Auteur Topic: Reisverslag van mijn vakantie in Schotland  (gelezen 13866 keer)

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
Reisverslag van mijn vakantie in Schotland
« Gepost op: 13 aug 2012, 19:49 »
Hallo allemaal,

Zo het heeft weer heel wat uurtjes werk gekost maar uiteindelijk is hij dan toch af...............mijn reisverslag van mijn laatste reis naar Schotland, afgelopen juni 2012.

Zoals al eerder vermeld ben ik via Fox reizen aan deze reis gekomen. Fox doet alleen de boekingen voor deze reis, de organisatie ligt helemaal in handen van een bedrijf genaamd outdoor-camper en hier is het verslag van deze magnifieke vakantie te lezen.

P.S. Wees gewaarschuwd.......................het is een heel verhaal geworden  :laughing7: :laughing7: :laughing7:
Groetjes,

Sandra

Offline lesja

• Schotland fan
Re:Reisverslag van mijn vakantie in Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 13 aug 2012, 21:35 »
Sandra wat een ongelooflijk mooie en onvergetelijke vakantie heb jij gehad zeg. Heb wel een vraag, moesten jullie nu zelf die tentjes weer kopen??
maar ik heb genoten van de foto's en je verslag.

Offline Ingrid

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 14 aug 2012, 10:08 »
Leuk verslag Sandra, wat een belevenissen heb je mee gemaakt, erg leuk.
Groetjes Ingrid

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #3 Gepost op: 14 aug 2012, 13:32 »
Ik geniet er ook iedere keer weer van als ik de foto's weer zie of er mee bezig ben zoals met het maken van dit reisverslag.

Lesja,

Nee die tentjes hebben wij niet zelf hoeven te betalen, dat zijn allemaal kosten voor Outdoorcamper geweest, het bedrijf dat deze reis geregeld heeft. Geloof ook zeker niet dat ze deze reis winst hebben kunnen maken, denk dat ze er flink verlies op geleden hebben. Maar ja...........dat is niet mijn probleem hoewel ik het natuurlijk wel vervelend voor ze vind.........wij hebben in ieder geval inderdaad een onvergetelijke vakantie gehad.
Groetjes,

Sandra

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 14 aug 2012, 13:42 »
Ik geniet er ook iedere keer weer van als ik de foto's weer zie of er mee bezig ben zoals met het maken van dit reisverslag.

Lesja,

Nee die tentjes hebben wij niet zelf hoeven te betalen, dat zijn allemaal kosten voor Outdoorcamper geweest, het bedrijf dat deze reis geregeld heeft. Geloof ook zeker niet dat ze deze reis winst hebben kunnen maken, denk dat ze er flink verlies op geleden hebben. Maar ja...........dat is niet mijn probleem hoewel ik het natuurlijk wel vervelend voor ze vind.........wij hebben in ieder geval inderdaad een onvergetelijke vakantie gehad.

ja dat je genoten hebt dat spat van het verslag af.

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 14 aug 2012, 18:17 »
Avontuurlijke vakantie Sandra , dat je dat gehaald hebt naar boven én beneden van de Ben Nevis  :icon_thumleft:

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #6 Gepost op: 14 aug 2012, 18:45 »
Ja daar ben ik zelf ook nog steeds heel trots op. Hoewel je wel naar beneden MOET als je eenmaal boven bent  :laughing7: :laughing7: :laughing7:

De tocht naar beneden heeft ook heel wat moeite gekost hoor, in ieder geval zweet en op een bepaald moment zelfs tranen want ik zat er echt even doorheen toen. Had ook wel een beetje te maken met één van de gidsen die bij ons was maar gelukkig heeft onze reisleider me er uiteindelijk doorgesleept met peptalk en de nodige handjes tot steun als we een groot rotsblok hadden waar ik afmoest...........
Groetjes,

Sandra

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 14 aug 2012, 20:03 »
Ik ben nog niet op de Ben Nevis geweest ,dacht dat je ergens vanaf een bepaald punt een kabellift kon nemen  .

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #8 Gepost op: 14 aug 2012, 20:46 »
Ik ben nog niet op de Ben Nevis geweest ,dacht dat je ergens vanaf een bepaald punt een kabellift kon nemen  .

Nou die heb ik dan niet gezien. Nu je het zegt heb ik er trouwens wel iets van gehoord ooit............ga eens even googlen.
Groetjes,

Sandra

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #9 Gepost op: 14 aug 2012, 20:52 »
En dit vond ik op ons eigen forum  :laughing7: :laughing7: :laughing7: :laughing7:

Gentle people...
De kabelbaan ligt een eindje van The Ben af... de mensen die denken dat ze bovenop de Ben Nevis zijn geweest moet ik jammer genoeg teleurstellen..wrong mountain...het gaat hier om " Adnach Mor" 4006 voet hoog..vanaf de top  kan je The Ben wel zien liggen.

