Auteur Topic: Hoe zit het met langdurig bewonen van stacaravans/vakantiehuisjes  (gelezen 6617 keer)

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
Hallo allemaal,

Allereerst excuses als dit topic niet goed staat, ik twijfel een beetje maar mocht het niet goed zijn dan hoor ik het wel.

Ik wil graag weten of er hier mensen zijn die weten hoe het in Schotland zit met het langdurig bewonen van een stacaravan/vakantiehuisje (en dan bedoel ik dus echt voor enkele maanden/voorgoed). Ik weet dat het hier in Nederland niet mag maar op heel veel plekken wel gedoogd wordt en ik zit er nog wel eens aan te denken om dat ooit te gaan doen als voorbereiding op een eventuele emigratie.
Groetjes,

Sandra

Offline Bute

• Schotland fan
Re:Hoe zit het met langdurig bewonen van stacaravans/vakantiehuisjes
« Reactie #1 Gepost op: 10 aug 2012, 22:11 »
Hier op Bute mogen de sta-caravans maar 6 maanden per jaar (vast-)bewoond worden.
En de eigenaren van vakantie-huisjes zullen niemand lang-durig in hun huisje laten wonen omdat ze er in de zomer-maanden VEEL MEER voor kunnen vragen..................£700 per week bv voor 2 slaap-kamers!
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #2 Gepost op: 10 aug 2012, 22:36 »
Oke, dank je wel voor je antwoord Bute. Ik moet toch eens na gaan denken hoe we dat ooit in het vat gaan gieten maar komt tijd, komt raad  ;)
Groetjes,

Sandra

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 11 aug 2012, 15:03 »
hier mogen we officieel alleen verhuren van april tot oktober maar het wordt  oog luikend toegelaten dat sommigen er permanent wonen. de Highland Council weet hiervan want ze zorgen wel dat ze hun council tax ontvangen.
Sommige caravans  zijn al jaren permanent bewoond, ook op grotere campings.
De vakantiehuisjes worden hier langdurig verhuurd in de winter maar in de zomer word je verzocht te vertrekken, inderdaad omdat" losse" toeristen voor een veel beter inkomen zorgen.

Offline Sandra

• Schotland fan
  • Scotland forever
« Reactie #4 Gepost op: 11 aug 2012, 18:53 »
Dank je wel Ellen, het zal inderdaad als het al allemaal doorgaat om een stacaravan gaan en ook niet voor een heel jaar denk ik. Voorlopig heb ik wel hele wilde plannen maar moet ik nog maar zien dat het er ooit van komt, voorlopig in ieder geval niet. Maar het blijft natuurlijk altijd leuk om een beetje te dromen...........
Groetjes,

Sandra