Auteur Topic: Vluchtschema omgegooid door KLM  (gelezen 10256 keer)

Offline Marieke

• Schotland fan
Vluchtschema omgegooid door KLM
« Gepost op: 10 jul 2012, 23:03 »
Ik baal ontzettend, krijg net een mailtje waarin staat dat ons vluchtschema gewijzigd is.
I.p.v. 7.15 's ochtens vliegen we om 15.30 's middags! Grote gevolgen want ik heb al tickets voor de busreis naar Newtonmore om 11 uur! Heb al gekeken, de laatste bus gaat om 17.40 (vanuit Glasgow centrum) wat denk ik krap wordt aangezien we om 16u aankomen en we dan nog bagage moeten ophalen en in het centrum van Glasgow zien te komen voor die tijd...
Het schijnt zomaar te kunnen, het wijzigen van het vluchtschema, er staat dat het uren tot soms een dagdeel kan schelen maar dat dat zelden voorkomt. Ze zijn nergens verantwoordelijk voor volgens de voorwaarden.
Afgezien van het feit dat ik moet zien om te boeken wat me ongetwijfeld geld gaat kosten kom ik nu na 20.30 aan in Newtonmore i.p.v 14.30 u 's middags, wat maakt dat we een halve dag vakantie verliezen... (de terugvlucht is ook 2 uur vervroegd, dus ook die dag wordt al korter)

Iemand ervaring hiermee? :help:  Kan ik nog wat proberen bij KLM of heeft het geen zin? Weet niet of de vlucht om 7.15 helemaal geschrapt is of dat ze ons op een andere vlucht hebben gezet of zoiets...

Offline skye

• Schotland fan
Re:Vluchtschema omgegooid door KLM
« Reactie #1 Gepost op: 10 jul 2012, 23:15 »
Ik heb geen flauw idee over wat mag maar ik kan me wel voorstellen dat je flink baalt.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 10 jul 2012, 23:31 »
Ja dat is zeker balen.  :sad1: Wel raar, zo'n wijziging, ik heb alleen nog maar meegemaakt dat de zomer en winter vliegtijden verschillend zijn. En cancelling van de vlucht op de dag zelf.
Heb je al op de KLM website gekeken of die vlucht nog te boeken is ? Ik zou zeker even bellen en het uitleggen/ vragen naar de mogelijkheden.
Is een dag eerder vliegen ( evt laat)  een optie ?
Als er niets gewijzigd kan worden, zou ik alvast vanuit NL een taxi regelen zodat je snel vanaf vliegveld naar busstation komt.
Sterkte  :wave:

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 10 jul 2012, 23:40 »
Had onlangs een vlucht geboekt bij Transavia voor Barcelona en binnen een week veranderde de tijd van de heenreis en later ook van de terugreis.
De heenreis zou rond 6 uur 's morgens zijn en ging naar 5 uur 's avonds. Er bleek echter ook nog een vlucht om 1 uur in de middag te gaan.
Daar kon ik probleemloos naar omboeken.

Als je rondkijkt op het net en er zijn bij een andere mij. nog andere, betere vluchten kan je wellicht ook de vlucht annuleren. Ik heb niet meer gekeken maar volgens mij waren er, in ieder geval bij Transavia, mogelijkheden om van de vlucht af te komen als hij veranderd wordt.

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 11 jul 2012, 00:15 »
Kun je misschien omboeken naar een vlucht naar Edinburgh ? Er zijn nogal wat vluchten per dag daar naartoe; laatste keer dat ik keek 6 !
Leven en laten leven

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 11 jul 2012, 01:12 »
Ik baal ontzettend, krijg net een mailtje waarin staat dat ons vluchtschema gewijzigd is.
I.p.v. 7.15 's ochtens vliegen we om 15.30 's middags! Grote gevolgen want ik heb al tickets voor de busreis naar Newtonmore om 11 uur! Heb al gekeken, de laatste bus gaat om 17.40 (vanuit Glasgow centrum) wat denk ik krap wordt aangezien we om 16u aankomen en we dan nog bagage moeten ophalen en in het centrum van Glasgow zien te komen voor die tijd...
Het schijnt zomaar te kunnen, het wijzigen van het vluchtschema, er staat dat het uren tot soms een dagdeel kan schelen maar dat dat zelden voorkomt. Ze zijn nergens verantwoordelijk voor volgens de voorwaarden.
Afgezien van het feit dat ik moet zien om te boeken wat me ongetwijfeld geld gaat kosten kom ik nu na 20.30 aan in Newtonmore i.p.v 14.30 u 's middags, wat maakt dat we een halve dag vakantie verliezen... (de terugvlucht is ook 2 uur vervroegd, dus ook die dag wordt al korter)

