Auteur Topic: Annuleringsverzekering DFDS ?  (gelezen 11930 keer)

Offline Jessy

• Schotland fan
Annuleringsverzekering DFDS ?
« Gepost op: 13 feb 2012, 09:30 »
Nemen jullie ook een annuleringsverzekering bij de boeking van de boot ?

Soms 

Altijd

Nooit

voor de totale reissom ?

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:Annuleringsverzekering DFDS ?
« Reactie #1 Gepost op: 13 feb 2012, 11:17 »
Nooit, maar we hebben een doorlopende reisverzekering  :evil5:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 13 feb 2012, 12:37 »
Nooit, maar we hebben een doorlopende reisverzekering  :evil5:

idem dito!

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 13 feb 2012, 13:06 »
hier nog 1
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 13 feb 2012, 13:16 »
Andrea ,Wilma en Mieke ,

ik ga het ook zo doen . Eens zien bij de verzekeraar en het ziekenfonds . Dank je !

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 13 feb 2012, 17:34 »
sinds wanneer is een doorlopende reisverzekering ook een annuleringsverzekering?

wij hebben beiden. een doorlopende reisverzekering ook omdat we hier op 4 km van de grens wonen en regelmatig in België zijn.
maar ook een annuleringsverzekering doorlopend, mochten we ineens besluiten om een weekend weg te gaan en  te boeken en
het kan niet doorgaan dan hebben we daar wat aan.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 13 feb 2012, 18:13 »
sinds wanneer is een doorlopende reisverzekering ook een annuleringsverzekering?

Kan er bij in zitten, officieel dus : reis- en annuleringsverzekering  :icon_thumleft:

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 13 feb 2012, 18:22 »
Wij hebben in januari de boot geboekt en via onze doorlopende reisverzekering een annuleringsverz. afgesloten!
Gr.Gerdien

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #8 Gepost op: 14 feb 2012, 12:26 »

ik ga het ook zo doen . Eens zien bij de verzekeraar en het ziekenfonds . Dank je !

Vergeet geen EHIC (European Health Insurance Card) aan te vragen bij je ziektekostenverzekering (gratis)
Helpt je bij eventuele medische problemen in het buitenland (europa) wat het betalen betreft.

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 14 feb 2012, 16:14 »
Kan er bij in zitten, officieel dus : reis- en annuleringsverzekering  :icon_thumleft:

ha, ja die dus...ik dacht dat Jessy die bedoelde
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 14 feb 2012, 21:51 »
Vergeet geen EHIC (European Health Insurance Card) aan te vragen bij je ziektekostenverzekering (gratis)
Helpt je bij eventuele medische problemen in het buitenland (europa) wat het betalen betreft.

World Assistence Card (Euro Cross ) van de ziekteverzekering hebben we .Die is idd gratis bij onze ziekteverzekering ,hadden we al een hele poos terug aangevraagd en moet niet opnieuw aangevraagd worden .

@Mieke , Bedoelde idd de annulatieverzekering en reisverzekering voor onderweg . Heb een afspraak met mijn verzekeringsagent donderdag voor deze .

Offline ilucya

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 15 feb 2012, 21:02 »
hallo Erwin,
ik ben net geregistreerd hier, maar wat is het voordeel van een EHIC-pas?
Ik heb net bij interpolis gekeken en ze hebben het over ' betere toegang'  tot zorg, maar dat kan ook met je reguliere pas.
Er staat:

"Het gebruik van de kaart is niet verplicht. U kunt ook overal terecht met uw zorgpas. In geval u medische noodzakelijke hulp nodig heeft, schiet u zelf de kosten voor en na terugkeer in Nederland kunt u deze alsnog bij ons declareren. Dit geldt ook in geval een buitenlandse zorgverlener de kaart niet accepteert".

