Auteur Topic: Midges en hond?  (gelezen 28231 keer)

Offline gerdien

• Schotland fan
Midges en hond?
« Gepost op: 01 feb 2012, 11:02 »
Wij hebben een hond(bordercollie x friese stabij)En zij mag as. augustus mee naar Schotland.
Normaal ligt ze veel buiten,maar in hoeverre zou ze last hebben van de midgets? Ze heeft half lang haar...

Offline jan van Duren

• Schotland fan
Re:Midgets en hond?
« Reactie #1 Gepost op: 01 feb 2012, 21:44 »
het zijn midges en geen midgets. Midgets zijn kleine mensen. zullen ook wel in Schotland wonen. Maar heb je geen last van. :piper3
Met vriendelijke groet,

Jan van Duren

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 01 feb 2012, 23:24 »
het zijn midges en geen midgets. Midgets zijn kleine mensen. zullen ook wel in Schotland wonen. Maar heb je geen last van. :piper3

:laughing8: :laughing8: :laughing7: Ik heb ze nog niet gezien (die midgets), maar wees gewaarschuwd. :icon_pale: :hypocriet

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 01 feb 2012, 23:34 »
Ze worden wel gezien in Ierland, waar ze ze Leprechauns noemen. Zelden in Schotland... :laughing7:

Offline gerdien

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 02 feb 2012, 06:51 »
Ik bedoeld natuurlijk MIDGES!! :dontknow:
Maar nu het ik nog geen antwoord... :sad1:

Offline jan van Duren

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 02 feb 2012, 07:04 »
Met vriendelijke groet,

Jan van Duren

Offline Eagleheart

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 02 feb 2012, 10:43 »
ik weet wel dat midges in augustus volop aanwezig zijn! vooral langs water maar ook in een wat vochtig terrein zullen ze volop aanwezig zijn. betreffende je hond zou ik het niet weten. over het algemeen hebben ze een dikke vacht waar midges niet snel door heen kunnen bijten. wat dat aangaat moet je je denk ik niet teveel zorgen maken. ik bedoel, koeien/schapen staan toch ook gewoon in de wei?
mocht ze er toch last van hebben, dan zal het toch niet erg zijn om haar binnen te laten?
tevens lijkt het mij dat je er buiten dat weinig aan kunt doen als je hond er toch last van heeft.

Offline gerdien

• Schotland fan
Re:Midges en hond?
« Reactie #7 Gepost op: 02 feb 2012, 11:45 »
Oohh,ze kan prima in de caravan,maar het is haar gauw te warm.Ze ligt meestal onder de luifel van het tentje van de kids...
We zien het wel...

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 02 feb 2012, 12:29 »
ik woon in "midgeland"  aan het water ; bijna iedereen heeft hier 1 of 2 honden  vaak collies. Die zijn gewoon buiten en hebben er weinig last van.
beetje op een plek gaan staan waar je wat wind hebt als dat kan.
Voor je gaat kamperen is het aan te raden de hond te behandelen met Frontline.
Ik zou wel een tekenpen meenemen  en de hond elke avond nakijken voor het geval dat, zeker als je in de pure natuur gaat staan waar schapen en herten rondstruinen.

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 02 feb 2012, 12:39 »
misschien een beetje naïef van mij, maar zijn midges dezelfde beesten als in Noorwegen de "knutten" :bonk en zoals een Overijsselse kampeerboer ze "mitjes" noemt? Normaal hadden we daar nooit last van, maar de laatste keer stond de wind oost (kwam over de moerassige veengrond bij Giethoorn) en ze vielen ons massaal aan!  :help:
Beertje werd er (net als wij) helemaal gestoord van en moesten we echt binnen leggen.

And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline jan van Duren

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 02 feb 2012, 22:26 »
weet niet of je horren hebt in je caravan. Maar anders zou ik voldoende horrengaas meenemen. Is wel fijn als je een raampje open kan zetten zonder dat er allerlei beesten naar binnen komen.

nog even over de midges. Jaren terug was ik met iemand op vakantie die werd echt helemaal verrot gebeten door midges, terwijl ik er weinig tot geen last van had. raar, he.
Met vriendelijke groet,

Jan van Duren

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 02 feb 2012, 23:19 »
weet niet of je horren hebt in je caravan. Maar anders zou ik voldoende horrengaas meenemen. Is wel fijn als je een raampje open kan zetten zonder dat er allerlei beesten naar binnen komen.

nog even over de midges. Jaren terug was ik met iemand op vakantie die werd echt helemaal verrot gebeten door midges, terwijl ik er weinig tot geen last van had. raar, he.

Nou die piepkleine beessies komen echt wel door het horrengaas heen :crybaby2: Wij hebben "antimuggenspul"  dat we inpluggen in het stopcontact en 's morgens kunnen we de lijkjes opvegen  :laughing7:
Zoiets dus http://www.gooutdoors.co.uk/design-go-mosqui-go-duo-insect-repellent-p102425

En ze vinden mij zoooooo lekker en mijn ega heeft er nooit last van  :sad1:

Maar verder geen antwoord op je vraag of honden er veel  last van hebben  :icon_sunny:

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 02 feb 2012, 23:27 »
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 03 feb 2012, 19:50 »
Onze hond had door zijn dikke vacht niet echt last van ze, maar ze zaten wel bovenop hem, vooral zijn koppie. Soms schudde hij een beetje met zijn hoofd. Ik heb hem toen ook heel licht een beetje ingesmeerd met Skin so soft, het enige middel wat echt een beetje helpt. En dus ook bij hem. Echt een aanrader: bij de eerste de beste drogist in Schotland vragen naar dat spul! Het is ook nog eens erg goed voor je huid aangezien het daar oorspronkelijk voor bedoeld is  :D ;)

En ik ben dus zo iemand die totaal kapot gebeten wordt door die krengen terwijl iemand naast me geen enkele keer gegrepen wordt. Ik ben in de Ardennen een keer zó tegrazen genomen dat ik er netelroos door heb ontwikkeld. Zag er echt niet uit met al die bultjes en dikke polsen en enkels  :laughing8:
En ja, knutjes, midges, allemaal één pot nat  :aye
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 04 feb 2012, 01:15 »
In Schotland heb ik er nog nooit last van gehad. Maar in Lapland!! Au au au, dat was echt een hel! :confused2: We kampeerden in het bos, en het bleef 's nachts licht. Aangezien we met mannen en vrouwen in dezelfde tent sliepen, maar ik 's nachts naar de wc moest (die er niet was, dus in het wild), durfde ik mijn behoefte natuurlijk niet bij de tent te doen. :laughing7: Dus de eerste de beste struik was de oplossing, en die lag, juist ja, aan een waterplas. En ik, volledig slaapdronken, was mijn muggenspray vergeten. Broek omlaag, nou ja... Voor de rest mogen jullie zelf bedenken wat er toen gebeurde.. :icon_pale: :icon_pale: :icon_pale: :confused2: De volgende dag moesten we weer te paard. Ik heb het geweten. Het zadel is nog nooit zo oncomfortabel geweest. :sad1: :icon_silent:
Daarna de hele vakantie een enorme allergische reactie gehad door die krengen. De Lapse hond had echter nergens last van. ;)