Auteur Topic: ferrys naar outer hebrides  (gelezen 18698 keer)

danielGS

• Gast
ferrys naar outer hebrides
« Gepost op: 14 feb 2012, 21:57 »
 :hello2: de kogel is door de kerk , we gaan met 4 motoren in mei voor een week naar schotland en deze keer is het bdoeling om de outer hebrides te bezoeken . Nu is mijn vraag of het nodig is dat we de ferrys tussen de verschillende eilanden op voorhand reserveren ?

Alvast bedankt,

Daniel

Màiri

• Gast
Re:ferrys naar outer hebrides
« Reactie #1 Gepost op: 14 feb 2012, 22:41 »
Wauw, ik ben jaloers! Heeel veel plezier gewenst!! Ik kan je helaas verder geen antwoord geven op je vraag.

Eagleheart

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 15 feb 2012, 12:08 »
jullie zijn per motor dus reserveren is wel gewenst (ps. meestal is er wel extra plek maar zou het er niet op wagen)
voor voetgangers en fietsers hoef je niet te reserveren.
staat als het goed is ook op de site van de ferry genoemd.
hier de website: http://www.calmac.co.uk/
een citaat op hun voorpagina: If you are travelling with a vehicle, booking is recommended. Foot passenger tickets can be bought from ports on the first day of travel.

en hier een link met een voorbeeld van timtable waarin ook staat dat het gewenst is te reserveren en dat voetgangers/fietsers niet hoeven te reserveren: http://status.calmac.info/Timetables/summer-barra--oban-castlebay.pdf

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #3 Gepost op: 15 feb 2012, 17:34 »
Wij zijn nu 3 keer naar Lewis geweest vanaf Uig (Skye). Ook wij kregen aangeraden om van te voren te boeken. In de praktijk blijkt het goed mogelijk om dat pas op het laatste moment te doen. Dat was voor ons wel een wens omdat we de data een beetje van de weersomstandigheden wilden laten afhangen. Uiteindelijk hebben wij iedere keer 1 dag van te voren geboekt via internet (hadden zelf een laptop mee maar via een internetcafe kan natuurlijk ook).

macstonemountain

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 02 mrt 2012, 08:10 »
Wij hebben nog nooit van te voren gereserveerd met de auto en helemaal al niet met de motor.
Maar weet niet hoe het nu is, als de rest zegt dat je het beter wel kan doen en je weet toch zeker dat je op tijd daar bent waarom niet reserveren.

Jessy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 02 mrt 2012, 11:13 »
Wij zijn nu 3 keer naar Lewis geweest vanaf Uig (Skye). Ook wij kregen aangeraden om van te voren te boeken. In de praktijk blijkt het goed mogelijk om dat pas op het laatste moment te doen. Dat was voor ons wel een wens omdat we de data een beetje van de weersomstandigheden wilden laten afhangen. Uiteindelijk hebben wij iedere keer 1 dag van te voren geboekt via internet (hadden zelf een laptop mee maar via een internetcafé kan natuurlijk ook).

Jos ,had je dan ook je printer meegenomen ? Als je boekt vanaf internet moet je ook je boekingsformulier ook kunnen uitprinten ?
Voor de overtocht Ijmuiden -Upontyne ,hebben we dat hier thuis gewoon uitgeprint. Die voor de overtocht Oban-Mull is ook gewoon hier geboekt  . Maar als je in Schotland een ferry vroeger terug wilt boeken moet je het boekingsformulier kunnen printen ?

De vorige keer hadden we daar geen probleem mee om te boeken ,we verbleven in een B&B dus dan hebben we dat daar gedaan  .

danielGS

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 01 apr 2012, 21:28 »
Sorry voor de wat late reaktie van mijnentwege :-(
Op aanraden van jullie gaan we toch onze ferry's boeken  ;).....het word wel wat krap in tijd omdat er geen grote keuze is van afvaartijden .
de planning is op ,
-maandag Ullapool-Stornoway om 10.25u
-dinsdag Leverburgh-Berneray heen om 8.25u en terug om 18.20
-woensdag Tarbert-Uig om 7.30u (dat is een vroege  :icon_scratch:)

omdat we krap in tijd zitten zijn we aan het overwegen om de tent thuis te laten en te overnachten in B&B ......iemand een tip voor dichtbij of in Tarbert ( Harris )

Alvast bedankt ,

Daniel

Freerk08

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 02 apr 2012, 11:11 »
. Maar als je in Schotland een ferry vroeger terug wilt boeken moet je het boekingsformulier kunnen printen ?

