Reizen in Schotland > Wandelen en fietsen in Schotland

Plannen om de WHW te gaan doen

<< < (2/23) > >>

Sonnie:
Dat is idd iets om te overwegen. Ik denk wel dat ik hem helemaal wil doen, gewoon omdat het kan  ;)
Verder hoef ik niet echt iets te doen nog na een dagtocht denk ik. We hebben ereaders, geef ons een pint en een stoel en het komt goed. Beetje contact maken met de andere wandelaars, de locals, desnoods een spelletje mee. Ook vermoed ik dat wij iets later vertrekken op een dag dan 9 uur, en we nemen veel foto's onderweg, scheelt ook weer.  :laughing7: Dus daar maak ik me eigenlijk niet zo druk om geloof ik..
Voor nu neig ik naar de versie van 8 dagen lopen (wel de hele route dan) met middenin een uitstapje naar Oban bij wijze van rustdag. Dan heb je idd kortere etappes, de verdeling is als volgt:
Milngavie - Drymen 20km
Drymen - Rowardennan 24km
Rowardennan - Inverarnan 23km
Inverarnan - Tyndrum 20km
Rustdag met uitstap naar Oban
Tyndrum - Inveroran 15.5km
Inveroran - Kingshouse 15.5km
Kingshouse - Kinlochleven 14.5km
Kinlochleven - Fort William 25km
Misschien nog een dagje Fort William extra..
Zo hebben vrienden van ons dat ook gedaan en dat is hun heel goed bevallen. Of we dan nog tijd/geld hebben voor een extra dagje Fort William moeten we ff zien maar dat is wel een leuke optie. Opties waarbij er minder dagen gelopen worden zijn er wel maar dan worden de afstanden me toch iets te lang vrees ik..

Wilma:
Dit ziet er heel goed uit! Mooie afstanden. Wij waren ook van plan om het zo te gaan lopen. Eigenlijk volgend jaar, maar ik ga een 3jarige studie volgen en kan dan 3 jaar niet naar Schotland  :crybaby2: ( gelukkig is de studie wel erg mooi/leuk!)
Oban zelf vond ik niet zo heel bijzonder, of je moet een boattrip maken, of het aquarium (toch Bute?) Dan zou ik liever voor Fort William kiezen en o.a. de Ben Nevis beklimmen, of wandelen langs de Glen Nevis, ook erg! mooi.

Sonnie:
 Smaken verschillen  :D wij vonden Oban veel leuker juist. En aangezien we dan een keer geen hond mee hebben zit een bezoek aan de destilleerderij in de planning  :laughing7: en misschien het aquarium ja..
Fort William hadden we snel gezien. Leuke winkeltje (outdoor zooi vooral) maar we waren na een uurtje wel uitgekeken eigenlijk. Die bewaren we dus voor het laatst met misschien de Nevis als uitstapje en anders zien we het wel  :)

Michel:
Je hoeft natuurlijk niet persé in Fort William te blijven. Je kunt voor een uitstapje ook de trein pakken naar Glenfinnan. Dat ligt bij het mooie Loch Shiel (en het Bonnie Prince Charlie monument en het beroemde spoorwegviaduct van Harry Potter). Daar kun je uiteraard ook nog een stukje wandelen. Het is iets meer dan 30 minuten reizen met de trein. Let trouwens wel op de diensttijden want deze treinen rijden maar een paar keer per dag.

Diezelfde spoorlijn gaat naar Mallaig, de kustplaats vanwaar de veerboot naar the Isle of Skye vertrekt. Dat is 1,5 uur met de trein maar ook daar kun je nog wel een wandeling maken en dan ben
gelijk even bij de zee geweest. Het zijn ook nog eens mooie treinreizen door dit deel van Schotland dus misschien is het een idee.

Sonnie:
Ook een optie, al ben ik daar ook al eens geweest  :D vond dat monument erg tegenvallen btw.. maar die treinreis is misschien wel leuk als de nevis niets wordt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie