Auteur Topic: camping benodigdheden  (gelezen 7033 keer)

Bartjan

• Gast
camping benodigdheden
« Gepost op: 13 sep 2006, 11:28 »
Hallo,

Ik vertrek 19 September naar Schottland om te kamperen. Is er iemand op de hoogte hoe het zit met bijvoorbeeld de aanschaf van een gasfles. Zo eentje waar je twee pitjes op schroeft. Zijn die te verkrijgen op de campings aldaar???

Offline Ina

• Schotland fan
Re: camping benodigdheden
« Reactie #1 Gepost op: 13 sep 2006, 15:16 »
Hangt er vanaf waar je heen gaat, er zijn wel campings die gas verkopen maar lang niet allemaal.

Bartjan

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 13 sep 2006, 16:10 »
dan moeten we maar even zoeken. Ik denk namelijk niet dat je zo'n fles mee op de vlieger mag nemen??!!

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #3 Gepost op: 13 sep 2006, 16:42 »
En als je het niet op een camping kan krijgen, is er altijd wel een outdoor shop in de buurt waar ze het wel hebben.

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 15 sep 2006, 11:30 »
Bedoel je de blauwe "Campinggaz" flessen en bussen ?? Kijk eens op de volgende site (met zoek-functie internationaal) : http://www.campinggaz.com/
Volop te verkrijgen in Schotland, blijkbaar.? Even "Edinburgh" ingetikt : 5 adressen.? Een minder bekend dorp in de buurt van Glasgow : 7 adressen (Glasgow inbegrepen).? Ruime omgeving Inverness : 6 adressen.

Koen

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 26 okt 2006, 14:32 »
Houdt wel goed in de gaten of de aansluitingen kloppen; Ik heb ervaren dat ik geen Britse gasflessen (Calorgas) op mijn eigen gasslang van de Freebird (Motorhome) kan monteren zonder verloopnippel... Mischien een idee om te overwegen er ter plaatse een setje te kopen als je toch regelmatig naar Schotland / GB gaat? Dan voorkom je ook dat je het gasflesje weer mag uitpakken en achterlaten als je gaat vliegen.

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 27 okt 2006, 10:59 »
"Campinggaz" aansluitingen zijn overal hetzelfde.  Vandaar dat het een van de duurdere gas-systemen is.  Te verkrijgen in heel Europa (gemakkelijk), maar in de Scandinavische landen is het blijkbaar van de markt aan het verdwijnen / verdwenen.

Koen