Auteur Topic: Island Life - Daily Bute  (gelezen 348249 keer)

Offline Bute

• Schotland fan
Re:Island Life - Daily Bute
« Reactie #50 Gepost op: 28 jan 2012, 20:18 »
hoorde net het weerbericht voor aankomende week, vorst en voor eind van de week -15! ben benieuwd!

Nou hier niet denk ik, Wilma, wij zitten warmer, in de golfstroom................vandaar hier en daar nog een palmboom!
Alhoewel we afgelopen nacht wel vorst gehad hebben, op de 1e foto kun je in die "koeie-voetstappen" de laagjes ijs zien!!!

Nee Skye, er is naar deze heuvel toe GEEN weg.  De camping (Roseland Caravan Park) ligt op Canada Hill, bedoel je die soms?  :icon_scratch:
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #51 Gepost op: 28 jan 2012, 20:53 »
Oh, ja, is ook zo.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #52 Gepost op: 28 jan 2012, 22:10 »
Nog wat foto's gevonden, Skye?.................
Zou leuk zjn jou foto's van Bute te zien  :wave:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #53 Gepost op: 28 jan 2012, 22:31 »
Wat een avontuur weer Bute, leuke foto's! Is het niet vertrouwd tussen de kudde door te lopen? ik dacht dat het alleen niet verstandig was als ze kalveren hadden? Wij lopen hier in het bos geregeld tussen de highland cows, (vind het wel een beetje eng hoor)

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #54 Gepost op: 30 jan 2012, 21:08 »
Nee Wilma, er liepen er gewoon TE VEEL!.

(gisteren een snipperdag van Andrea genomen......... :tongue3:...................)

Vandaag heel mooi zonnig (bijna vriezend weer), heb vanmorgen met vriendin bij Ettrick Bay gewandeld.  Toevallig zijn wij hier ook langs gelopen:

North Bute Cemetary.   De andere naam voor die buurt is Cnoc-an-Raer, beetje in het midden van het noorden van Bute  :tongue3:

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #55 Gepost op: 30 jan 2012, 21:26 »
Mooi weer zo te zien! Was ook een leuke raadfoto geweest  :aye

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #56 Gepost op: 30 jan 2012, 21:41 »
Haha, Haras, die foto zou echt overal genomen kunnen zijn. 
Denk dat ik niet eens geraden zou hebben dat het bij Cnoc-an Raer is!..................... :laughing8: :laughing8:

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #57 Gepost op: 30 jan 2012, 22:05 »

(gisteren een snipperdag van Andrea genomen......... :tongue3:...................)

Ja, ik zal hem van je snipperdagenkaart afschrijven  :laughing7:

Als jij een raadfoto plaatst, wordt het al een stuk gemakkelijker  :laughing8:

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #58 Gepost op: 31 jan 2012, 18:54 »

Vandaag helaas geen zon, en het was berekoud!!!

Deze foto is van Ascog House, een typisch Laird's Huis van de 17e eeuw.  Was vroeger van familie van Lord Bute (Markies), van de Clan Stewart.

Al veel sneeuw-klokjes te zien........................ nu de sneeuw nog  :icon_thumleft:

(hoeveel heb ik er nog over, Andrea?  :tongue3:)

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #59 Gepost op: 31 jan 2012, 20:43 »
Je mag er maximaal 1 per week opnemen, we vinden dit veels te leuk  :icon_thumleft:

Het wordt nog druk op Bute deze zomer, je kunt wel een koffie/ welkom stalletje opzetten bij de aanlegsteiger( of hoe heet dat ding)  :wave:

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #60 Gepost op: 31 jan 2012, 21:02 »

Het wordt nog druk op Bute deze zomer, je kunt wel een koffie/ welkom stalletje opzetten bij de aanlegsteiger( of hoe heet dat ding)  :wave:

:icon_thumleft: Goed idee, ik roep je wel als het TE druk wordt!   (je mag het ook gewoon Pier noemen  :laughing8:)

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #61 Gepost op: 31 jan 2012, 22:38 »
ik vind het ook erg leuk Bute, vooral omdat wij het eiland ook wat kennen!
Wij hadden prachtig zonnig weer, wel ontzettend koud. Gevoelstemperatuur -10 ofzo, echt afzien. Maar de ijsbaan is nu dicht en ze verwachten er rond donderdag te kunnen schaatsen.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #62 Gepost op: 01 feb 2012, 20:55 »
1 februari; Heel koud, zonnig weer, kijk eens wat een blauwe lucht!
Dit is St. Blanes Hotel in Kilchattan Bay, op het zuid-puntje van Bute.  Las helaas in de plaatselijke krant vorige week dat ze bankrupcy aan gevraagd hebben.

