Auteur Topic: Hond en P&O(Europoort/Hull)  (gelezen 40240 keer)

Offline gerdien

• Schotland fan
Hond en P&O(Europoort/Hull)
« Gepost op: 06 jul 2012, 12:06 »
Heeft iemand ervaring met de hond op deze overtocht,in een kennel aan boord?
Hoe is het allemaal geregeld?Nog tips???
Gr.Gerdien

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
Re:Hond en P&O(Europoort/Hull)
« Reactie #1 Gepost op: 06 jul 2012, 12:38 »
Wij hebben onze hond (teckel) vorig jaar meegenomen op die P&O-overtocht. Op de heenweg hebben we hem in een bench gezet op het "hondendek". Dat bleek niet veel meer dan slechts een hut waarvan de bedden vervangen waren door een stuk of wat benches. Functioneert maar we vonden het achteraf toch niet echt prettig vanwege de (zeer) beperkte bewegingsruimte. Op de terugweg hebben we de hond in de caravan laten overnachten (die ruimte kent ie en ervaart ie als eigen).

Als je aan boord gaat wordt je opgevangen door iemand die je even de weg wijst. Toen we aankwamen bleek het "hondendek" voor iedereen toegankelijk open te staan en was er geen controle. Dát voelde absoluut niet prettig want iedereen had zomaar ons kameraadje kunnen meenemen....

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 06 jul 2012, 13:07 »
We overwegen ook nog om haar(border collie) in de auto te laten.We hebben een Freelander en het achterraam kan naar beneden.
Het is haar eerste bootreis .Nu de regels wat zijn versoepeld nemen we haar graag mee!
We zullen zien...

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 06 jul 2012, 21:32 »
het houdt mij nog steeds tegen om de hond te moeten achterlaten. dus ook dit jaar weer gewoon onze dogsitters in ons huis om op haar te passen.
maar wie weet gebeurt het toch nog wel eens.

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 07 jul 2012, 00:20 »
Heeft iemand ervaring met de hond op deze overtocht,in een kennel aan boord?
Hoe is het allemaal geregeld?Nog tips???
Gr.Gerdien
Hallo Gerdien, toevallig dat ik afgelopen januari hier het hondje van mijn broer kreeg die helaas was overleden en ik had beloofd om voor zijn hondje te zorgen. via een goede kennis van mij die mij aanbeveelde niet de hond op de boot te doen omdat het onder in het ruim in een kennel verblijft en je het hondje maar 1 of 2x  bezoeken mag onder begeleiding. Zij heeft mijn hondje meegenomen via de Eurotunnel waar ze geen moment alleen was gelukkig omdat het een klein en angstig hondje is wat via het asiel bij mijn broer toen kwam, en ik wilde dat het hondje niet aan doen. Zorg wel dat het paspoortje goed is ingevuld de inentingen gedaan zijn en de wormkuur zoveel uur van te voren bij de dierenarts gedaan is, gelukkig dat de regels versoepeld zijn. Maar ik zou er nog maar eens goed over nadenken of je de hond op deze manier wilt meenemen, want het blijkt ook nog eens veel herrie te zijn onder in het ruim en koud dus een warm dekentje moet je wel aan denken dan.  Groetjes Sinie :bagpipe

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 07 jul 2012, 15:02 »
Ik heb net via marktplaats een hondenrek gekocht.Kan Kwispel mooi in de auto blijven en geen gekke dingen uitvoeren in de kofferruimte.Daar heeft ze mooi de ruimte en deze kent ze...

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 07 jul 2012, 16:01 »
Toch blijft het een autodek, waar veel herrie is. Dit geeft toch veel stress bij zo'n hond en het is niet dat je elk uur even naar je auto kunt om je hond te checken, dat is niet toegestaan. Dan vooral met zo'n border collie, die veel beweging nodig heeft en aandacht, is het niet zo diervriendelijk. Ik zou het echt nooit mijn hond aandoen, en al helemaal geen herder.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 07 jul 2012, 16:05 »
Hoelang duurt de overtocht?...................
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 07 jul 2012, 16:25 »
Hoelang duurt de overtocht?...................

Volgens mij is het 12 uur varen. Van 21 uur 's avonds tot 9 uur 's morgens. Plus dat je er op tijd aan boord moet zijn, dus dat is nog iets van een extra half uur tot uur, plus de wachttijd in de auto om aan boord te gaan, plus de wachttijd in de auto om weer van boord te gaan. In totaal dus best een lange tijd.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 07 jul 2012, 16:26 »
Volgens mij is het 12 uur varen. Van 21 uur 's avonds tot 9 uur 's morgens. Plus dat je er op tijd aan boord moet zijn, dus dat is nog iets van een extra half uur tot uur, plus de wachttijd in de auto om aan boord te gaan, plus de wachttijd in de auto om weer van boord te gaan. In totaal dus best een lange tijd.

