Auteur Topic: Werk vinden...  (gelezen 20845 keer)

Offline Light

• Schotland fan
Re:Werk vinden...
« Reactie #25 Gepost op: 08 feb 2013, 18:38 »
Ja, Màiri, natuurlijk wens ik je ook heel veel succes bij het vinden van een betaalde baan die bij je past.  :icon_thumleft:

haha, hebben ze er ook puffins?? :laughing8:

Puffins niet, maar wel Grey seals. Die hebben we in mei 2011 daar zien liggen.
En natuurlijk heb je dan 't Spook van Inchcolm Abbey het merendeel van de tijd voor jezelf...

Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 11 feb 2013, 16:29 »
Wat zijn/waren de struikelpunten om werk te vinden in Schotland? Te weining werk? Slecht betaald? Moet je x aantal diploma's kunnen voorleggen?....
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 11 feb 2013, 17:54 »
Het is naar mijn idee makkelijker om in Schotland werk te vinden dan in Nederland. In Schotland kun je meestal wel ergens terecht omdat je Nederlands spreekt en ze zijn minder streng met ervaring en diploma's (zo heb ik gezien, ook bij vrienden). Ik koos er echt voor om terug naar mijn ouders in Nederland te gaan, zodat ik geen huurlasten had en dus snel zou kunnen sparen. Maarja, nog even geen werk helaas.

Maargoed, in Schotland is het wat betreft de werkloosheid ook niet rooskleurig, hoor. Ook daar is het momenteel een hele lastige tijd.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 11 feb 2013, 19:08 »
Ik heb destijds ook geprobeerd vanuit Belgie te solliciteren, maar vanwege mijn talen werd vaak in een hoekje geduwd voor Helpdesk werk in Greenock ;-) Het had een startpunt kunnen zijn, maar ik heb destijds veel negatieve ervaringen gelezen! Bedankt voor de feedback en heeel veeel geluk met de Jobhunting!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline morse

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 10 jul 2013, 15:25 »
Krijg je normaal geen uitkering (Jobseeker allowance) wanneer je een job zoekt in de UK als europeeër (non-UK passport)?

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 10 jul 2013, 22:29 »
Alleen als je in een ander Europees land al als werknemer belasting hebt betaald........ :evil5:........... (zover ik weet)
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline morse

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 14 jul 2013, 13:35 »
Als je solliciteert ook makkelijk om een UK nummer te hebben, zeker als je nog in Belgie of Nederland zit.
Bij sommige UK providers betaal je niets voor receiving calls in het buitenland ! Handig als werkgevers je opbellen  :)