De vorige keer hadden we daar geen probleem mee om te boeken ,we verbleven in een B&B dus dan hebben we dat daar gedaan  .

Ik heb een paar jaar terug de bevestiging op mijn telefoon binnen gekregen en dat werd toen door Calmac geaccepteerd. Moet je wel een smartphone hebben.
Ook hier in Nl. al goede resultaten mee gehad bij beurzen ed. maar ook bij B&B in scotland gedaan.

succes.

PS. in internet cafe's kun je vaak ook printen mocht dat nodig zijn.

Jessy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 02 apr 2012, 17:55 »
Ik heb een paar jaar terug de bevestiging op mijn telefoon binnen gekregen en dat werd toen door Calmac geaccepteerd. Moet je wel een smartphone hebben.
Ook hier in Nl. al goede resultaten mee gehad bij beurzen ed. maar ook bij B&B in scotland gedaan.

succes.

PS. in internet cafe's kun je vaak ook printen mocht dat nodig zijn.

Is ook interessant via de gsm . Wist ik ook niet . Handig als je over een smartphone beschikt . :icon_thumleft:

Jurriaan

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 03 apr 2012, 13:30 »
de ferry boeking heeft een aantal voordeelen.

je weet zeker dat je plek hebt en ze wachten effetjes op je als je iets te laat bent.

van te vooren boeken zou ik alleen doen bij ferry's die maar een a 2 keer per dag gaan en dan een dag ofzo van te vooren.

Meestal wel plek maar ik heb regelmatig klanten die de ferry niet hadden geboekt.... Dit vooral in Juli en Augustus

Bute

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 03 apr 2012, 15:12 »
je weet zeker dat je plek hebt en ze wachten effetjes op je als je iets te laat bent.

CalMac wachten?................ dat heb ik nog nooit gehoord!
Ik woon op Isle of Bute, en onze ferry hoef je nooit te boeken (misschien alleen op Highland Games Day?), maar wachten doet ie niet hoor.  Het gebeurd regelmatig dat de trein een paar minuten vertraging heeft.........hup, de boot wacht niet!
Je kunt aan komen rijden en ze zijn net van plan de "gangplank" op te trekken: ze trekken door!    :protest:

(In de zomer wel fijn, tijd om lekker een ijsje te eten bij "Seaview" in Wemyss Bay!)

Jurriaan

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 03 apr 2012, 20:32 »
Ik bedoel dat ze wachten tot ongeveer 10 minuuten voor vertrek tijd. Als je dan komt aan rijden laaten ze je er nog op. Als je niet hebt geboekt niet.

Je moet er zoiezo een half uur eerder zijn. Tegenwoordig zelfs liefst 3 kwartier.

Andrea

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 03 apr 2012, 21:01 »
Bute, ik denk dat er wel een verschil is tussen ferries die een aantal keren per dag gaan en ferries die maar 1 of 2 x per dag gaan  :wave:

pim-tan

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 18 apr 2012, 11:58 »
Nou ik denk dat scalpay wel op route is, van daar is het een ong 45 minuten om bij de veerdienst naar N-Uist te komen. voor een B&B op Harris zou ik onderstaande aanbevelen, zie ander topic.

Hallo liefhebbers van schotland,

In 2010 zijn we voor de 2e maal in schotland geweest, het volgende b&B willen we graag aanbevelen:

Hirta House (Margaret en Kenny Morrison)

+01859-540394
m.mackenzie@tiscali.co.uk
Hirta House
Scalpay
Harris HS4 3XZ

Reden van aanbeveling: Vriendelijk en warme mensen, goed bed, comfort en natuurlijk een geweldig ontbijt, prachtig uitzicht en vergezichten.
Als je daar bent, het zal je aan niets ontbreken. 
Margaret is verpleegkundige en Kenny is visser. Hun enigst zoon gaat naar school.
Het is ongeveer 1 uurtje rijden vanuit stornoway(haven).

