Auteur Topic: tips voor mooie routes (side trips)  (gelezen 8348 keer)

Offline sideburner

• Schotland fan
tips voor mooie routes (side trips)
« Gepost op: 06 jul 2012, 23:00 »
vertrekken zondag naar schotland voor 26 dagen en hebben globaal een reisroute, maar zoek nog naar mooie routes die je normaal als "groentje" niet makkelijk vindt.
mag best een beetje een omweg zijn omdat we de tijd aan onszelf hebben en het rustig aan willen doen en een huurauto hebben.
alle tips zijn welkom en bij voorbaat bedankt. 

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:tips voor mooie routes (side trips)
« Reactie #1 Gepost op: 06 jul 2012, 23:19 »
vertrekken zondag naar schotland voor 26 dagen en hebben globaal een reisroute, maar zoek nog naar mooie routes die je normaal als "groentje" niet makkelijk vindt.
mag best een beetje een omweg zijn omdat we de tijd aan onszelf hebben en het rustig aan willen doen en een huurauto hebben.
alle tips zijn welkom en bij voorbaat bedankt. 

Leuke vraag, maar lastig te beantwoorden als je hier niet even die globale route neerzet, Schotland is groot hoor  :tongue3:
Wel alvast een tip, koop een gedetailleerde kaart en rijdt "witte" wegen, vaak zijn dat single tracks.

Maar leuk, 26 dagen dat is een lange vakantie  :icon_thumleft:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 07 jul 2012, 08:12 »
Ja, wij kiezen eigenlijk altijd voor de witte wegen. Of rode wegen, die zijn soms zelfs beter dan de groene wegen!!! Ik blijf de weg over Jedburgh het allermooiste vinden. En dan even uitstappen bij de grensovergang. Er staat een piper.

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 07 jul 2012, 09:53 »
Daar heb je hem weer :tongue3::
Perth - Blairgowrie - Glenshee - Braemar - Tomintoul (- Grantown-on-Spey)

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 07 jul 2012, 09:59 »
Ik weet niet hoe anderen hierover denken, maar volgens mij kun je als je naar GB komt het beste ter plekke een road atlas kopen. Ik heb hier veel mensen gezien met kaarten gekocht in NL die niet veel detail hadden. Een road atlas is erg gedetallieerd en kost bij een service station aan de snelweg weinig. Ik kocht mijn laatste voor £2!

Offline Michel

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 07 jul 2012, 10:18 »
Als je nog naar the West Highlands gaat (in de hoek van Fort William) dan is de Pass of Glencoe een mooi stukje om doorheen te rijden. Als je van Glasgow naar Fort William rijdt kom je daar
vanzelf doorheen. Daarna kom je langs Loch Linnhe in Fort William. Ook het stuk daarna naar the Isle of Skye is mooi. Dat is een stuk door the Great Glen, waarbij je een eindje voor Loch Ness
naar het westen afbuigt. Als je naar Skye gaat kun je gewoon met de auto over the Skye bridge rijden. Op Skye zelf zijn ook mooie wegen, met name de kleinere weggetjes.

Op de terugweg zijn we via de echte snelweg gegaan. Die weg is oostelijker en gaat door het gebied rond the Grampian Mountains maar dat was qua 'scenery' toch wel echt minder. je kunt er dan
wel weer sneller rijden, dat is het voordeel.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 07 jul 2012, 11:03 »
Ik weet niet hoe anderen hierover denken, maar volgens mij kun je als je naar GB komt het beste ter plekke een road atlas kopen. Ik heb hier veel mensen gezien met kaarten gekocht in NL die niet veel detail hadden. Een road atlas is erg gedetallieerd en kost bij een service station aan de snelweg weinig. Ik kocht mijn laatste voor £2!

Ja daar ben ik het helemaal mee eens  :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft:
Grotere supermarkten hebben hem ook voor een prikkie.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 07 jul 2012, 12:46 »

Ja, wij hebben die ook weer gedaan, blijft mooi zelfs voor de zoveelste keer.

Offline Lenie

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 07 jul 2012, 20:13 »
Ja daar ben ik het helemaal mee eens  :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft:
Grotere supermarkten hebben hem ook voor een prikkie.

Zijn die in de loop der jaren veel veranderd wij hebben nog een oude van 1998 lijkt me dat in de hooglanden niet veel wegen erbij komen toch?

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 07 jul 2012, 20:20 »
Zijn die in de loop der jaren veel veranderd wij hebben nog een oude van 1998 lijkt me dat in de hooglanden niet veel wegen erbij komen toch?

Ik zou zeggen, doe eens gek en tracteer je zelf op een nieuwe  :icon_thumleft:. En dan ( op een regenachtige dag) ...................zoek de verschillen  :laughing7:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 07 jul 2012, 20:23 »

O ja, gaan we volgende week ook weer doen, het eerste deel op weg naar de "gathering" en het laatste gedeelte op weg naar de westkust  :icon_thumleft:

Offline Lenie

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 07 jul 2012, 20:54 »
Ik zou zeggen, doe eens gek en tracteer je zelf op een nieuwe  :icon_thumleft:. En dan ( op een regenachtige dag) ...................zoek de verschillen  :laughing7:

nou ja hoop geen regen en geen verschillen te zoeken want dan hebben we mooi weer :icon_sunny: