Auteur Topic: Camping op Skye  (gelezen 20350 keer)

Offline gerdien

• Schotland fan
Camping op Skye
« Gepost op: 13 apr 2012, 19:24 »
Wie weet er nog een mooie,rustige camping op Skye?
Wij hebben al eens op Ashaig campsite gestaan,maar nu moet je ineens eerst lid zijn van de Caravan and Camping club :icon_scratch:!!??
Ook hebben we al eens gestaan in Kyle of lochals...
We willen nu wat noordelijker...
Mooi uitzicht en rustig is het belangrijkste :aye!!
Gr.Gerdien

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:Camping op Skye
« Reactie #1 Gepost op: 13 apr 2012, 20:54 »
Tja, het wemelt er natuurlijk niet van de campings, maar ken je deze website ?
 http://www.reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm
Van de meeste campings zijn ook van reviews beschikbaar

Wij hebben in Staffin ( en Glen Brittle) gestaan, Staffin erg rustig, maar geen uitzicht.

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 13 apr 2012, 22:28 »
In het noorden heb je Kinloch campsite in Dunvegan. Hele aardige beheerder, mooi uitzicht over de baai richting castle.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 13 apr 2012, 23:37 »
Ik zou zeggen Glenbrittle, in een baai en aan  de voet van de Cuillins. Ik ben er een keer ofvier geweest. Vorig jaar hebben we in Sligachan gestaan. Voordeel het mooie uitzicht, naderl de weg en de midges, we werden er opgevreten. We hebben ook een keer in Edinbane gestaan, iitzicht is daar wat minder

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 13 apr 2012, 23:46 »
Oeps, ik begreep dat je een camping zoekt in het noorden van Skye, vandaar dat ik met Staffin kwam. Maar je bedoelt dus noordelijker dan Kyle of Lochalsh, dus kan het overal op Skye zijn  :icon_thumleft:
Ja Glenbrittle is mooi, maar DAAR hadden wij juist ontzettend veel last van midges. Dus laat wel/geen midges niet de keuze van de camping bepalen, want daar kun je dus helemaal niets van zeggen (gelukkig) :laughing7:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 13 apr 2012, 23:51 »
Midges is inderdaad erg weerafhankelijk, dat is zo. Sanitair was op Edinbane het beste overigens

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 14 apr 2012, 08:02 »
We willen de Quiraing wandelen en verder het noorden bekijken.
Glen brittle ligt langs een lange eenzame weg.Moet je elke dag weer langs.Lijkt me niet zo makkelijk...
We gaan met de caravan.
Zelf leek me Sligachan ook wel wat...En wat midgets betreft,erger dan aan Kielder water kan het niet zijn.Gewoon verschrikkelijk!!!Maar dat hebben we ook overleefd!
Alvast bedankt voor jullie tips!!

Offline ilonka

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 14 apr 2012, 08:59 »
 :schface Wat dacht je van deze:
www.uig-camping-skye.co.uk
 :aye :aye :aye :aye
Vlakbij Quiraing, Fairy Glen, :tongue3:
Ik heb in Uig een weekje in een B&B gezeten,omgeving ernstig prettig!
Ilonka

Offline Jurriaan

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 14 apr 2012, 11:27 »
Voor de Quiraing zou ik zeggen Uig of Staffin. Helaas geen camping in Kilmuir dat zou de beste plaats zijn voor jullie camper. Bijna zeker geen Midges (veel wind) en een uitzicht waar je u tegen zegt. je zou kunnen vraagen bij een aantal locale verhuurders van huisjes of je hun terein zou mogen gebruiken. zal wel niet veel faciliteiten hebben maar jullie gaan met de camper. Denk dat ik zelf nog wel iemand weet als je dat wat lijkt laat het me weeten en ik zal wat rond vraagen.

Wat betreft midges dat is weer afhankelijk inderdaad. Ik weet niet waar de camping in Staffin staat. Maar staffin krijgt over het algemeen meer wind dan Uig. That keeps the midges away  ;)

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #9 Gepost op: 14 apr 2012, 13:07 »
Zelf hebben we 2 jaar geleden een aantal dagen op Edinbane gestaan. Wat duurder maar wel goed verzorgd en fijn centraal voor het verkennen van het noorden van Skye.

Old man of Storr (in de mist)

Quirang

Kiltrock

De kust bij Kiltrock

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 14 apr 2012, 19:15 »
@Jurriaan: wij hebben een caravan en enig comfort(douche/wc) is wel gewenst.Het liefst ook stroom,dan kan het oventje aan!
Heeft iemand ervaring met Torvaig campsite of is deze erg druk!?
En ligt Sligachan niet aan een te drukke weg??

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 14 apr 2012, 21:05 »
Ik ben wel een keer op Torvaig geweest maar dat was in 1992, erg lang geleden dus. Vorig jaar op Sligachan gestaan en wij bonden de drukte en lawaai van de weg wel meevallen. Je zit er wel lekker centraal als je heel Skye wilt doen.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 14 apr 2012, 21:46 »

Glen brittle ligt langs een lange eenzame weg.Moet je elke dag weer langs.Lijkt me niet zo makkelijk...
We gaan met de caravan.

Wij zijn daar ook met caravan geweest, geen enkel probleem, genoeg passing places en het voordeel van de caravan achter je auto is dat men je al van verre aan ziet komen en dan heel geduldig gaat staan wachten  :icon_thumleft: Er zijn op de camping maar 8 plaatsen met electra, dus als dat belangrijk voor je is, even bellen en reserveren ( als dat kan ?).  En zonder caravan is het een prachtige rustige ( wat jij eenzame noemt ?) weg.  :tongue3:

Wij hebben van daaruit in de Cuillins gewandeld en later vanuit Staffin het noordelijker deel.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 14 apr 2012, 22:21 »
Prachtige foto's, MacJos!    :schface
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #14 Gepost op: 15 apr 2012, 01:01 »
Prachtige foto's, MacJos!    :schface

Dank je! Misschien leuk om ook eens hier te kijken?

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 15 apr 2012, 07:46 »
Camping bij Loch Greshornisch vlak bij Edinbane , Kleine rustige camping met uitzicht over een baai waar soms zeehonden zwemmen. :laughing7:
Ook is er een kleine campingwinkel waar je soms op de eieren moet wachten omdat de kippen nog niet zo ver zijn (echt waar). :dontknow:
En je maakt ze daar blij als je lege eierdoosjes voor ze meeneemt. :hello2:
Danny :wave: :bagpipe

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 15 apr 2012, 13:38 »
@Andrea:ik bedoelde met eenzame weg,dat je dan elke dag eerst langs die lange weg moet en ook weer terug.
Wat centraler is wat makkelijker.We willen toch wel 5/6 dagen op Skye doorbrengen.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 15 apr 2012, 13:45 »
Ik vond Dunvegan geweldig  :aye Goede douches en goed schoon allemaal, rustig, veel 'avontuurlijke' types en geen gillende kinderen  :laughing7:

uitzicht:

de camping vanaf de cairn boven het dorp:
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 15 apr 2012, 16:01 »
@Andrea:ik bedoelde met eenzame weg,dat je dan elke dag eerst langs die lange weg moet en ook weer terug.
Wat centraler is wat makkelijker.We willen toch wel 5/6 dagen op Skye doorbrengen.

Hi Gerdien, ja ik snap het wel hoor (het is maar 15 min op de single track ) maar je mist wel een superplekje  :tongue3:
Maar er zijn wel alternatieven zie ik, is 2 campings te veel voor 5/6 dagen ? Wij houden juist van rondtrekken  :wave:

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 15 apr 2012, 16:19 »
Wij trekken 3 weken door Schotland en dan 5 dagen op 1 plek,voor Skye ,is net mooi.We hebben ook nog 2 kids van 9 en 11.Kunt niet alleen met jezelf rekening houden...

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #20 Gepost op: 15 apr 2012, 20:04 »
Dank je! Misschien leuk om ook eens hier te kijken?

Ik "zit" niet op facebook................... :tongue3:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 15 apr 2012, 21:14 »
Ik "zit" niet op facebook................... :tongue3:

Alweer een reden om dat te gaan doen  :laughing7:, zie je ook al onze schitterende wandelfoto's   :icon_thumleft:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #22 Gepost op: 16 apr 2012, 09:06 »
Heerlijk, al die prachtige foto's van Skye!

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 16 apr 2012, 18:44 »
Alweer een reden om dat te gaan doen  :laughing7:, zie je ook al onze schitterende wandelfoto's   :icon_thumleft:

:nooo :nooo

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #24 Gepost op: 24 sep 2013, 11:28 »
Wij hebben al eens op Ashaig campsite gestaan,maar nu moet je ineens eerst lid zijn van de Caravan and Camping club icon_scratch!!??

Wilde hier nog even aan toevoegen dat wij (wij zijn GEEN lid)zeer welkom waren ,onder het motto:
You are very respectable people...!!!!