En nog een stukje van internet:

Een nog makkelijkere tocht is de 15 minuten durende kabelbaantocht naar de top van Aonach Mòr (1219 m), de berg naast Ben Nevis. De kabelbaan werkt als het weer het toelaat en neem iets warms mee voor onderweg, ook al is het lekker warm als je beneden vertrek.

De kabelbaan is dus NIET voor de Ben Nevis...............
Groetjes,

Sandra

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 15 aug 2012, 20:56 »
Leuk verhaal, al kan ik me ook wel voorstellen dat er wat mensen hebben afgehaakt met al dat geimproviseer. :icon_scratch:

Wij waren jullie bijna tegengekomen: de camping in Oban waar jullie 11 juni aankwamen hebben wij op 10 juni verlaten !
Ik was anders wel even een praatje komen maken  :icon_thumleft:

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #11 Gepost op: 15 aug 2012, 21:06 »
O dat zou toevallig en gezellig geweest zijn Andrea.
Groetjes,

Sandra

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 15 aug 2012, 23:09 »
Jeetje wat een avontuur joh! En wat een gave bus! Erg jammer dat hij het niet zo goed meer deed...
Leuk verslag, leuk geschreven en mooie foto's!  :icon_thumleft:
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #13 Gepost op: 16 aug 2012, 09:29 »
Dank je wel Sonnie, ben er zelf ook best trots op!
Groetjes,

Sandra

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 16 aug 2012, 10:53 »
 :schface Wat een leuk reisverslag, Sandra.
En die bus! Helemaal toppie!
En wat een uitdaging, om met zoveel mensen op sjouw te gaan,terwijl je elkaar niet goed kent. ( je zit toch behoorlijk op elkaar geprakt.
En dat kokkerellen op die gasjes,zo hup langs de kant, of op een muurtje,ja,dat is avontuur! :tongue3:( heb ik ook gedaan)
Jullie hadden een goeie groep, veel nemen en geven.
Leuke foto's ook.
Ik heb genoten.
Ilonka

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #15 Gepost op: 16 aug 2012, 11:41 »
We hadden inderdaad een hele leuke groep die onderling ook heel goed klikte. En vlak onze reisleider en chauffeur niet uit..........zij hebben er echt alles aan gedaan om ons een geweldige vakantie te bezorgen (is natuurlijk wel hun werk maar Paul zat soms midden in de nacht nog te werken  :icon_thumleft:)

Ik voor mezelf denk dat de minst leuke mensen ook afgevallen zijn. Hoewel ik het me wel voor kan stellen (we hadden natuurlijk wel heel veel pech) heb ik er zelf geen moment aan gedacht maar ik denk dat het voor sommige mensen toch primitiever was dan verwacht en dat kan ook wel eens meegespeeld hebben.

Ik houd er wel van maar het moet wel echt "je ding" zijn, anders houd je dat niet vol. Mijn volgende reis met de outdoorcamper staat al weer gepland.............Ijsland zomer 2013!!! (Of mag ik dat niet vertellen op een schotlandforum  :laughing8: :laughing8: :laughing8:)
Groetjes,

Sandra

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 16 aug 2012, 18:06 »
Sandra, ik heb eens even de website van outdoorcamper in combinatie met jouw verslag gelezen en ik vraag me af of dit misschien de eerste Schotland reis was van deze club. Er zijn een aantal dingen die ik onbegrijpelijk vind.

Een chauffeur die eigenlijk de combinatie bus + trailer niet mag rijden, de rit langs Loch Lomond ( de erg smalle gedeeltes tussen Tarbert en Ardlui, die wij met auto en caravan al proberen te vermijden) met deze onnoemelijke lange combinatie. Alsmede de single track road naar de camping in Glenbrittle op Skye.
En dan het beklimmen van de Ben Nevis met ongeoefende wandelaars................. Ik woon dus in Schotland en lees regelmatig dat de (vrijwillige !) mountain rescue teams weer hebben moeten uitrukken. En het aantal doden ieder jaar niet te vergeten.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat een aantal mensen naar huis wilden, je kunt pech hebben, maar was wel erg veel van het "slechte" voor een reisorganisatie. Er hangt toch een behoorlijk prijskaartje aan deze reizen. Hopelijk heb je volgend jaar meer geluk, maar persoonlijk zou ik ze geen tweede kans gunnen  :dontknow:

Het spijt me dat het een negatief verhaal is geworden, (het blijft een mooi verslag  :icon_thumleft:) maar het moest me toch even van het hart  :wave:

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #17 Gepost op: 17 aug 2012, 10:53 »
Hallo Andrea,

Het was inderdaad de eerste Schotlandreis van deze organisatie dus dat verklaard misschien een hoop.

Dat onze chauffeur de combinatie niet mocht rijden getuigd inderdaad niet van een goede voorbereiding evenals het feit dat er gewoon een heel wiel van de trailer af kon lopen.