Dus wat is de toegevoegde waarde dan? Sorry dat ik het jou vraag, maar jij begon over een EHIC hierboven en ik had er zelfs nog nooit van gehoord, dus ik dacht dat jij dan voor Schotland misschien ook wel kunt vertellen hoe zinvol het is..;)

Grtl
irene

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 15 feb 2012, 22:58 »
wij hebben maar 1 pas en dat is een blauwe pas en die is geldig zowel in nederland als buitenland.
toen ik vorig jaar in Schotland per ambulance werd weggebracht op de eerste de beste vakantiedag
heb ik mijn kaart afgegeven aan de broeder, die heeft de gegevens overgenomen en ik hoefde niets
te betalen. Ik weet dat CZ 2 kaarten heeft en dat je voor het buitenland de andere moet aanvragen.
Het vervangt in principe het vroegere E111 formulier,
op mijn kaart staat dan ook European Insurance Card en ook E-111

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 16 feb 2012, 09:20 »
Volgens mij moet je zonder die kaart eerst alle ziektekosten voorschieten en met die kaart wordt alles geregeld!?
Heb er zelf wel een aangevraagd...
Gr.Gerdien

Offline ilucya

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 16 feb 2012, 12:31 »
bedankt !  :aye
Ik zal interpolis eens bellen/mailen  :)

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #15 Gepost op: 16 feb 2012, 13:02 »
wij hebben maar 1 pas en dat is een blauwe pas en die is geldig zowel in nederland als buitenland.
toen ik vorig jaar in Schotland per ambulance werd weggebracht op de eerste de beste vakantiedag
heb ik mijn kaart afgegeven aan de broeder, die heeft de gegevens overgenomen en ik hoefde niets
te betalen.

Klopt...Als je b.v. opgenomen moet worden in het ziekenhuis, wil je niet geconfronteerd worden met het betalen van het dagelijkse liggeld, ambulance, verzorging, operatie enz.  Deze kaart zorgt ervoor dat je minder hoeft te betalen of helemaal niets. Het gastland regelt het als het goed is rechtstreeks met je ziektekostenverzekering.  

Kleine kosten b.v. huisarts bezoek kun je waarschijnlijk zelf betalen en later terugvragen in je woonland.

hieronder een link naar de EHIC in UK
http://www.nhs.uk/NHSEngland/Healthcareabroad/EHIC/Pages/Introduction.aspx

Ps.  Een EHIC wordt PER PERSOON van het gezin uitgegeven

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 16 feb 2012, 15:17 »
Bij ons noemt dit  de EZVK (europese ziekteverzekeringskaart ) voorheen eigenlijk de Euro Cross kaart .

Annulatieverzekering genomen ,alsook een reisbijstand .

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 16 feb 2012, 15:51 »
Mijn verzekeraar Zilveren Kruis adviseert de zorgkaart van het zilveren kruis te gebruiken.
De gebruiksmogelijkheden van die kaart zijn groter dan de EHIC
B.v. met de EHIC kun je niet in prive klinieken, Europese landen die niet tot het verdrag horen en landen buiten Europa terecht.
Voor staatsklinieken in verdragslanden kun je wel met de EHIC terecht maar ook met de zilveren kruis zorgpas

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 16 feb 2012, 16:09 »
EZVK moet je voordien zien of je recht hebt op reisbijstand . Dan worden de opname in privaat klinieken vergoedt .
Reisbijstand bij mijn verzekeraar voorziet ook nog een betaling in geval het ziekenfonds niet alles terugbetaalt .

Ik hoop wel dat het niet nodig is ,maar in september had ik het wel aan mijn been . Een onvoorziene operatie één week voor vertrek   :sad1:
Dit was de eerste  keer dat we zonder agentschap vertrokken ,dan heb je een annulatieverzekering bij het agentschap .

Vandaar dat ik ook nieuwsgierig ben hoe anderen vertrekken , verzekerd op reis of dit ook eens uit het oog verliezen  :verward

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 16 feb 2012, 16:17 »
Wij hebben een doorlopende reisverzekering incl. doorlopende annuleringsverzekering en wintersportdekking.
Hoef nooit na te denken over de verzekering.
Hooguit af en toe controleren of ik nog steeds tevreden ben over premie en pakket.

In ons geval met uitwonende dochter die toch nog bij ons in de verzekering kan blijven, gekozen voor Unive.
Zeer goed pakket qua inhoud en korting via werkgever.
Bij ING weggegaan omdat kinderen er daar bij een bep. leeftijd uit moeten.