hun afgenomen. Zij zullen denken 'wat hebben WIJ fout gedaan en is het onze schuld.' Houden ze nog wel van ons, zijn we wel gewenst, etc, etc, etc,
Dat je jongste een beetje ,laat ik noemen, opstandig is kan ik me voorstellen. Het is ook niet niks waar ze mee geconfronteerd wordt.

Emigreren is mooi en is je van harte gegund, maar ga a.u.b. goed voorbereid op weg en ik zou wachten tot de meiden (EN JE ZOON) op een leeftijd zijn zodat ze zich zelfstandig (of met een partner) kunnen redden.

Success...Erwin

Offline Bram

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 22 aug 2012, 13:29 »
Nogal ehm ... pittige reacties hier, Sandra. Wat denk je, zou dat (ook) kunnen komen door de voortvarendheid waarmee je te werk gaat? Je eerste bericht is minder dan een week geleden en sommige dingen lijken al bijna besloten te zijn, terwijl je -denk ik- in jouw beleving alleen nog maar aan het oriënteren bent. Misschien mede een gevolg van dat je nu misschien onbedoeld veel tijd hebt en veel informatie kunt vergaren.
Hoe dan ook, oriënteren kan nooit kwaad. Maar -als ik het zeggen mag- dan af en toe de bevindingen gedoseerd met betrokkenen delen en daarna de toekomstplannen eventueel wat bijsturen of even laten rusten.

Je hebt in ieder geval een mooi doel om na te streven. Succes!

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #40 Gepost op: 22 aug 2012, 14:28 »
Ja maar daar hangt wel een prijskaartje aan  :evil5:. Hier nu een net afgestudeerde dochter met een tijdelijke baan ( 3 mnd) , ze wil graag op zichzelf, maar dat is financieel dus nog niet mogelijk  :crybaby2:

Da's inderdaad waar en waarschijnlijk is dat prijskaartje groter in verhouding tot inkomen dan een jaar of 20 geleden, toen ik op kamers ging. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe je wilt gaan wonen en waarmee je genoegen wilt nemen. Mijn indruk is dat jongeren steeds minder met minder bereid zijn te doen. Ik woonde bijvoorbeeld tijdens mijn MBO opleiding al in een studentenhuis (IBB, Utrecht), vanaf een jaar of 18: kamertje van 12 vierkante meter en een keuken en twee badkamers die door minstens 12 personen werden gedeeld. Daarna een gehuurde zolderkamer terwijl ik in militaire dienst zat en daarna van tijdelijke baantjes via uitzendbureaus leefde. Toen een vaste baan in de detailhandel; in die tijd deelde ik een woonboot 3 anderen. Zijn dat soort dingen niet meer te doen voor jongeren tegenwoordig?

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #41 Gepost op: 22 aug 2012, 16:55 »
Nogal ehm ... pittige reacties hier, Sandra. Wat denk je, zou dat (ook) kunnen komen door de voortvarendheid waarmee je te werk gaat?

Dat weet ik nu wel zeker Bram, en inderdaad ben ik, in mijn beleving, me alleen nog maar aan het oriënteren maar denken de meiden en mijn omgeving dus dat mijn vliegtuig al geboekt is bij wijze van.

Ik heb ondertussen definitief besloten NIET te gaan, in ieder geval nu nog niet. Het is natuurlijk heel anders of je als kind zelf beslist om het huis uit te gaan of dat je MOET omdat je moeder weggaat. En..........ze studeren allebei nog en hebben inderdaad hun moeder nog wel harder nodig dan ik zelf nu denk. Bovendien redden ze het financieel niet om nu al op zichzelf te gaan (wist ik dus niet) en dat zou dan weer ten koste gaan van hun studie en dat is toch wat ook ik heel belangrijk vind, dat ze die goed af kunnen ronden.

