Auteur Topic: Nepo Seaways  (gelezen 34042 keer)

Offline Bram

• Schotland fan
Nepo Seaways
« Gepost op: 20 jul 2012, 22:04 »
In het IJmuidense havengebied kun je ANWB-borden tegenkomen die naar de veerboot naar Harwich wijzen. Als je die borden volgt, kom je bij de nieuwe cruiseterminal terecht en loopt het spoor dood. Na enig gegoogle krijg ik de indruk dat er ooit een veerdienst was en dat het -gezien de nieuwheid van de borden- misschien de bedoeling was (is?) om zo'n dienst weer in het leven te roepen. De site van Nepo Seaways kwam bij voortduring in beeld, maar de inhoud was te summier om er conclusies aan te verbinden.
Vandaag keek ik er nog eens en tadatadaaa, er lijkt gewerkt te worden achter de schermen. Er wordt melding gemaakt dat in oktober een veerdienst op Rosyth start. Dat lijkt me goed nieuws als je naar de highlands wilt, natuurlijk wel een beetje afhankelijk van de prijzen. (de prijzen die op de site genoemd worden, zijn denkelijk voor de overtocht naar Portugal)

Moeten ze straks nog wel even de borden overschilderen, want over 'Harwich' vind ik helemaal niets terug ...

Offline trom

• Schotland fan
Re:Nepo Seaways
« Reactie #1 Gepost op: 20 jul 2012, 22:23 »
Ik geloof er vooralsnog niets van. De naam Nep(o) is al vreemd. Bovendien opa/oma aanbieding voor 10 euro???
Er staat ook een link over hoe je een webwinkel kunt openen.
De foto's op de site lijken trouwens sprekend op die van de DFDS  ???

De borden van Harwich waren bedoeld voor een ferry van rederij Doeksen (Terschelling/Vlieland) ism Nedlines ( http://scheepvaartnieuws.punt.nl/index.php?r=1&id=325626 ) Volgens mij is de dienst kort uitgevoerd maar door voortdurende motorproblemen ook weer snel opgeheven.

Offline Bram

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 20 jul 2012, 22:56 »
Het gekke is dat sommige ANWB-borden niet uit het verleden stammen, maar nieuw zijn geplaatst op de nieuwe route naar de cruiseterminal. Vooralsnog -inderdaad- vaagheid troef.

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 21 jul 2012, 07:29 »
Toch jammer, we hebben mei 2013 een bruiloft in Portugal en zoek nog een voordelige manier om daar te geraken...maar zag dat de prijzen er niet om liegen... en dan nog 48 uur op een boot, nwah laat maar...

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 21 jul 2012, 14:04 »
eerst zien , dan geloven en als de prijzen net zo hoog zijn als die van DFDS nadat ze het hadden overgenomen blijven wij wel wat verder rijden.

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 25 jul 2012, 23:46 »
Via een ander forum lijkt het dat NEPO toch van de grond gaat komen.

Zo lijken er ook initiatieven om de route van de voormalige OLAU-lijn weer te heropenen (Vlissingen-Sheerness), met twee schepen, waarvan eentje de voormalige OLAU Hollandia-1 betreft.

Laten we het maar afwachten.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 26 jul 2012, 00:28 »
Hoe je ook googled alles loopt vast.
Telefoon bestaat niet, Nepo travel is uitgeschreven KvK, eigenaar zou Leonard Lang import zijn in Badhoevedorp en dat blijkt in een gewoon woonhuis te zitten. Geen inschrijving SGR. Alleen op google te vinden in vage plaatselijke krantjes met allemaal hetzelfde bericht. Foto's duidelijk "geleend" van DFDS. Voorlopig eerst zien dan pas geloven.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 26 jul 2012, 06:00 »
Erg vaag dus

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #8 Gepost op: 26 jul 2012, 14:37 »
Klink allemaal erg 'dodgy'  :icon_scratch: .................

Waar zou je dit kunnen navragen of melding maken van mogelijke fraude?

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 26 jul 2012, 15:44 »
DFDS marketing gaat op onderzoek uit en meldt terug

Offline Bram

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 26 jul 2012, 19:40 »
Al sta ik nog niet echt te trappelen om naar Hoofddorp te gaan, het lijkt toch al iets concreter te worden.

Offline OLAU-fan

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 26 jul 2012, 23:15 »
Al sta ik nog niet echt te trappelen om naar Hoofddorp te gaan, het lijkt toch al iets concreter te worden.

Toch vind ik de introductie en de communicatie erg bijzonder en wat ''jeugdig" overkomen. Ze hebben het over Clown BASSY i.p.v. Clown BASSIE. Is het misschien een andere dan de bekende http://www.clownbassie.nl/index.shtml ?

Ik blijf het bijzonder vinden...

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 27 jul 2012, 13:17 »
heet het misschien ook NEP O

vind de naam al typisch

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 27 jul 2012, 13:43 »
Ik geloof er vooralsnog niets van. De naam Nep(o) is al vreemd. Bovendien opa/oma aanbieding voor 10 euro???

goggle?

