Auteur Topic: 7 a 8 dagen op de motor  (gelezen 15673 keer)

Najari

• Gast
7 a 8 dagen op de motor
« Gepost op: 14 aug 2012, 21:26 »
Goedenavond,

Ik wil volgend jaar eind juni begin juli met de motor 7 a 8 dagen door schotland trekken.
Nu is mijn vraag wat is dan een mooie route om te doen en heeft iemand eventueel mooie routes op zijn Garmin staan?

Is het ook verstandig om dan alvast B&B vooruit te boeken?

Groetjes Najari

Danny

• Gast
Re:7 a 8 dagen op de motor
« Reactie #1 Gepost op: 24 aug 2012, 08:39 »
Als je alleen gaat (1 of 2 motors) zou ik niet vooruit boeken maar gewoon vanaf 15.00 een B&B opzoeken dit lukt in 98% v/d gevallen altijd  :laughing7:en dat geeft je meer ruimte en vrijheid om je rit aan te passen als je dat wilt of daar door het weer toe wordt gedwongen :laughing7:
Maak voor je zelf uit welke plekken je wilt zien of dingen die je wil doen (bv: van je faforiete Whisky de distileerderij bezoeken :drinky) Ik zelf zou zeker naar Applecross gaan om de 18 km lange bergpas te rijden :drunken_smilie: :o
Ook de Schotse borders zijn fraai om doorheen te touren :hello2:
En dan met Google maps een route uitstippelen en met streetview ook al bekijken.
Mijn 1e rit vanaf Newcastle is meestal de A1 rond de stad nemen richting noord dan de A69 richting carlile op dan de 3e afslag nemen linsaf en dan de oude milatary road langs de muur van Hadrianus (ff uit het hoofd volgens mij de B3618) deze volgen tot je na een brug een rotonde krijgt daar rechtdoor richting Bellingham en dan vlak voor Bellingham linksaf richting Kielder door het bos en vanaf Kielder richting New Castleton in dat dorp ligt een pleintje daar ga je rechtsaf over een fraai singletrack weggetle van ongeveer 20 km naar Langholm waar je achter het stadhuis tegenover het Eskdale hotel een zaakje hebt zitten (pelossi`s) waar je heerlijk kunt lunchen en ijs kunt eten dit alles rijd je vanaf Newcastle in ongeveer 2 en een 1/2 uur.
Vanaf daar kun je via 2 routes richting Endinburgh de A7 of binnendoor de B702 geloof ik die ook nog eens langs een Tibetaans Klooster gaat.
Of je gaat vandaar via Lockerbie de A75 of A78 langs de westkust naar de pont naar het eiland Arran en vandaar verder de hooglanden in. :drunken_smilie: :bagpipe
Je hebt in ieder geval nog genoeg tijd om een mooie route uit te zoeken.
Danny  :wave: :bagpipe   

Danny

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 24 aug 2012, 11:26 »
Sorry de Milatary road langs de muur is de B6318 :evil5: :icon_salut:
Danny  :wave: :bagpipe

Kokkie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 11 sep 2012, 13:39 »
Applecross( http://www.youtube.com/watch?v=c-YhP9gbOy4 )is inderdaad een " must"
evenals de Glencoe (Massacre of Glencoe 1692,zoek eens op internet. Luguber verhaal)!
http://www.buitensport-schotland.nl/culthist/massacre_glencoe.php

Isle of Skye en inderdaad Arran.
Hollow Mountain http://www.visitcruachan.co.uk/
Dit wordt ook wel "little Scotland" genoemd aangezien op dit eiland alle verschillende soorten landschap die in Scotland te vinden zijn,hier voorkomen.
Road the the Isles,van Fort William naar Maillag (ferry naar Skye).

Najari

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 14 sep 2012, 17:16 »
Sorry voor de late reactie maar de pc was overleden  :icon_scratch:.

Heel erg bedankt voor de reacties.
Ik ben inderdaad al druk via google druk bezig om een route uit te stipplen en daar gaan zeker jullie tips in worden verwerkt :aye.

Mochten jullie nog meer tips hebben hoor ik dat graag natuurlijk :piper3

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #5 Gepost op: 14 sep 2012, 17:22 »
hoi,

Mocht je een B&B MET goed onderkomen voor je motor zoeken in Fort William, dan hebben wij misschien nog wel een kamer over.

succes met het uitzoeken van de "mooiste" route.

Conny & Rene
www.ardblair.nl

Najari

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 15 sep 2012, 20:56 »
Hey Conny en Rene,

Erg bedankt voor het aanbod ik ga zeker kijken of het lukt.
Goed onderkomen voor de motoren is altijd wel belangrijk :icon_thumleft:.
En wij houden ook wel van een drankje :drinky.

Wat is jullie adres?

Andrea

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 16 sep 2012, 14:30 »
Applecross is inderdaad een " must"

Deze zomer de pas weer met auto gereden, maar nu met heel veel bewolking. Al snel hadden we maar zo'n 30 m zicht, het was gewoon eng op die single track road. Dus ik zou de "must" toch wel van het weer laten afhangen .

Lenie

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 16 sep 2012, 22:19 »
ja dat lijkt me ook niet fijn

Kokkie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 17 sep 2012, 09:10 »
Deze zomer de pas weer met auto gereden, maar nu met heel veel bewolking. Al snel hadden we maar zo'n 30 m zicht, het was gewoon eng op die single track road. Dus ik zou de "must" toch wel van het weer laten afhangen .

