Auteur Topic: vliegen op Edinburgh?  (gelezen 17032 keer)

Offline Marcelle

• Schotland fan
vliegen op Edinburgh?
« Gepost op: 15 jun 2012, 14:06 »
Wat is nu de goedkoopste manier om naar Edinburgh te vliegen?

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: vliegen op Edinburgh?
« Reactie #1 Gepost op: 15 jun 2012, 14:22 »
De laatste keer was dat voor ons met Ryanair vanaf vliegveld Weeze (net over de Duitse grens bij Nijmegen)
Maar we zijn ook wel met Easyjet geweest vanaf Schiphol. Zelfs KLM heeft wel eens aanbiedingen.
Kwestie van de boekings websites bekijken. Soms scheelt het ook nog op welke dag je vliegt.

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 15 jun 2012, 17:36 »
tegenwoordig vlieg ik met KLM retour naar amsterdam voor 79 pond. Dat vind ik toch ook niet echt duur meer.
Helemaal als ik koffer meeneem is het goedkoper om met klm te gaan dan met easyjet.
ps. zeg ik er wel bij dat het 2 keer is geweest in winterseizoen. het zomerseizoen is wel wat duurder heb ik al gezien.

Offline Sinie

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 17 jun 2012, 00:37 »
tegenwoordig vlieg ik met KLM retour naar amsterdam voor 79 pond. Dat vind ik toch ook niet echt duur meer.
Helemaal als ik koffer meeneem is het goedkoper om met klm te gaan dan met easyjet.
ps. zeg ik er wel bij dat het 2 keer is geweest in winterseizoen. het zomerseizoen is wel wat duurder heb ik al gezien.
Klopt Eagleheart vliegen vanaf hier naar Amsterdam is veel goedkoper dan als je boekt vanuit Amsterdam, en daarbij is Amsterdam-Glasgow ook goedkoper dan Amsterdam-Edinburgh terwijl dat hier weer net andersom is. Mijn familie komt ook in augustus en die betalen 104 tot 109 euro met KLM goedkoper nog dan Easyjet. Je kan in het schema van KLM de verschillende prijzen overzien wanneer je bv in de maand augustus naar Scotland wilt, ik zou dan naar Glasgow boeken want dat is toch goedkoper dan Edinburgh, succes :bagpipe

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 17 jun 2012, 09:58 »
Heb altijd om even te checken deze link: http://www.lowcostairlines.nl/ in mijn favorieten staan.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 22 jun 2012, 02:24 »
KLM is goedkoper (en fijner!!) dan Easyjet (moet altijd lachen om de massarij bij Easyjet op de luchthaven van Edinburgh, terwijl ik bijna in mijn eentje sta bij incheck van KLM :drunken_smilie: ). Bovendien is het me opgevallen dat als je via edinburghairport.com je ticket boekt, je vaak zelfs goedkoper uit bent dan als je via klm.nl of Schiphol je ticket boekt! Dus het is wijs om dat altijd even na te checken. :) Vroeg boeken helpt vaak sowieso ook wel in de prijs. In de zomer is het sowieso wat duurder, maar dat is natuurlijk normaal.

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 22 jun 2012, 12:50 »
hmmm, niet altijd hoor Mairi.

vers van de pers. heb net een vliegticket geboekt naar nederland.
In Edinburgh vliegen met klm kost mij als ik boek voor 1 tot en met 6 augustus: tussen de 140 en 220 pond voor retour. Bij easyjet koste het mij 100 a 110 pond voor een retourje voor dezelfde periode.

Daarentegen als je vanaf Glasgow vliegt is KLM goedkoper. ik heb nu een ticket gekocht voor 90 pond en prijzen lagen tussen de 80 en 160 pond terwijl ik bij easyjet tussen de 110 en 160 pond kwijt ben vanaf Glasgow voor retour.

mijn ervaringen opgesteld in een conclusie:

Edinburgh is in de zomer duurder vliegen als Glasgow en in de winter is Glasgow weer duurder dan Edinburgh.

Klm: is duur in zomer naar Edinburgh and goedkoop in winter naar edinburgh. klm is goedkoop naar glasgow in zomer en duur in winter/
Easyjet: weinig pijl op te trekken. blijft een leuke organisatie voor tickets rond de 100 pond gedurende het jaar. maar over het algemeen goedkoop in winter naar beide steden (maar tipt niet aan aanbiedingen van de klm) en wat duurder in zomer  en zeer duur wanneer je op het laatste moment wilt boeken. (toch tipt easyjet wat mij betreft nog steeds niet aan de leuke acties van klm)

Wat mij betreft dus: Reizen van Edinburgh in de winter en vanaf Glasgow in de Zomer met KLM. of pak easyjet vanaf edinburgh in de zomer. boek minimaal 1 maand van tevoren.

