Auteur Topic: Overzicht bushaltes  (gelezen 5755 keer)

Offline jokeb

• Schotland fan
Overzicht bushaltes
« Gepost op: 30 apr 2012, 21:43 »
Goedenavond, heeft iemand enig idee waar ik een site kan vinden met de busroutes en bushaltes in Schotland?
Groetjes Jokeb

Offline Jessy

• Schotland fan
Re:Overzicht bushaltes
« Reactie #1 Gepost op: 30 apr 2012, 21:48 »
Misschien helpt deze ?

http://www.travelinescotland.com/timetableplanner/captureServiceDetails.do?method=defaultMethod&hss=gURBD64695061

Aan de hand van info die ik opgevraagd had ,heb ik ook deze ontvangen ontvangen vandaag met de post .

http://www.citylink.co.uk/journeyplanner.php

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 01 mei 2012, 19:10 »
Ik heb ook naar zo'n kaart gezocht maar tot nu toe niet gevonden... Weet niet hoe en waar je gebruik van de bus gebruik wil maken maar zover als ik weet zijn er verschillende maatschappijen die in verschillende gebieden actief zijn. Citylink verbindt de grotere plaatsen, je kunt daar een kaart van vinden op de website die Jessy je gaf. De lokale bussen heb ik zelf gevonden door op Google mals in te zoemen en dan op de bushalte in te zoemen. Meestal zie je dan een nummer ik heb via Traveline (eerste link van Jessy) uitgevogeld welke maatschappij dat dan was. Beetje omslachtig wel. Wat ik mis is dat er geen prijzen genoemd worden bij Traveline. Bij Citylink is het het goedkoopst als je zo vroeg mogelijk tickets boekt. (wij hebben voor onze vakantie in Augustus alles al uitgestippeld en geboekt, wat wel ten koste gaat van spontane acties...) :tongue3:

Offline jokeb

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 01 mei 2012, 19:59 »
Wat ik zoek is een kaart die je hier bij de ns op de stations ziet, als je van A naar B gaat dan kom je langs de volgende stations. Ik heb dat wel van de trein kunnen vinden, maar ook met deze links niet van de bus. Of ik zie iets over het hoofd.
Wij gaan trekken van Edinburgh via Inverness naar skye en dan via Tyndrum naar Edinburgh. Dit alleen met de bus.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 01 mei 2012, 20:44 »
Ik denk dat je naar iets zoekt wat niet bestaat  :dontknow: Hier in Schotland rijden verschillende busmaatschappijen, alleen al in Bearsden kan je met 3 verschillende maatschappijen naar Glasgow City Center :icon_thumleft:

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 01 mei 2012, 21:24 »
Heb je al op de site van Michel gezien ?
Het vermeld ook openbaar vervoer .

http://www.groot-brittannie-liefhebbers.nl/Extra%20nav/openbaar%20vervoer.html

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 01 mei 2012, 21:36 »
Volgens mij kun je die trajecten goed met Citylink doen, heb al eens met Citylink gereisd en vond het comfortabel, weet niet wanneer je gaat maar ik merkte dat prijzen voor augustus al oplopen. Weet niet hoe het op Skye zelf gaat, Citylink doet in elk geval Portree aan. Misschien kun je met Google Maps zien welke bussen Skye verder verbinden...

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 02 mei 2012, 10:46 »
Yep, grote plaatsen kan je met Citylink doen.
Op Skye is Stagecoach de locale busmaatschappij, buslijnen 54 t/m 59.

routekaart Skye:
http://www.stagecoachbus.com/PdfUploads/Map_24693_56%2057A%2057C%20Skye%20.pdf

groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline jokeb

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 03 mei 2012, 13:55 »
Bedankt voor alles reacties, ik ben hier toch wel verder meegekomen, over 3 weken zitten we heelijk in Schotland. :bagpipe

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2012, 22:40 »
Ik zou zeggen: zoek het op de Traveline-site op. Bij de reisopties voor het traject dat je zoekt staat een link (pdf dacht ik) naar de dienstregeling, met daarin een overzicht van de zogenaamde tijdhaltes: vaste punten waar de bus z'n 'tijd afwacht'. Tussenliggende haltes staan niet altijd in de dienstregeling. Of je zoekt de site van de desbetreffende busmaatschappij op (naam staat ook bij de reisopties) voor meer info.
Leven en laten leven

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #10 Gepost op: 09 mei 2012, 10:00 »
Tussenliggende haltes staan niet altijd in de dienstregeling.

Tussenliggende Haltes ? hebben ze hier denk ik nog nooit van gehoord.  :icon_scratch:
Wij zien regelmatig dat de bus stopt als je gewoon je hand op steekt en aangeeft dat je mee wilt.  :hello2:
(Geen bushalte in de verre omtrek te zien maar dit werkt hoofdzakelijk alleen buiten de stad...)
Als je slecht ter been bent (b.v. je gebruikt een rollator)  :help: stoppen ze zelfs speciaal voor je huis...en dat zelfs op de A96 in de buurt van Forres
Prachtige service en iedereen accepteerd dit (zo te zien)
Lekker relaxed toch ? Blijf het leukvinden als ik weer eens met de auto achter zo'n bus zit.

Offline Roald

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 09 mei 2012, 15:17 »
Als je kijkt naar de dienstregeling van lijn 10 (Inverness - Aberdeen), dan is halte 1 het busstation in Inverness, en halte 2 het retail park net buiten de stad, met o.a. Tesco. Maar in werkelijkheid liggen er tussen die 2 punten ook nog andere haltes. Dus een dienstregeling geeft niet helemaal de info die Joke zoekt, maar het geeft wel een idee.

Klopt, vind het zelf ook grappig dat je hier gewoon ergens in de berm kunt gaan staan en dat de bus dan voor je stopt. Valt me mee dat daar geen ongelukken mee gebeuren: kom je daar met je auto met een kleine 100 km/u om de bocht, staat daar een bus stil, op de rijbaan :icon_silent:.
Leven en laten leven