Pascal en Tanja

danielGS

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 18 apr 2012, 20:37 »
Nou ik denk dat scalpay wel op route is, van daar is het een ong 45 minuten om bij de veerdienst naar N-Uist te komen. voor een B&B op Harris zou ik onderstaande aanbevelen, zie ander topic.

Hallo liefhebbers van schotland,

In 2010 zijn we voor de 2e maal in schotland geweest, het volgende b&B willen we graag aanbevelen:

Hirta House (Margaret en Kenny Morrison)

+01859-540394
m.mackenzie@tiscali.co.uk
Hirta House
Scalpay
Harris HS4 3XZ

Reden van aanbeveling: Vriendelijk en warme mensen, goed bed, comfort en natuurlijk een geweldig ontbijt, prachtig uitzicht en vergezichten.
Als je daar bent, het zal je aan niets ontbreken. 
Margaret is verpleegkundige en Kenny is visser. Hun enigst zoon gaat naar school.
Het is ongeveer 1 uurtje rijden vanuit stornoway(haven).

Pascal en Tanja

goeie tip ;-)  en ligt maar op 10km van Harris waar we de ferry naar Uig nemen om 07.30u 's morgens

danielGS

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2012, 21:25 »
Wij zijn sedert zaterdag terug van onze natste , koudste en winderigste week die we ooit in Uk meegemaakt hebben  :? op zondag 13 mei was het een hele opdracht om tijdens de rit Ullapool -Durness door de regen en wind op de weg te blijven  :shock: en op donderdag een rit van 400km kompleet in de regen .......gelukkig dit jaar voor de eerste maal met B&B ipv. met de tent en waren de uitbaters zo vriendelijk om onze natte kledij te drogen te leggen  :P
MAAR , ....het was wel onze mooiste trip ooit in de Uk , 2500km waarvan 200km snelweg en al de rest waren B-roads , single-tracks en 7x een ferry genomen  :) De single track die ons de meeste indruk heeft nagelaten was langs de oostkust tussen Tarbert en Leverburgh op het eiland Harris (golden road ) daar heb je werkelijk ogen tekort om al dat mooie te zien  :shock:
Hierbij wat foto's .....door het slechte weer soms wat slecht van kwaliteit  :roll:

klaar om te ontschepen in Hull

op weg via de Yorkshire dales

onze B&B in Ullapool voor 2 nachten

slecht weer tijdens de rit Ullapool en Durness

de ferry naar Lewis

join the band

uitrusten in het gezellig self catering house seaforth op Harris (2 nachten)

ferry Leverburgh-Berneray

North Uist

later nog wat meer  :wink:

Bute

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2012, 22:04 »
Prachtige foto's Daniel! 
Thanks for sharing  :icon_thumleft:

Sonnie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 23 mei 2012, 22:28 »
Wow prachtig  :icon_thumleft: wat is het toch mooi daar he, ook als het nat is..  :laughing7:

Jessy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2012, 23:03 »
Mooie foto's  :icon_thumleft:

Màiri

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2012, 01:36 »
Oooooh, ik wil ook gaaaaaan!!! :crybaby2: Zooo mooi!!!! :hello2: :hello2:

Toeter

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2012, 08:38 »
Bedankt voor de mooie foto's.  :aye

Als je er meer hebt, mag je ze plaatsen. Het is helemaal niet verkeerd om hier naar te kijken.  :laughing7:

Offline Paul R

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 24 mei 2012, 18:46 »
ziiet er goed uit! :icon_thumleft:

Màiri

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 24 mei 2012, 19:50 »
Méér foto's! :drunken_smilie: :notworthy:

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #23 Gepost op: 24 mei 2012, 20:17 »
Die Golden road op Harris is inderdaad hélémáál te gek. Jammer even van het weer tijdens het rijden maar een fraaie tocht!

danielGS

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2012, 22:14 »

deel 2  ;)

eens zonnig maar koud

langs de golden road

skye

;-)

de laatste meters op skye

B&B te Fort Augustus

tafeltje voor 4 met zicht op Loch Ness

wat ook indruk maakte maar waar helaas geen foto's van zijn , was dat er op een stuk woest open landschap een kudde herten de baan over sprong en dan een riviertje over stak .