Edit: het betreft natuurlijk een topic om NAAR Edinburgh te vliegen dus sorry dat dit niet helemaal ontopic is. Opzich zijn het wel weer tips voor mensen die vanaf Schotland vertrekken.

KLM is goedkoper (en fijner!!) dan Easyjet (moet altijd lachen om de massarij bij Easyjet op de luchthaven van Edinburgh, terwijl ik bijna in mijn eentje sta bij incheck van KLM :drunken_smilie: ). Bovendien is het me opgevallen dat als je via edinburghairport.com je ticket boekt, je vaak zelfs goedkoper uit bent dan als je via klm.nl of Schiphol je ticket boekt! Dus het is wijs om dat altijd even na te checken. :) Vroeg boeken helpt vaak sowieso ook wel in de prijs. In de zomer is het sowieso wat duurder, maar dat is natuurlijk normaal.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 22 jun 2012, 13:27 »
In Edinburgh vliegen met klm kost mij als ik boek voor 1 tot en met 6 augustus: tussen de 140 en 220 pond voor retour. Bij easyjet koste het mij 100 a 110 pond voor een retourje voor dezelfde periode.

Hmn, ja maar dan heb je je baggage bij Easyjet nog niet betaald, toch? En dat is toch weer 25 pond, dus dan is het alweer bijna even duur als KLM.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 22 jun 2012, 13:34 »
Twee weken geleden tickets geboekt voor Herfst-vakantie: Glasgow-Amsterdam retour, met KLM, £110.
Afgelopen kerst betaalde we ongeveer het zelfde.

De vlucht-tijden van Easyjet zijn vanuit Glasgow zo achterlijk vroeg en laat, niet handig als je in Nederland bv nog 2 uur met de trein moet, en hier nog met het veer moet..............

Via Edinburgh heb ik nog nooit gevlogen omdat gewoon net TE ver wordt voor ons.
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 22 jun 2012, 13:40 »
Hoi Mairi,

Die koffer die trouwens 22 pond kost had ik er al bijgerekend. en al had ik ze er niet bij gerekend dan was easyjet nog net iets goodkoper maar de service bij klm maakt veel goed.  (toevallig net weer gecheckt en inclusief koffer betaal je nu 82 pond met easyjet vanaf Edinburgh met als vliegdata 1 tot en met 6 augustus) prijzen fluctueren dus bij easyjet per dag.

Hmn, ja maar dan heb je je baggage bij Easyjet nog niet betaald, toch? En dat is toch weer 25 pond, dus dan is het alweer bijna even duur als KLM.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 22 jun 2012, 13:58 »
Inderdaad blijft KLM dan wel een veel fijnere maatschappij. Heb 1 keer met Easyjet gevlogen = nooit meer. :icon_pale:

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 22 jun 2012, 14:04 »
kijk en dat is nou de situatie van tegenwoordig/crisis. service is voor de klant steeds minder belangrijk en prijs des te meer belangrijker. daarom vliegen veel mensen met easyjet.  ik ben een persoon die voor beide gaat en daarom probeer ik altijd de laagste prijs bij klm te krijgen.  zo heb ik tot nu toe altijd goedkoop met klm gevlogen tussen 75 en 90 pond gedurende de 4 keer met klm en tussen de 60 en 80 pond met easyjet. (2 keer gevlogen)

Inderdaad blijft KLM dan wel een veel fijnere maatschappij. Heb 1 keer met Easyjet gevlogen = nooit meer. :icon_pale:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 22 jun 2012, 14:13 »

Mairi, nu klink je wel heel erg verwend  :nono:

We vliegen "veel" met Ryanair, bv in maart voor een prikkie naar Malaga, goedkoop appartement, auto erbij (voor £ 30! een week).
Zomaar een leuke tussendoor wandelvakantie in de zon. En ja dan sta je misschien 15-30 minuten in de rij, so what ?  :tongue3:
Je hebt toch vakantie   :icon_sunny:

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 22 jun 2012, 14:21 »
Heerlijk Andrea,

zoiets wil ik ook wel :P   en wat een goedkope prijzen!! zelf helaas die ervaringen niet. ik kijk af en toe op ryanair maar op 1 of andere manier komen de prijzen toch hoog uit  ???