En misschien komt het heel hard over wat ik over mijn jongste dochter zeg (nl. dat ze heel goed in emotionele chantage is en alleen maar in haar eigen straatje denkt) maar zo is ze wel. En de scheiding is al bijna 15 jaar geleden dus die hebben ze allebei ondertussen wel verwerkt maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik nu niet meer voor ze hoef te zorgen en geen verantwoordelijkheid meer voor ze heb. Maar goed............ de kogel is door de kerk en zolang ze nog thuis wonen, blijf ik in Nederland.

Ik ben in ieder geval wel een hoop wijzer geworden en ben lekker een paar dagen van de straat geweest  :). En alles wat ik nu uitgevonden en ontdekt heb, kan ik over een jaar of 2 als de kinderen klaar zijn met hun studie, weer gebruiken.

Ik wil iedereen hier echt heel erg bedanken voor hun input en het meedenken, het heeft me wel soms wel even een spiegel voorgehouden en dat is wel eens goed. En zoals er al vaker gezegd is hier..............Schotland loopt niet weg en deze banen worden wel vaker aangeboden dus mijn tijd komt nog wel (als de meiden goed onder dak zijn  :icon_thumleft:)

Groetjes,

Sandra

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #42 Gepost op: 22 aug 2012, 17:52 »
Zijn dat soort dingen niet meer te doen voor jongeren tegenwoordig?

Daar lijkt het wel op McHenk. Ik denk dat ze nog steeds denken dat de bomen tot in de hemel groeien en dat ze gewoon niet of heel sporadisch met minder genoegen nemen.
Groetjes,

Sandra

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #43 Gepost op: 22 aug 2012, 18:03 »
Ik ben ook begonnen op een kamertje van 3 bij 4.
Daarna  een benedenwoninkje en toen ik 34 was een huisje met twee verdiepingen.  Tegenwoordig willen ze bijna allemaal meteen een koophuis met een tuin. ( en een auto, of zelfs twee, en verre reizne, en alle gadgets die er maar zijn.)

Ik moet wel zeggen dat er volgens mij vroeger ook wel meer aanbod aan betaalbare huurwoningen was, ik zie bij een paar jongere en toch niet zo veeleisende collega's dat zij daar wel tegenaan lopen.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #44 Gepost op: 22 aug 2012, 20:30 »
dus je hebt een besluit gemomen zie ik, dapper ook weer , want je zet toch wel ven een droom in de ijskast. Maar in de ijskastwil niet zeggen dat ie daar nooit uit kan :laughing7:

Miischien is hetslim om ook eens een keer naar Schotland te gaan in een ander seizoen als de zomer, met slechter weer, eens kijken wat voor beeld je dan krijgt, zal geheid weer anders zijn.

Wij dromen ook nog wel eens van verhuizen naar Schotland hoor, dat doe er wel meer hier op het forum, maar voorlopig blijft het nog even bij dromen. Je moet inderdaad maar werk zien te krijgen daar ( nou heeft mijn man zijn bedrijf daar een vestiging, dus dat biedt dan wel perspektieven), het gaat met kopen van huizen al heel anders, en nou hebben wij niet zo'n hele hechte band met de familie, met mijn ouders sowieso al niet, met mijn schoonouders dan meer, en mijn enige zus is vroeger ook naar Noorwegen geweest voor anderhalf jaar, dus die weet ook wat het is, met zwager en schoonzus en de nichtjes ook niet echt heel hecht, dus dat is voor ons niet een struikelblok bij een eventuele emigratie. Het is gewoon toch een hele stap.

Maar ik heb bij mijn favorieten op de pc wel een paar makellaarssites, dus ik droom ook wel eens lekker weg bij mooie huisjes, zag er laatst eentje aan het strand bij Clashnessie ( da's in de buurt van the old man of Storr

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #45 Gepost op: 22 aug 2012, 20:45 »
Zijn dat soort dingen niet meer te doen voor jongeren tegenwoordig?

Als je geen vast inkomen hebt, houdt alles op................

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #46 Gepost op: 22 aug 2012, 20:47 »
 Tegenwoordig willen ze bijna allemaal meteen een koophuis met een tuin. ( en een auto, of zelfs twee, en verre reizne, en alle gadgets die er maar zijn.)

Dat geldt misschien voor Nederland, maar zeker niet voor Schotland ( voor zover ik het kan beoordelen) ................

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #47 Gepost op: 22 aug 2012, 20:50 »
Als je geen vast inkomen hebt, houdt alles op................

dat is sowieso een waarheid als een koe Andrea, je moet wel geld hebben natuurlijk.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #48 Gepost op: 22 aug 2012, 21:40 »
Nou Sandra, je bent in ieder geval een hoop wijzer geworden en "iedereen" weet nu dat je deze plannen hebt  :tongue3:

Maar ik geloof niet dat ik ergens gelezen heb waarom je nu precies naar Schotland wilt, wat trekt je aan, want ja een paar keer op vakantie geeft wel een beetje een gekleurd beeld. In mijn geval heb ik "ja" gezegd op de emigratie na 1 orienterings weekend in maart, maar de baan ( dus brood ) was er in ons geval al.

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #49 Gepost op: 22 aug 2012, 22:29 »
Maar in de ijskastwil niet zeggen dat ie daar nooit uit kan :laughing7:

Dat klopt Skye en ik zelf denk nu dat die droom er inderdaad nog wel eens uitkomt maar dan inderdaad als het allemaal wat beter past.

Miischien is hetslim om ook eens een keer naar Schotland te gaan in een ander seizoen als de zomer, met slechter weer, eens kijken wat voor beeld je dan krijgt, zal geheid weer anders zijn.

Goede tip  :icon_thumleft: die ik inderdaad ook al van mijn moeder gekregen heb. Regen heb ik wel gehad in Schotland en dat vind ik niet erg want voor zover ik het meegemaakt heb, regent het daar niet gauw een hele dag of dagen achter elkaar (maar daar kan ik me dus ook nog in vergissen). Maar in de winter ben ik er nog nooit geweest en 't kan daar nog weleens heeeeeeel koud zijn heb ik gehoord en ik ben voorlopig toch wel afhankelijk van het openbaar vervoer dus dat is inderdaad ook iets wat ik moet ervaren.

Maar ik geloof niet dat ik ergens gelezen heb waarom je nu precies naar Schotland wilt, wat trekt je aan, want ja een paar keer op vakantie geeft wel een beetje een gekleurd beeld.

Dat heb ik ook nergens neergezet dus klopt dat je dat niet gelezen hebt. En eigenlijk vind ik dat ook heel moeilijk onder woorden te brengen, het is meer een gevoel. In ieder geval vanwege de mooie natuur, de rust, de uitgestrektheid en het avontuur eens iets anders te beleven. En dan is het klimaat voor mij heel gunstig want ik kan een avontuur als dit ook in bijv. Spanje beleven maar daar is het veel te warm voor mij.

En misschien romantiseer ik het allemaal wel te veel maar zoals hier al eens vaker gezegd is...........ik heb liever spijt van iets dat ik geprobeerd heb en dat het toch niet geweest is, dan dat ik spijt heb van iets dat ik nooit gedaan heb. Maar het moet natuurlijk wel alleen bij spijt blijven en geen grote brokken zijn (zoals bijv. een afgebroken studie van (één van) mijn kinderen).

Voorlopig wordt het dus toch gewoon druk gaan solliciteren in Nederland en hopelijk gauw werk vinden. Ondertussen kan ik dan lekker sparen voor eens een (korte) vakantie daar (in verschillende seizoenen!) en wat geld apart zetten voor als ik ooit weg wil gaan. Want je kan daar wel werk hebben en een gemeubileerde flat huren maar je zal misschien toch je inboedel op willen slaan of een gedeelte mee willen nemen en dat kost allemaal geld. (Helaas :laughing7: :laughing7:)
Groetjes,

Sandra