De beklimming van de Ben Nevis was overigens niet met ongeoefende wandelaars hoor. We hadden allemaal al in meer of mindere mate ervaring met lange wandelingen en ook met wandelingen in de bergen. (Ik denk ook niet dat we het anders allemaal gehaald zouden hebben). Toch kan ik me je reactie wel voorstellen want het zijn inderdaad wel de vrijwilligers (!!) die hun leven moeten wagen als er mensen van de berg afgehaald moeten worden.

En het was inderdaad erg veel van het slechte voor een reisorganisatie, dat ben ik helemaal met je eens. Dus voel je niet te spijtig, overigens mag iedereen zijn/haar mening hier neerzetten, dus dat neem ik je zeker niet kwalijk.

En misschien ben ik niet hard genoeg, maar ik heb met eigen ogen gezien hoe hard deze mensen gewerkt hebben voor ons en hoe erg ze het vonden dat er zoveel mis ging (en bovendien zou ik graag eens een hele vakantie in de camper slapen  ;)) vandaar mijn 2e kans voor de organisatie.
Groetjes,

Sandra

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 19 aug 2012, 16:50 »
allemachtig, wat er maar fout kon gaan met dat ding ging ook fout. Sorry maar ik vind het onverantwoord zoals die maatschappij met hun clienten omging.
1 van de eerste vereisten is dat het vervoermiddel betrouwbaar is, dat was hier dus niet het geval
en dat de bestuurder over de juiste papieren beschikt..ook niet het geval
waren die nog niet eerder in Schotland geweest dat ze met dat onbetrouwbare gevaarte langs Loch Lomond reden?
Ik heb voor een Engelse maatschappij gewerkt die dit soort reizen maakte naar Afrika, Amerika, Nepal etc.  met een Bedford met 20 passagiers maar elke auto werd voor elke nieuwe reis van top tot teen nagekeken. o.k. er kan altijd wel wat gebeuren zeker als je rijdt op zandwegen e.d. wat bij jullie niet het geval was.
Ik geef de lui die rechtsomkeerd hebben gemaakt groot gelijk.Ik hoop dat Fox en Outdoorcamp hier wat van geleerd hebben.
en je verslag... heel leuk, je beleeft het zo mee met al die fotos  goed zeg dat je het gehaald hebt naar de top, ik ben nog steeds niet geweest, terwijl het hier vlakbij is.
Fijn dat je het positieve van de reis kunt inzien en je vakantie er  niet door hebt laten verpesten. Inderdaad een onvergetelijke reis.!

o nog een vraagje, waarom vertrekt de bus niet met hun passagiers vanuit Nederland i.p.v. te vliegen? Of verblijft de bus altijd  in Schotland?

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #19 Gepost op: 19 aug 2012, 20:54 »
Hallo Ellen,

De bus verblijft zeker niet het hele jaar in Schotland want ze maken daar ook reizen naar andere landen mee. Ik weet niet zeker waarom we niet vanuit Nederland met de bus vertrokken zijn, waarschijnlijk omdat we dan met de hele groep vanuit Dover naar Glasgow hadden moeten rijden ipv alleen de chauffeur en reisleider. Of ze hadden vanuit Ijmuiden naar New-Castle moeten vertrekken maar dan hadden we ook de hele overtocht plus reis van New Castle naar Glasgow moeten maken omdat daar de reis nu eenmaal begon.

Ik verwacht eigenlijk dat dit goedkoper geweest is maar daar heb ik geen bewijzen voor, is zo maar een gedachte van me.

En ik ken de wegen langs Loch Lomond dan wel niet zo goed als de meesten van jullie maar vorig jaar zijn we over dezelfde weg met een grote touringcar gereden en dat vond ik veel spannender omdat die veel langer en breder is.
Groetjes,

Sandra

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 20 aug 2012, 12:21 »
Grappig, kwam er dit weekend achter dat een vriend van mij met dezelfde organisatie een paar maanden terug naar IJsland is geweest. Was heel erg gaaf vertelde hij en een absolute aanrader! Hij had trouwens 1 van de 2 reisleiders ook mee die bij jou mee was. Toevallig he!  :D
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #21 Gepost op: 20 aug 2012, 16:21 »
Hallo Sonnie,

Dat zal dan onze Paul zijn want die zit nu (voor zover ik het kan bepalen) vast op de Ijslandreizen. Inderdaad toevallig dat jij iemand kent. Ik hoop voor hem dat hij minder pech gehad heeft maar voor zover ik weet zijn zij met vervangend vervoer gegaan omdat................juist de bus nog steeds in Schotland stond.

Als hij ergens een verslag of foto's op internet plaatst of wil delen, hou ik me aanbevolen hoor. Ijsland is nl. de reis die ik volgend jaar wil gaan maken.
Groetjes,

Sandra