Auteur Topic: Hond en P&O(Europoort/Hull)  (gelezen 40569 keer)

Offline gerdien

• Schotland fan
Re:Hond en P&O(Europoort/Hull)
« Reactie #25 Gepost op: 23 aug 2013, 07:28 »
Volgens mij (het is al weer 1 jaar geleden :crybaby2:) staan ze boven op elkaar en je mag er ,onder toezicht ,tot 22.00 naar toe.
Onze ervaring is om niet te gaan kijken,want onze hond dacht dat ze mee mocht,maar wij gingen weer weg...
De hokken zelf zijn prima van formaat ( wij hebben een bordercollie)
Gr.Gerdien

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 23 aug 2013, 12:00 »
O echt? Gewoon gestapeld? Wat erg :-( Nee ik wilde ook niet gaan kijken eigenlijk. Hoe deed jij dat met eten? Zou er genoeg ruimte zijn om de automaat (klein) neer te zetten voor haar om 7 uur?
Grrrr zal bij zijn als we er zijn denk ik :-)

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 23 aug 2013, 14:31 »
wij gaan met dfds en hebben ook een kennel voor de hond genomen
ben benieuwd.maar willen dus ook niet gaan kijken want ja dan
denkt ze vast dat ze mee mag.

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 23 aug 2013, 14:36 »
Ik heb van te voren eens gekeken op de DFDS boot en dáár gaat ze dus echt niet in de kennel. Opgestapelde piepkleine varikennels. Ze blijft lekker in de auto, met haar eigen spulletjes en veel ruimte. Als DFDS de regels zou veranderen dan is het meteen over en uit qua reizen naar Schotland vrees ik :-( Wanneer gaan jullie? Wij gaan op de DFDS boot in de avond nooit kijken maar wel om 7 uur in de ochtend. De heenreis is namelijk erg lang, en dan moet ze dus wel even plassen. De terugweg is korter, maar vorige keer (juni) deed ze tot mijn plezier ook een plasje in de ochtend toen.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 23 aug 2013, 16:13 »
Sam zat aardig ruim bij DFDS. En niet gestapeld. Maar dat kan veranderd zijn inmiddels ja..
Ik vind het zo jammer dat ze niet gewoon een paar hutten maken waar je honden in mee mag nemen. Wil ik best wat extra voor betalen. In de auto laten is voor ons geen optie omdat hij dan niet genoeg ruimte heeft en het niet handig is met water neerzetten.

Voor komend jaar twijfel ik heel erg.. Hull klinkt wel ok, iets kortere reis en dus blijkbaar een prima kennel. Liefst zou ik met de trein gaan maar dan is het weer zó ver rijden dat we zo veel dagen verliezen.
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 23 aug 2013, 16:16 »
Onze witte herder Nanook zou de hele boot bij elkaar janken als we haar achter moesten laten. Dat zou voor ons dus echt geen optie zijn. :confused2:

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 23 aug 2013, 16:26 »
Wij zijn net een paar dagen terug uit Schotland en zowel heen als terug met de DFDS princess met onze Beertje. (Jack Russeltje)

Dus kan ook alleen maar wat over DFDS zeggen. We hadden de keus òf in de auto òf in de caravan laten zitten. Of in de kennels. We kozen voor de caravan, ze kon dan in dr eigen benchje slapen. Je kunt zo vaak je wilt 's avonds en 's ochtends gaan kijken en met je hond naar de gritbak. Er loopt dan een stuart mee die opgepiept wordt. Nu moet ik zeggen dat Beertje goed getraind is ahum...;) en het op commando kan. We hebben 's avonds lekker de tijd genomen en haar ruim de aandacht gegeven rond een uur of 22.00. Nog wat drinken en een kluifje. Het was een flink eind wandelen van helemaal achter op het schip tussen alle auto's door naar voren. Dus gelijk haar wandelingetje. De bak was maandagavond nog even bezet, die hond deed niks en keken we even bij de kennels. Er waren verschillende maten, ook vrij grote. 2 op elkaar. Ze worden weinig gebruikt want de meesten gaan in auto of caravan. Dus rustig in de kennels. De stuart loopt helemaal met je mee en wachten geduldig af. De Filipijnse dame op de heenweg was helemaal gecharmeerd van ons Beertje... :icon_thumleft:

Ik weet niet wat varikennels zijn, maar dit waren plastic kennels uit 1 stuk met zo'n metalen deurtje.
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 23 aug 2013, 17:03 »
He wat grappig, jij bent dus met de hond vanaf het autodek naar de gritbak gelopen? Ik wandel altijd even op het dek... Er heeft nog nooit iemand gezegd dat we naar de bak moesten :-) Wat een mop. Wij laden de auto zó dat ze de hele achterbak heeft en de bench achterin geschoven staat op de platgelegde achterbank. Dan heeft ze de bench, deurtje staat open én de achterbak!