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #63 Gepost op: 01 feb 2012, 22:11 »
Mooi dat huis van die Laird uit 17de eeuw . Nu weet ik hoe Jamie  zijn huis er ongeveer uitzag in het boek de  Reiziger ,dat speelt zich ook af in de 17de eeuw . :laughing8:

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #64 Gepost op: 01 feb 2012, 22:18 »
 ??? Die Jamie reisde toch rond?...................Waar stond zijn huis dan?...  ;)....

Hier een foto van (ongeveer) het uitzicht van St. Blanes Hotel.  Een andere dag (2 jaar geleden zelfs!) genomen, dus duurde even voor dat ik 'em vond!  :bonk

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #65 Gepost op: 01 feb 2012, 22:27 »
Ik ben nog maar aan het eerste deel bezig ,dus niks verklappen hoor ! Lallybroch ..
Je gaat er helemaal in op , zouden die stenen bestaan van Craig na Dun ?  :dontknow:

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #66 Gepost op: 01 feb 2012, 23:30 »
het boek de  Reiziger ,. :laughing8:

The clue is in the title hahaha

, zouden die stenen bestaan van Craig na Dun ?  :dontknow:

Als jij Craig na Dun kan vinden op een kaart zullen we eens gaan zoeken naar die stenen   ;)

Alle gekheid op een stokje; geniet van de boeken!  Ik heb ze in 't engels gelezen, vond ze prachtig!  (alhoewel ik het 5e of 6e deel niet door kwam, toen was ik het zat geloof ik, en ben er nooit meer aan begonnen..................

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #67 Gepost op: 01 feb 2012, 23:33 »
 :D Ja natuurlijk !

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #68 Gepost op: 02 feb 2012, 07:31 »
??? Die Jamie reisde toch rond?...................Waar stond zijn huis dan?...  ;)....

Hier een foto van (ongeveer) het uitzicht van St. Blanes Hotel.  Een andere dag (2 jaar geleden zelfs!) genomen, dus duurde even voor dat ik 'em vond!  :bonk

Ik zie de foto niet Bute, maar wel een prachtige lucht!

Jessy ben je al naar Culloden geweest? als je daar rondwandelt komen er allemaal 'bekende' namen langs.

Ook ik vond de eerste 4 delen het mooist. Het laatste deel ligt hier nog steeds. Inderdaad bijna niet door heen te komen.

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #69 Gepost op: 02 feb 2012, 15:18 »
Denk dat het door  vier delen zodanig uitgemolken is dat slot niet meer tot een goed einde kan komen  :laughing8: Je wilt natuurlijk weten hoe het gaat eindigen  :icon_scratch: :laughing8:

Is het "Vlammende Kruis" het tweede deel ?

Nog niet in Culloden geweest ,we doen dit jaar voor de eerste maal Schotland  :)

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #70 Gepost op: 02 feb 2012, 21:38 »
BeachWatch Bute en 2 mannetjes van de gemeente bezig in Kames Bay, bij Port Bannatyne:
Er was een grote "Beach Clean" vandaag, na al die stormen van december en januari was het heel wat rotzooi aangespoeld! :sad2:

Vanmorgen was alles wit van de vorst (moest auto ook flink ontdooien!), maar sneeuw hebben we nog steeds niet...............

Jessy, ik kan je helaas niet helpen met de Nederlandse titels van die boeken  :nooo

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #71 Gepost op: 02 feb 2012, 22:22 »
Wat een troep, zeg ! Dat red je niet met een Tesco tasje  :laughing7:( die manlief altijd bij zich heeft om op wandelingen rotzooi in te doen die hij tegenkomt  :icon_thumleft:)
Doen ze dat met de andere stranden ook ? Lijkt me ook een mooi project voor werkzoekenden (of is dit politiek niet correct ?)

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #72 Gepost op: 02 feb 2012, 23:15 »
Ja erg he?  (alhoewel er natuurlijk ook veel zeewier tussen zit!)
Sandra (van BeachWatch) wordt gelukkig veel door vrijwilligers geholpen  :hello2:, verenigingen en scholen doen mee.  En ja, alle stranden van Bute worden zo het hele jaar door "gereinigd"........... 

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #73 Gepost op: 02 feb 2012, 23:20 »
Spijtig dat er zoveel rotzooi in zee ligt  :nooo
Ik kan daar ook niet zo goed tegen ,er wordt niet genoeg bij stilgestaan . Maar er zijn wel goeie inspanningen om schoon te maken op het strand .
Hier komen soms de studenten om te helpen het strand schoon te maken .

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #74 Gepost op: 02 feb 2012, 23:21 »
Ja erg he?  (alhoewel er natuurlijk ook veel zeewier tussen zit!)
Sandra (van BeachWatch) wordt gelukkig veel door vrijwilligers geholpen  :hello2:, verenigingen en scholen doen mee.  En ja, alle stranden van Bute worden zo het hele jaar door "gereinigd"........... 

:icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft: