Als je alleen gaat (1 of 2 motors) zou ik niet vooruit boeken maar gewoon vanaf 15.00 een B&B opzoeken dit lukt in 98% v/d gevallen altijd :laughing7:en dat geeft je meer ruimte en vrijheid om je rit aan te passen als je dat wilt of daar door het weer toe wordt gedwongen

Maak voor je zelf uit welke plekken je wilt zien of dingen die je wil doen (bv: van je faforiete Whisky de distileerderij bezoeken

) Ik zelf zou zeker naar Applecross gaan om de 18 km lange bergpas te rijden

Ook de Schotse borders zijn fraai om doorheen te touren

En dan met Google maps een route uitstippelen en met streetview ook al bekijken.
Mijn 1e rit vanaf Newcastle is meestal de A1 rond de stad nemen richting noord dan de A69 richting carlile op dan de 3e afslag nemen linsaf en dan de oude milatary road langs de muur van Hadrianus (ff uit het hoofd volgens mij de B3618) deze volgen tot je na een brug een rotonde krijgt daar rechtdoor richting Bellingham en dan vlak voor Bellingham linksaf richting Kielder door het bos en vanaf Kielder richting New Castleton in dat dorp ligt een pleintje daar ga je rechtsaf over een fraai singletrack weggetle van ongeveer 20 km naar Langholm waar je achter het stadhuis tegenover het Eskdale hotel een zaakje hebt zitten (pelossi`s) waar je heerlijk kunt lunchen en ijs kunt eten dit alles rijd je vanaf Newcastle in ongeveer 2 en een 1/2 uur.
Vanaf daar kun je via 2 routes richting Endinburgh de A7 of binnendoor de B702 geloof ik die ook nog eens langs een Tibetaans Klooster gaat.
Of je gaat vandaar via Lockerbie de A75 of A78 langs de westkust naar de pont naar het eiland Arran en vandaar verder de hooglanden in.

Je hebt in ieder geval nog genoeg tijd om een mooie route uit te zoeken.
Danny