Auteur Topic: Tarleton Castle  (gelezen 4020 keer)

Offline Bram

• Schotland fan
Tarleton Castle
« Gepost op: 02 jul 2012, 13:35 »
(misschien dat het onderstaande uiteindelijk aanleiding vormt voor een leuke reiservaring  ;) )

In een Franse B&B van 3 kamers groot, logeerden wij voor 1 nachtje tijdens onze vakantiereis naar de Drôme. Behalve wij (NL) en een ander echtpaar (D) was er ook een echtpaar (GB) dat -horende van onze plannen inzake Schotland- een tip voor ons had.
Ergens langs de Firth of Forth wist meneer een kasteel te liggen dat in een zeer donkergrijs verleden iets met zijn familie van doen had gehad. Hij beschreef het als een bezienswaardigheid omdat het op een bijzondere manier tegen de rotsen gebouwd zou zijn. Hij noemde Tarleton Castle als naam en ik dacht daarmee de details wel op internet te kunnen vinden. Dat blijkt behoorlijk tegen te vallen. Zodanig, dat ik me afvraag of ik de naam goed heb opgeschreven, maar dat moet haast wel, want ik heb het hem laten spellen.

Dus. Iemand bekend met Tarleton Castle?

NB. In september zijn we wel in Schotland, maar niet in de buurt van dit kasteel. Voor een volgende trip zou het een mooie bestemming kunnen zijn.

Offline Jerbia

• Schotland fan
Re:Tarleton Castle
« Reactie #1 Gepost op: 02 jul 2012, 17:17 »
Bedoelde die meneer misschien Tantallon Castle?
Reisverslag 2011 en 2012

Offline Michel

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 02 jul 2012, 21:00 »
Ja, daar dacht ik ook meteen aan: Tantallon Castle.

Dat kasteel ligt namelijk een eindje ten oosten van Edinburgh, aan de kust. Dat is inderdaad
niet ver van the Firth of Forth. Het kasteel ligt even ten noordwesten van Dunbar.

Offline Bram

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 02 jul 2012, 21:14 »
Ik sluit op voorhand niets uit, maar
Bedoelde die meneer misschien Tantallon Castle?
óf hij verwarde wat namen met elkaar, óf ik zat al te veel in 'French mode' en heb hem misschien toch niet zo goed verstaan.
Hij had in ieder geval wel gelijk met dat het iets bijzonders is.

Laten we ervan uitgaan dat hij wel degelijk dit kasteel bedoelde; veel dichter bij de waarheid zullen we niet komen.
Bedankt voor de tip, ik hoop er ooit iets mee te gaan doen.