Da's inderdaad best lang............. :sad1:........

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 07 jul 2012, 16:34 »
S'nachts is je hond toch ook alleen en ligt ze (soms) in een bench!? Dat gaat toch ook prima?
Misschien is een rustgevend tablet ook een idee.
De ervaring leert dat ze het liefst bij ons is.Als ze alleen thuis blijft ,met oppas, dan eet ze ook 3 weken niet!!
Dus als de overtocht geweest is ,is ze lekker 3 weken bij ons en dat vindt ik dan wel weer de moeite waard!!!

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #11 Gepost op: 07 jul 2012, 17:21 »
Honden hebben niet echt benul van tijd. Laatste overtocht (DFDS Ijmuiden - Newcastle) gingen we rond 16:00 het terrein op (hond mag dan niet meer buiten lopen) en kwamen we de volgende ochtend rond 9:30 (lokale tijd) van de boot.

Tommie lag 's ochtends lekker te slapen in de caravan toen we weer bij 'm waren. Had nauwelijks wat gedronken en we hadden bewust enkel wat knabbelbrokjes bij 'm neergezet om de spijsvertraging niet te veel op te jutten. Eenmaal van boord ging het op zoek naar een geschikte parkeerplaats alwaar Tommie eerst eens rustig om zich heen stond te kijken alvorens eens heeeeel langzaam richting een bruikbare boom te sjouwen. Veel haast om te piesen of poepen had ie dus niet.

Gevolg was wel dat we hem de 3 weken dat we op vakantie waren hem continue bij ons konden houden. Thuis blèrt ie moord en brand als we hem naar iemand anders brengen en een pension is voor hem als oud dierenassielhondje-met-een-naar-verleden absoluut out of the question. Al met al vinden wij het een prima oplossing en Tommie wekt de indruk er precies hetzelfde over te denken.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 07 jul 2012, 19:50 »
Zo te horen komt het allemaal wel goed, Gerdien.  Fijne vakantie!!  :hello2:

Offline Lenie

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 07 jul 2012, 20:05 »
Vaak ken je je eigen beestje het beste wij hebben regelmatig oppas honden en dat gaat altijd goed maar hopelijk gaat het bij jou ook goed en als ze in de auto gewend is dan is dat ook een probleem minder denk ik. Ik zou wel proberen zo laat mogelijk aan boord te gaan zo is hij toch iets minder lang alleen. Sterkte ben wel benieuwd hoe het gegaan is.

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 07 jul 2012, 23:20 »
S'nachts is je hond toch ook alleen en ligt ze (soms) in een bench!? Dat gaat toch ook prima?
Misschien is een rustgevend tablet ook een idee.
De ervaring leert dat ze het liefst bij ons is.Als ze alleen thuis blijft ,met oppas, dan eet ze ook 3 weken niet!!
Dus als de overtocht geweest is ,is ze lekker 3 weken bij ons en dat vindt ik dan wel weer de moeite waard!!!

Gerdien is het misschien een optie zoals wij het gedaan hebben via de Eurotunnel kan je al de tijd bij de hond blijven...maar goed als je al geboekt hebt voor de boot is het niet anders.
Ik hoop dat alles goed zal verlopen dan, we lezen het misschien nog wel dan, in iedergeval een fijne vakantie gewenst, groetjes Sinie :bagpipe

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 08 jul 2012, 16:04 »
Honden hebben niet echt benul van tijd. Laatste overtocht (DFDS Ijmuiden - Newcastle) gingen we rond 16:00 het terrein op (hond mag dan niet meer buiten lopen) en kwamen we de volgende ochtend rond 9:30 (lokale tijd) van de boot.

Tommie lag 's ochtends lekker te slapen in de caravan toen we weer bij 'm waren. Had nauwelijks wat gedronken en we hadden bewust enkel wat knabbelbrokjes bij 'm neergezet om de spijsvertraging niet te veel op te jutten. Eenmaal van boord ging het op zoek naar een geschikte parkeerplaats alwaar Tommie eerst eens rustig om zich heen stond te kijken alvorens eens heeeeel langzaam richting een bruikbare boom te sjouwen. Veel haast om te piesen of poepen had ie dus niet.

Gevolg was wel dat we hem de 3 weken dat we op vakantie waren hem continue bij ons konden houden. Thuis blèrt ie moord en brand als we hem naar iemand anders brengen en een pension is voor hem als oud dierenassielhondje-met-een-naar-verleden absoluut out of the question. Al met al vinden wij het een prima oplossing en Tommie wekt de indruk er precies hetzelfde over te denken.

zijn jullie tussendoor nog naar de caravan geweest om te kijken hoe het was? ik aarzel nog steeds, we hebben wel goede oppas in ons eigen huis dus ze blijft gewoon in dr eigen omgeving maar mss toch eens meenemen met de caravan.

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #16 Gepost op: 12 jul 2012, 15:30 »
We hebben er bewust voor gekozen tussentijds niet naar de caravan toe te gaan. De ervaring leert dat mijnheer rustig gaat slapen tot we weer terug zijn.

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 27 sep 2012, 09:41 »
Wat een ontzettende meevaller!!!Ik raad het iedereen aan !!!!
Gewoon op dek 7 een kennel gehuurd.Niks lawaai en niet te warm.Met de mogelijkheid om te gaan kijken.
Wij doen het zo weer... :hello2:

Offline Grasshopster

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 08 okt 2012, 15:57 »
Dat klinkt goed!

Wij hebben een border collie pup die we volgende zomer mee van Schotland naar Frankrijk willen nemen.

Ellen

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 08 okt 2012, 19:02 »
Dat klinkt zeker goed!! Het is wel een stukje verder rijden naar het noorden, maar dat valt te overzien.. Misschien over 2 jaar richting Lake District, dan is dit een goede oversteek lijkt me  :icon_thumleft:
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 20 feb 2013, 13:54 »
Onze Vizsla gaat altijd mee naar Schotland of Engeland. Het is inderdaad lang maar ze lijdt er duidelijk niet onder. Zeker de terugweg naar Nederland is prima, dan is het relatief vroeger op de ochtend dat je aankomt (tijdverschil etc). Maar we gaan bewust niet meer kijken in de avond, alleen in de ochtend. De laatste keer deed ze zowaar een plasje op het dek tijdens de ochtend ronde, omdat ze getraind is met een commando en dat was prettig, dan is de grootste druk eraf.

In September willen we van Europoort naar Hull, dat hebben we nog niet eerder gedaan (Ijmuiden-Newcastle normaal) en dat moet ik nog even uitzoeken.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #21 Gepost op: 25 feb 2013, 08:31 »
De lange overtochten hebben we altijd met onze hond gemeden, juist vanwege de lange tijd dat de hond in de auto moet blijven.

Toen de snelle ferry nog voer vanuit Harwich zijn we wel met die boot gegaan (3,5 uur is te overzien). De hond moet dan ook in de auto blijven. Gaat prima, de hond slaapt inderdaad. Alleen wij moesten op de terugweg de achterklep open laten vanwege de warmte (zomer) op het autodek.  We hadden wel de ramen open gelaten, maar de bemanning vond dat niet genoeg en na vertrek werden we opgeroepen om ons te melden voor het autodek.
Gelukkig zat onze hond in een bench dus dat kon, maar je auto open laten geeft een onveilig gevoel ondanks dat er niemand op het autodek mag komen. De eigenaren met hond mochten tijdens die overtocht trouwens 2x even kijken onder begeleiding van een bemanningslid. En bij aankomst zorgden we er wel voor om als eersten naar de auto te kunnen.  :)

Toen de snelle ferry vanuit Harwich niet meer ging,  zijn we voornamelijk met de tunnel gegaan en 1x met een ferry Calais-Dover, maar ook daar moet de hond in de auto blijven.

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 29 apr 2013, 14:48 »
Helaas blijkt nu dat honden niet meer in de auto mogen blijven tijdens de overtocht. Echt vervelend :-( Regel net veranderd. In September gaan we vanaf europoort naar Hull en zal ze dus voor het eerst in een enge kennel moeten. Echt balen. Ik hóóp dat het nog kan veranderen maar zo lijkt het nu.

In mei en straks weer in december gelukkig weer via Ijmuiden en dan blijft ze in de auto

Iemand al ervaring met de kennels op de boot naar Hull?

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 30 apr 2013, 18:20 »
Volgens mij is het honden verblijf op dek 7.Onze hond vond het prima.Het is er koel en rustig qua geluid.Ik vond het al met al een prima ervaring en zou het zo weer doen!!

Offline max

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 22 aug 2013, 12:13 »
@ gerdien: bedankt voor jouw antwoord,ik weet niet hoe ik dit gemist kan hebben. We hebben net gebeld, beleid ongewijzigd, niet meer in de auto. Staan die kennels boven op elkaar gestapeld? Weet je dat nog? Zo is het namelijk wel bij DFDS heel idioot en kleine dingen ook nog. Je kunt ze niet uitlaten las ik?