Iemand ervaring hiermee? :help:  Kan ik nog wat proberen bij KLM of heeft het geen zin? Weet niet of de vlucht om 7.15 helemaal geschrapt is of dat ze ons op een andere vlucht hebben gezet of zoiets...

Hallo Marieke,  kan me voorstellen dat dit balen is maar stond er ook echt van te kijken dat men het vluchtschema zo veranderde want ik vlieg nu al jaren met KLM maar dit had ik nog nooit eerder gehoord of dat het mij is overkomen. Ik zou zeer zeker contact opnemen met KLM want de laatste keer voor een paar maanden terug had KLM vertraging doordat er wat met het toestel was ik heb de helft van het geld teruggekregen. Ik heb online op de klm website een klacht ingediend omdat ik door de vertraging ook smiddags vloog ipc smorgens. Dus ik raad je echt aan om contact met hun op te nemen zekers nu je door het andere tijdschema zelf problemen krijgt vraag in eerste instantie of ze je kunnen omboeken want er gaan meerdere vluchten van KLM op dezelfde dag richting Glasgow en Edinburgh..dus doen hoor groetjes Sinie :bagpipe

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 11 jul 2012, 08:18 »
Dank jullie wel voor het meedenken! Krijg al weer wat hoop, ga zo bellen...(kreeg het mailtje gisteravond, ook zo fijn dan kun je niks meer  :dontknow: behalve hulp zoeken op het forum...)

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 11 jul 2012, 08:56 »
Heb net gebeld, het was geen enkel probleem om de heenvlucht om te boeken naar de vlucht om 7.00, oorspronkelijke tijd was 7.15 (waarom hij nu gewijzigd was is me een raadsel, ik was zo blij en opgelucht dat ik het niet meer gevraagd heb). De terugreis blijft om 17u staan, volgens KLM was die door Cheaptickets al op de dag van de boeking gewijzigd, maar op mijn ticket stond 19 uur.
Nou ja, ik ben zoooooo opgelucht :notworthy: ga nu weer rustig de dagen aftellen... :aye

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 11 jul 2012, 09:03 »
O gelukkig, Marieke!
't Blijft wel raar hoor, ik heb zelf alleen ooit een verandering van een half uur of zo meegemaakt bij KLM, niet een halve dag!
Vreemd dat ze je die optie van 7 uur niet gelijk gegeven hadden!

Fijne vakantie!  :bagpipe
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 11 jul 2012, 09:42 »
Gelukkig Marieke, wat een opluchting!

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 11 jul 2012, 11:28 »
:icon_thumleft: Beetje vreemd dat ze je niet meteen daar op gezet hebben, maar goed. Eind goed, al goed !
Leven en laten leven

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 11 jul 2012, 12:27 »
Heb net gebeld, het was geen enkel probleem om de heenvlucht om te boeken naar de vlucht om 7.00, oorspronkelijke tijd was 7.15 (waarom hij nu gewijzigd was is me een raadsel, ik was zo blij en opgelucht dat ik het niet meer gevraagd heb).

Volgens mij is 7.15 de wintertijd en 7.00 de zomer tijd. Je had toch al vroeg geboekt he, misschien was toen de zomer timetable nog niet bekend. Maar waarom ze jullie dan eerst naar 15.30 gezet hebben  :dontknow:. Maar fijn dat het is opgelost  :icon_thumleft:

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 11 jul 2012, 20:39 »
oh gelukkig dat alles toch in orde is.
(wel vreemd dat ze je naar 'smiddags hadden geschoven terwijl een kwartier vroeger weinig invloed gehad zou hebben op je reisschema)

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 11 jul 2012, 22:48 »
Hallo Marieke,

Blij voor je te lezen dat alles toch nog goed is gekomen, heerlijk toch.
Heel veel plezier en een hele fijne vakantie.

groetjes Sinie :bagpipe