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #14 Gepost op: 27 jul 2012, 14:07 »
Klungelige website ook.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 27 jul 2012, 14:34 »
ik heb ook eens zoeiets gehad met een maatschaapij naar ergens in Scandinavie, hadden mijn ouders  gevraagd of ik daar eens naar wilde kijken op internet voor hun. Was ook zo'n vage toestand, met inderdaad ook een onprofessioneel overkomende site.
wekt niet veel vertrouwen zoiets.

Offline DFDS Seaways

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 27 jul 2012, 16:11 »
Allereerst @Trom: bedankt voor je telefoontje omtrent deze discussie op het forum.

Wij hebben inmiddels navraag gedaan. En willen graag aangeven dat er geen relatie is tussen de DFDS A/S group en Nepo Seaways. Ook zijn wij niet op de hoogte van de actuele plannen van deze mogelijke route richting Rosyth. Hiervoor verwijzen we iedereen graag naar de betrokken persoon binnen NEPO Seaways.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 27 jul 2012, 17:54 »
Dat is goed om te weten. Fijn dat je navraag hebt gedaan, Trom. Die foto's op hun website zijn toch overduidelijk van DFDS boten. :drunken_smilie: Vertrouw dat hele NEPO van geen kant. Zou me niks verbazen als er veel mensen niks vermoedend tickets kopen en dan vervolgens hun geld voorgoed kwijt zijn... :icon_pale:

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 17 aug 2012, 21:28 »
even op de kvk site gekeken en dit is het resultaat;
Leonard Lang Import B.V.
KVK 33182163Vestigingsnr. 000020607318Haamstedestraat 111171JKBadhoevedorpHoofdvestiging
33182163 0008 000020607318 Leonard Lang Import BV. Leonard Lang Import BV, Nepo Seaways. Dienstverlening voor vervoer over water. ...
Handelsregister

Maar deze is uitgeschreven;
NEPO SEAWAYS
KVK 33182163Hertog van Beijerenstr 22461EMTer AarHoofdvestiging
33182163 0000 NEPO SEAWAYS. NEPO SEAWAYS. Zee- en kustvaart (passagiersvaart en veerdiensten). Leonard Lang Import BV. ...
Vestiging is uitgeschreven uit het handelsregister

wie belt Leonard Lang?
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 17 aug 2012, 21:32 »
Kheb ze gemaild wanneer ze varen.

later hopelijk meer

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 18 sep 2012, 14:58 »
De eerste mail is dus de 17de aug verstuurd en de 2de vorige week dindsdag, op beide nog geen reactie gehad! Iemand anders al iets gehoord?

Offline Bram

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 18 sep 2012, 17:48 »
Weken geleden heb ik bij de gemeente Velsen navraag gedaan via een e-mailformulier op hun site.

Van hetzelfde laken een pak: nog altijd geen antwoord.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 01 okt 2012, 17:41 »
Onduidelijkheid duurt voort. De site is vernieuwd en als eerste zinnen lees je nu:
NEPO SEAWAYS een sinds 2000 bekende aanbieder van Ferry vervoer gaat vanaf  oktober dit jaar beginnen met het zelfstandig onderhouden van vaste Ferry verbindingen tussen Nederland en Engeland. (dan hebben ze nog 4 weken om dat rond te krijgen. Alhoewel ze noemen geen jaartal dus...)
Het is ons streven om ons clienteel met de beste service en tegen gunstige tarieven te vervoeren

Nu weet ik niet wie van de forumleden Nepo sinds 2000 als bekende aanbieder kent. Zou dat graag van jullie horen  :laughing7:
Vooralsnog kun je bij Nepo een eenmalige 7 uur durende cruise en een schlagerfestival boeken.

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 06 okt 2012, 19:47 »
Nou zeg Trom wat is dit, jij onbekend met de grote bekende NEPO. Kom op zeg hoe kan dat nou????? :laughing7: :laughing7:
Maar goed alle gekheid op het stokje, sinds DFDS naar Newcastle vaart vaar ik daar ook mee en nog nooit iets gezien of gehoord van deze dubieuze ferry. Of mag ik dat niet zeggen dubieus?

Offline Hermie

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 07 okt 2012, 19:43 »
Heb onlangs de jaarrekening opgevraagd bij de Kamer van Koophandel. Deze is van 2010 en is op 13 april 2012 gedeponeerd.
Gestort aandelenkapitaal van € 465.124,-- is geheel uitgeleend aan een “groepsmaatschappij”, waarschijnlijk de eigenaar zelf.
De winst en verliesrekening ziet er verrassend uit: winst 2009: € 0,-- en over 2010 ook € 0,--.

De directeur geeft in het jaarverslag aan dat er geen commerciële activiteiten hebben plaatsgevonden en dat er uitsluitend gewerkt wordt aan de voorbereidingen voor het operationeel maken van nieuwe ferry-trajecten.

Lijkt me een lastige opgave als er geen geld in kas is……  :tongue3:  :icon_scratch:
In the distance day was dawning, comes to me the early morning
Something tells me that I’m going home.....