ps. helemaal offtopic: maar wat mij ook opvallend zijn de dure vliegtickets voor binnelandse vluchten. pfff, betaal je al gauw 200 pond voor terwijl je ruim van tevoren boekt en Flybe bekend staat als een vrij goedkope maatschappij. Wij nemen in augustus dan ook lekker de ferry naar Shetland en rijden naar Aberdeen.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 22 jun 2012, 14:28 »
Hi Eagleheart,

Ryanair prijzen gaan op en neer, dus niet denken dat ze alleen nog maar omhoog gaan.
Ik krijg emails als er weer een aanbieding is en dan ga ik kijken, soms vliegen we van Prestwick soms van Edinburgh of heen van Edinburgh en terug van Prestwick of andersom. Ik ben gek op dit soort puzzeltjes :o Helemaal als er een leuk prijsje uitrolt.
Klinkt leuk die tripjes van jullie ! Wij gaan er met de caravan op uit deze zomer, pas nog in Oban gestaan en op Mull en Kerrera gewandeld. Tot 13/14 juli  :wave:

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 22 jun 2012, 14:35 »
bedankt Andrea. gewoon de site van ryanair goed in de gaten blijven houden en lid worden van hun nieuwsbrief :P thanks for the tip

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 22 jun 2012, 15:02 »
Mairi, nu klink je wel heel erg verwend  :nono:

:laughing7: :laughing7: Ach ja, had gewoon een slechte ervaring. :hypocriet

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 22 jun 2012, 15:41 »

Nu zijn we natuurlijk allemaal reuze benieuwd wat die slechte ervaring is geweest :P

:laughing7: :laughing7: Ach ja, had gewoon een slechte ervaring. :hypocriet

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 22 jun 2012, 16:14 »
Ehm... Half omver gerend worden door een massa mensen die allemaal een plekje bij het raam wilden? :icon_silent: :confused2: Dat was echt niet fijn. :icon_pale: De beenruimte was die keer ook waardeloos, heb toen echt last van mijn knieën gehad.
Maargoed, tis wat je ervoor over hebt natuurlijk.

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #19 Gepost op: 25 jun 2012, 16:51 »
Ik vind zelf de tijd waarop EasyJet vanuit Edinburgh naar Amsterdam vliegt het grootste bezwaar. Heel vroeg in de ochtend moeten vertrekken of 's avonds laat op de bestemming aankomen is niet echt ideaal. Bij KLM kan je uit zes tijden per dag kiezen ofzo.  :protest:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 25 jun 2012, 17:38 »
Ik vind zelf de tijd waarop EasyJet vanuit Edinburgh naar Amsterdam vliegt het grootste bezwaar. Heel vroeg in de ochtend moeten vertrekken of 's avonds laat op de bestemming aankomen is niet echt ideaal. Bij KLM kan je uit zes tijden per dag kiezen ofzo.  :protest:

Easy Jet en Ryanair tijden kunnen veranderen per zomer- of winter"timetable". Soms gunstiger, soms ongunstiger, dus blijven checken  :evil5:

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #21 Gepost op: 26 jun 2012, 12:20 »
Easy Jet en Ryanair tijden kunnen veranderen per zomer- of winter"timetable". Soms gunstiger, soms ongunstiger, dus blijven checken  :evil5:

Ja inderdaad; EasyJet's tijden zijn wel eens gunstiger geweest in het verleden, maar door ongunstigere en dus goedkopere slots te nemen kunnen ze natuurlijk de prijzen laag houden.

Toch vlogen wij afgelopen maart ook heen en weer met KLM voor net geen £79 per persoon - niet schlecht!

Offline Marcelle

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 02 jul 2012, 23:30 »
Grappig om te constateren dat mijn vraag zoveel ins & outs heeft losgemaakt. Thanks anyway. We zullen de comments goed uit ons hoofd leren.
Hoe dan ook, paar keer vliegen wordt het wel voor familie en vrienden naar dochter die vanaf september in E'borough studeert. We zouden kunnen proberen bij de KLM pakket korting te krijgen . Ha Ha. ;)

Offline McHenk

• Schotland fan
  • Anno 2000
« Reactie #23 Gepost op: 03 jul 2012, 11:23 »
Wens je dochter veel plezier in Edinburgh - Màiri kan vast ook bevestigen dat het hier best leuk is!

:happy7:

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 03 jul 2012, 12:31 »
ja we kunnen weer boeken voor £ 79 retour zowel naar/van  Glasgow als Edinburgh . De mijne heb ik binnen. :hello2: