Auteur Topic: wild kamperen met caravan...  (gelezen 27623 keer)

gerdien

• Gast
wild kamperen met caravan...
« Gepost op: 05 jun 2012, 17:48 »
Heeft er iemand ervaring met wild kamperen met caravan in de Schotse hooglanden?
Graag een reactie...
Mvg.Gerdien

Jazz

• Gast
Re:wild kamperen met caravan...
« Reactie #1 Gepost op: 14 aug 2014, 16:58 »
Beetje late reactie, maar wild kamperen met een caravan is zeker mogelijk. Lees vooral even http://www.outdooraccess-scotland.com/ voor wat mag en niet.

Let op borden als je ergens parkeert. Parkeerplaatsen in dorpen en steden verbieden vaak "overnight" parkeren, maar het wordt vaak wel gedoogd. Ik stond onlangs nog op een grote parkeerplaats in Fort William waar overal borden hingen, maar er stonden zeker 20-30 caravans en motorhomes te overnachten.

Langs de A-wegen in de Highlands zijn vaak grotere parkeerplaatsen te vinden waar je makkelijk kunt kamperen en gerust kan overnachten in de ruige natuur / middle of nowhere. Zolang je maar niet op een boer z'n land parkeert zonder toestemming! ;)

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 15 aug 2014, 10:46 »
Let op borden als je ergens parkeert. Parkeerplaatsen in dorpen en steden verbieden vaak "overnight" parkeren, maar het wordt vaak wel gedoogd. Ik stond onlangs nog op een grote parkeerplaats in Fort William waar overal borden hingen, maar er stonden zeker 20-30 caravans en motorhomes te overnachten.

Maar @Jazz, waarom daar dan wel overnachten?
Ik schrijf "overnachten"omdat ik het nml. niets met wildkamperen te maken vind hebben. Als je nml. zo wil overnachten, dan kan je toch ook op een camping gaan staan.
Bij wildkamperen denk ik aan rust, ruimte, mooie omgeving.

Ik bedenk zomaar dat door dit soort gedrag (we zetten hem hier ondanks de borden toch neer), dat het vrije kamperen op een gegeven ogenblik veel meer aan banden gelegd gaat worden. Iets wat ik heel jammer zou vinden.

Ik weet niet beter dat je bij wildkamperen oa. buiten de bebouwing moet staan, niet in het zicht van huizen en doorgaande weg.
Ik heb zelfs wel eens in een buitengebied een bord gezien, waarop stond dat wildkamperen was toegestaan, maar de tenten niet in een groep bij elkaar mochten staan.

rend

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15 aug 2014, 11:00 »
Ja pcies Petra. Dan kun je net zo goed op.'t woonwagenkamp gaan wildkamperen? Zoals Petra al aangeeft denk ik ook aan andere dingen zoals natuur weinig tot geen volk e.d.. Dat soort Veerkrampjes gedrag ontsiert SCHOTLAND.

Andrea

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 15 aug 2014, 11:25 »
Maar @Jazz, waarom daar dan wel overnachten?
Ik schrijf "overnachten"omdat ik het nml. niets met wildkamperen te maken vind hebben. Als je nml. zo wil overnachten, dan kan je toch ook op een camping gaan staan.
Bij wildkamperen denk ik aan rust, ruimte, mooie omgeving.

Om £££ uit te sparen misschien  :laughing7:  ?

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #5 Gepost op: 15 aug 2014, 17:35 »
Bij "wild" kamperen denk ik nu niet meteen aan een caravan maar aan een rugzak met een tentje. Dan is het pas echt. Voor de rest hebben ze niet voor niks campings gemaakt denk ik maar zo.
Maar ik ben helemaal niet van kamperen dus kan ik mij ook niet zo inleven denk ik.

Ik zie het al helemaal voor me, zo'n Spontane Roma-camping. Ja dan lijkt het meer budgettair dan het landelijk gevoel.

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 15 aug 2014, 20:22 »
Mooi dat je de knuppel in het hoenderhok gooit, Petra! (endatiseengouwe&geenblauweduim)
met een

Je hebt helemaal gelijk, ze hebben het gewoon over overnachten

Hartelijke groet,
---Peter.

skye

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 16 aug 2014, 07:33 »
Om £££ uit te sparen misschien  :laughing7:  ?

Daar lijkt het meer op ja.  :laughing8:

Borghaerts

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 16 aug 2014, 13:21 »
Eigenlijk zijn die bordjes bedoelt om te voorkomen dat toeristen met hun campers/caravans op deze plaatsen gaan overnachten, zodat automobilisten en vrachtwagenchauffeurs de kans krijgen om daar te gaan stoppen om even hun oogjes te sluiten of gewoon te rusten voordat ze verder gaan.
Niet voor niets staat er vaak geschreven op de lichtborden Tiredness can kill/ can cause accidents.

Vaak kunnen weggebruikers niet stoppen op de 'P' omdat er al campers of caravans staan. Wat te doen ook als je pech krijgt op b.v. de A9 en de plaatsen zijn vol met campers/caravans.
(geldt eigenlijk hetzelfde als mensen de 'passing places' gebruiken als parkeerplaatsen.

Geniet van de vakantie en het kamperen en laat de 'rust'plaatsen vrij voor mensen die even willen rusten of echte noodgevallen

Light

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 17 aug 2014, 12:45 »
Helemaal mee eens, Erwin  :icon_thumleft:

rend

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 17 aug 2014, 12:57 »
 :brave:

noorman

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 17 aug 2014, 13:26 »

Op parkeerplaatsen en langs de snelwegen ok , ben zelf bijna 30 jaar trucker geweest en weet er alles van als je geen parkeergelegenheid kunt vinden .
Maar langs de kust zijn genoeg plekjes te vinden waar je niemand tot last bent en t,is er ohhhh zo mooi  :laughing7:

rend

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 21 okt 2014, 20:55 »
idd,.