Echte motorrijders houden van uitdagingen,anders waren ze nooit op een motor gaan zitten!!!!
Autorijden is een manier van voorbewegen,
motorrijden " a way of live"!
 ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Andrea

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 17 sep 2012, 09:46 »
Echte motorrijders houden van uitdagingen

Ik hoop wel dat je er dan wel rekening mee houdt dat je niet alleen op die single track road ( in de mist) bent.
Wij zijn ons een hoedje geschrokken van een  motorrijder die dus wel dacht hij  heeeeelemaal alleen was die dag  :nono:

Kokkie

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 17 sep 2012, 10:37 »
Ik hoop wel dat je er dan wel rekening mee houdt dat je niet alleen op die single track road ( in de mist) bent.
Wij zijn ons een hoedje geschrokken van een  motorrijder die dus wel dacht hij  heeeeelemaal alleen was die dag  :nono:

Inderdaad,dit soort idioten rijden er rond,ook in Nederland!!!!!
Daar erger ik mijzelf ook altijd kapot aan!!!!!
Dit soort figuren zorgen ervoor dat veel vooroordelen over motorrijders blijven bestaan!
Ikzelf ban 61 jaar en op mijn motor " voor de duvel nog niet bang",maar mezelf wel altijd rea;iserend dat ik maar een paar vierkante centimeter contact heb met het wegdek en dat automobilisten totaal geen idee hebben wat motorijden inhoudt!

Najari

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 17 sep 2012, 17:22 »
Slimme motorrijder als ie dacht dat ie alleen was haha.
Ik denk dat hij ook wel was geschrokken voor je het weet kus je het asfalt op een vervelende wijze :D.

Heel erg bedankt voor de tip, ik vind het al klote als ik met de auto geen weinig zicht zeker met de motor.
Nou ben ik wel een redelijke vlotte rijder maar het uitzicht wil ik ook wel een beetje zien.

Andrea

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 17 sep 2012, 21:22 »
dat automobilisten totaal geen idee hebben wat motorijden inhoudt!

En laat ik dat nu van sommige motorrijders denken ( geen idee wat autorijden inhoudt)  :laughing7:
Maar laten we hopen dat het de uitzonderingen zijn  :icon_thumleft:

Kokkie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 17 sep 2012, 23:00 »
En laat ik dat nu van sommige motorrijders denken ( geen idee wat autorijden inhoudt)  :laughing7:
Maar laten we hopen dat het de uitzonderingen zijn  :icon_thumleft:

Dit dus precies wat ik bedoel!
Vooroordelen!

(Bijna) elke motorrijder heeft ook rijbewijs B.
Dus wij weten verdomd goed wat autorijden is en houden dan ook rekening met motorrijders,omdat wij weten wat het is!!!!!!
hoogtijd dat er in de rijopleiding voor B meer aandacht wordt besteedt aan motorrijders.
Dit is een totaal andere manier van weggebruik!!!!!!!!!
Maar we geraken " off topic"

Andrea

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 18 sep 2012, 14:01 »
Mmmmmm , vindt het eigenlijk wel interessant.

Jij beticht mij van vooroordelen: ik heb het over SOMMIGE motorrijders en "hopen dat het uitzonderingen zijn", terwijl jij generaliseert "dat automobilisten totaal geen idee hebben wat motorijden inhoudt!"

PS  En al die uitroeptekens maken het er ook niet leuker op  :nooo

Najari

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 18 sep 2012, 19:10 »
Ik rij voor mijn werk erg veel met de motor en auto en mijn ervaring is dat de gemiddelde Nederlander een koekwaus :bonk is op de weg.
Motor of auto bestuurder.
Als ik in Duitsland ben heb ik altijd een veiliger gevoel op de weg.
Daar snappen ze het wel over het algemeen :hello2:

Kokkie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 19 sep 2012, 09:15 »
Mmmmmm , vindt het eigenlijk wel interessant.

Jij beticht mij van vooroordelen: ik heb het over SOMMIGE motorrijders en "hopen dat het uitzonderingen zijn", terwijl jij generaliseert "dat automobilisten totaal geen idee hebben wat motorijden inhoudt!"

PS  En al die uitroeptekens maken het er ook niet leuker op  :nooo

Sorry Andrea die uitroep tekens zijn niet verkeerd bedoeld,maar wat ik eigenlijk wil zeggen is:
Motorrijders hebben allemaal ervaring met autorijden en andersom is het maar zeer weinig.
Automobilisten hebben echt geen idee dat de manier van motorrijden totaal afwijkt van autorijden.
Bijv.
Pijlen op de weg,zebrapaden,putdeksels,zand,grind,olie enz.
Dit zijn voor motorrijders zaken die van levensbelang zijn om hier rekening me te houden. Automobilisten hoeven hier niet ( of niet zoveel) rekening me te houden.
En wat ik al eerder zei.
Contact met het wegdek.
Motor slechts enkele vierkante centimeters!!!!!!!!!

Sonnie

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 19 sep 2012, 14:30 »
Ehm.. ik heb motorrijles gehad van een instructeur die geen rijbewijs B had en eerlijk toegaf geen idee te hebben hoe het is om auto te rijden. Dus ook hier: er zijn altijd uitzonderingen  :aye ;)

Maar het is waar: de meeste motorrijders hebben het voordeel zich ook goed in de plek van de autobestuurder te kunnen verplaatsen. Maakt niet dat iedere motorrijder dat ook daadwerkelijk dóet natuurlijk. Overal heb je 'gekken' tussen zitten, zowel bij motorrijders als bij automobilisten. Alleen is die laatste groep gewoon veel groter, dus (helaas) het aantal 'gekken' ook  ;)