Al onze troep zit in kratjes en verplaatsen we naar de voorstoelen. De rest (en da's heeeeel veel) zit op het dak in een dakkoffer :-)

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 07 mrt 2014, 12:02 »
Ik schop dit topic weer even wakker hoor  ;)
Ik ben aan het kijken hoe ik zou kunnen boeken bij P&O icl kennel, maar kan dat niet vinden. Moet ik daar voor apart bellen oid? Beetje lastig dan om zo af te stemmen dat er nog kennels beschikbaar zijn namelijk.. Hoe doe ik dat?

We zijn er nog niet helemaal 100% uit of we via de boot gaan. We hebben erg goede ervaring met de trein op zich. Alleen de rit via België en Frankrijk is me te lang stiekem. En dan moeten we wel ergens onderweg overnachten in GB (met hond dus) als we richting het noorden gaan. Als iemand daar toevallig nog tips voor heeft..

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 07 mrt 2014, 15:05 »
is wel een late reaktie maar onze hond heeft gewoon in de variokennel gezeten op de King en het was buiten erg warm dus ze hadden een ventilator op de gang gezet en de deur open daar waar de honden zaten. er zat nog 1 andere hond in.
Ze heeft het goed gedaan, we zijn 's avonds 1x bij haar geweest om de drinkbak te verversen en de andere morgen hebben we haar opgehaald en mee naar de auto genomen. zodra we van de boot afkwamen in NewCastle direkt bij het grasveld gestopt en haha gaat ze gewoon uitgebreid lopen snuffelen voor dat ze wat deed.terugweg precies hetzelfde. dus het gaat best goed en wij hebben een middelgrote hond

Offline Grasshopster

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 07 mrt 2014, 17:35 »

@Sonnie: Ja, bellen. En zeggen dat je via internet geprobeerd hebt te boeken want dan betaal je de goedkopere internet prijs.

Wij hebben onze hond afgelopen zomer meegenomen op de Hull - Europoort en vv overtocht. Ging prima. Beide boten gehad. De ene (sorry boot naam vergeten!) via een trap en halletje te bereiken op dek (7?). De ander heeft een deur op het autodek. Daar wordt je dus ook geparkeerd als je een hond hebt. Deze heeft trouwens meer hokken in verschillende maten.

In Hull konden wij gewoon met hond naar de ticket/paspoort controle. Bij Europoort moet je eerst naar het kantoor om je hond in te checken voordat je naar het ticket/paspoort loket rijdt.

Success!

Ellen

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 07 mrt 2014, 17:43 »
Ah thanks! Ga ik maandag bellen. Dit weekend maar eens de data beslissen. We zijn wat laat, want we willen/moeten in juli over, dus ik hoop maar dat de kennels nog niet vol zitten dan..

Of we bedenken ons toch nog en gaan toch met de trein  :sad1: :bonk

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #37 Gepost op: 07 mrt 2014, 19:56 »
... En dan moeten we wel ergens onderweg overnachten in GB (met hond dus) als we richting het noorden gaan. Als iemand daar toevallig nog tips voor heeft..

Ik weet niet hoe groot jullie hond is, maar wij namen onze Cavalier king charles spaniel altijd mee op de hotelkamer (wel in een bench) van een Travelodge. Bij de meeste Travelodges mogen honden mee naar binnen. (En heel Hollands, niet opgeven bij boeken en dat loonde, want we hoefden slechts 1x ter plekke extra te betalen).

Let er wel op dat je in Calais eerst de hond moet inchecken voordat je naar de trein gaat, dus je moet wel een half uurtje extra rekenen. Kan die daar tevens even op het hondenveldje lopen.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #38 Gepost op: 07 mrt 2014, 22:44 »
Hehe de treinroutine is ons niet vreemd, dat doen we al een paar jaar met hem.  :aye

Ik had begrepen dat de Travelodges waar honden mee mogen zeer beperkt zijn. Goed te horen dat dit dus niet zo is, bedankt!  :icon_thumleft:
Alleen een bench hebben we niet. Ik denk ook niet dat de buren van een hotel er blij mee zouden zijn als we die wel hadden, want Sam jankt en joelt het uit in zo'n ding  :laughing7:

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #39 Gepost op: 08 mrt 2014, 14:29 »
Om te controleren of honden meemogen in een vestiging van Travelodge, gewoon starten met een boeking. Een van de opties is dan voor huisdieren.
Mijn ervaring is dat de meeste Travelodges die aan de snelweg liggen, wel honden accepteren.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #40 Gepost op: 09 mrt 2014, 11:16 »
Ja dat heb ik wel eens geprobeerd en toen kreeg ik dus nauwelijks resultaten  :verward Maar ik zal wel verkeerd hebben gekeken of zo  :) We gaan vandaag de knoop doorhakken: boot of trein  ;)